Partner serwisu
Biznes i przemysł

Avia Prime apeluje o wsparcie branży lotniczej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Informacja prasowa

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Avia Prime apeluje o wsparcie branży lotniczej
fot. Linetech
Europejska grupa Avia Prime, która jest właścicielem działającej w Polsce firmy LINETECH, zachęca do wspierania branży lotniczej w czasie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.

Avia Prime, grupa lotnicza zajmująca się dostawą obsługi technicznej dla linii lotniczych, apeluje by na wszelkie sposoby pomagać przewoźnikom. Ich przetrwanie jest niezbędne dla funkcjonowania gospodarki oraz zabezpiecza zakładów pracy, także niebezpośrednio związanych z liniami lotniczymi bądź gigantami produkcji.

Należący do Avia Prime i operujący w Warszawie, Katowicach i Rzeszowie LINETECH od lat zachęca młodych ludzi do rozpoczęcia kariery w branży lotniczej, dlatego jako firma czuje się zobowiązana do pokazania opinii publicznej co można zrobić, aby pomóc liniom lotniczym, a tym samym zabezpieczyć miejsca pracy w Dolinie Lotniczej oraz zachować możliwość szybkiego podróżowania.

Sam LINETECH jak i należące do grupy Avia Prime spółki Adria Tehnika ze Słowenii oraz JAT Tehnika z Serbii nie obawiają się znacznego spowolnienia swojego biznesu. Samoloty muszą latać, a żeby były zgodnie z regulacjami do tego zdolne muszą przechodzić regularne przeglądy.

Najważniejszym jednak argumentem jest to, że linie lotnicze budują wokół siebie swoisty ekosystem. Szacuje się, że w krajach Europy, Rosji oraz Wspólnoty Niepodległych Państw, lotnictwo pośrednio lub bezpośrednio wspiera ponad 12 mln miejsc pracy, generując niemal 900 mld PKB. Dotyczy to produkcji części, tak silnie rozbudowanej na Podkarpaciu oraz jako takiego transportu lotniczego, zarówno towarów jak i ludzi. Najlepszym przykładem współoddziaływania może być ponad roczne uziemienie Boeinga 737MAX. Od marca 2019 roku do tego samego miesiąca rok później, Boeing zgromadził wystarczająco części by produkować samolot przez dobrych kilka miesięcy. Przełożyło się to na cięcia kosztów przez podwykonawców i w rezultacie wiele firm produkcyjnych zwolniło pracowników.

Branża lotnicza natychmiast odczuła skutki zakazu lotów oraz zamknięcia granic. W zaledwie kilkanaście dni od tych decyzji, linie lotnicze już teraz dopadł kryzys większy niż skutki ataków terrorystycznych z 11 września 2001 roku czy Wielkiego Kryzysu z roku 2008. Według CAPA Centre For Aviation, w maju tego roku nawet 80% linii lotniczych na świecie może zbankrutować. Oznacza to, że producenci poniosą straty w postaci gotowych, nieodebranych samolotów, zmniejszenia zapotrzebowania na kolejne maszyny oraz spowolnienie rozwoju wielu innych dziedzin gospodarki, którym latanie niezbędne jest do przerzutu ludzi i towarów. To załamanie może przełożyć się na
cięcia budżetowe wymagające zwolnienia wielu pracowników z branż pozornie niezwiązanych z produkcją lotniczą, o samym lotnictwie nie wspominając.

Nie odwoływać i nie unikać lotów

Co więc można zrobić? LINETECH oraz grupa Avia Prime sugerują, aby w miarę możliwości nie odwoływać wykupionych wcześniej rezerwacji tylko przenosić je na inny termin. W ten sposób linie lotnicze będą mogły przewozić pasażerów po zakończeniu pandemii wirusa, zarabiając na straty i codzienne utrzymanie.

Drugą metodą jest, by nie unikać transportu lotniczego, kiedy połączenia zostaną przywrócone. Samoloty i lotnictwo są znacznie lepiej przygotowane do radzenia sobie z epidemiami, kabiny są regularnie odkażane i dokładnie czyszczone. W wielu przypadkach dzieje się to znaczeni częściej niż w przypadku innego rodzaju środków transportu. Linie lotnicze będą potrzebowały środków do regularnego opłacania kosztów oraz wychodzenia z długów, które zostaną zaciągnięte w okresie trwania pandemii.

Potrzebna szeroka debata

Trzecie rozwiązanie to świadomość konsekwencji zmian w lotnictwie i szeroka debata publiczna w tym zakresie. Rządy oraz władze muszą zdać sobie sprawę, że linie lotnicze będą potrzebować pomocy publicznej, a jej odebranie nie powinno być przez jakiś czas traktowane jako nieuczciwa przewaga. Będzie to wymagało zmian również na poziomie przepisów Unii Europejskiej czy międzynarodowych porozumień.

Jeszcze w pierwszej połowie marca 2020 roku, administracja rządu Donalda Trumpa w USA przygotowała pakiet pomocowy dla Boeinga i zapowiedziała wsparcie największych linii lotniczych w Stanach. Szacuje się, że pakiet pomocowy w skali świata może osiągnąć nawet 220 mld dolarów. Według IATA, linie lotnicze stracą w tym roku łącznie około 250 mld dolarów. Ruch pasażerski może obniżyć się o około 30 proc., co oznacza, że zmiany w modelu biznesowym lotnictwa będą nieuniknione.

Wszyscy możemy jednak sprawić, by była ona mniej odczuwalna do już nadszarpniętej potężnym kryzysem gospodarki. Lotnictwo pozwala podróżować na krańce świata, prowadzić interesy i pozostać w osobistym, realnym kontakcie z przyjaciółmi i rodziną. Nie można pozwolić sobie na stratę tych wspaniałych możliwości. Grupa Avia Prime oraz składające się na nią firmy, LINETECH, Adria Tehnika i JAT Tehnika gorąco apelują, by włączyć się w działania wspierające linie lotnicze.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Transport lotniczy – czy wiesz już o nim wszystko?

Infrastruktura i lotniska

Transport lotniczy – czy wiesz już o nim wszystko?

Redakcja 25 listopada 2022

Świat arabski: Odbudowa lotnictwa po COVID w cieniu wojny w Ukrainie

Biznes i przemysł

Sytuacja w lotnictwie jak w czasie wojny. Trzeba zresetować branżę

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Transport lotniczy – czy wiesz już o nim wszystko?

Infrastruktura i lotniska

Transport lotniczy – czy wiesz już o nim wszystko?

Redakcja 25 listopada 2022

Świat arabski: Odbudowa lotnictwa po COVID w cieniu wojny w Ukrainie

Biznes i przemysł

Sytuacja w lotnictwie jak w czasie wojny. Trzeba zresetować branżę

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5