Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Europejska branża lotnicza zyska broń do walki z nieuczciwą konkurencją

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Europejska branża lotnicza zyska broń do walki z nieuczciwą konkurencją
fot. Eric Salard CC BY-SA 2.0
Komisja Europejska przedstawiła pakiet rozwiązań mających wzmocnić branżę lotniczą na starym kontynencie. Jedna z propozycji skupia się na walce z nieuczciwą konkurencją ze strony krajów nie należących do wspólnoty.

ACI (Airports Council International) Europe, stowarzyszające większość europejskich lotnisk, przywitało z zadowoleniem pakiet rozwiązań przyjętych 8 czerwca przez Komisję Europejską, mających na celu wspieranie integracji lotniczej na starym kontynencie. Kluczową propozycją zawartą w pakiecie jest nowa regulacja pozwalająca Komisji na prowadzenie dochodzeń w sprawie nieuczciwych praktyk w lotnictwie ze strony państw pozostających poza wspólnotą. Według ACI Europe uczciwa konkurencja jest kluczowym elementem każdego otwartego rynku lotniczego. W ostatnich latach zwłaszcza przewoźnicy z Bliskiego Wschodu byli oskarżani o stosowanie nieuczciwej konkurencji – nie zostały jednak zdobyte żadne dowody prawne, które pozwoliłyby na wyciągnięcie wobec nich konsekwencji.

– Nowe reguły przedstawione przez Komisję Europejską dają nam do rąk konkretne narzędzie, pozwalające na zbadanie przypuszczalnych naruszeń uczciwej konkurencji w transporcie lotniczym. Mamy nadzieję, że pozwoli nam to przejść od zwykłych przypuszczeń i jałowych debat do twardych dowodów i działań prawnych. Oczywiście, jeśli zajdzie taka potrzeba – tego rodzaju środki powinny być stosowane w ostateczności, kiedy wszelkie inne możliwości porozumienia zostaną wyczerpane – komentuje Oliver Jankovec, dyrektor generalny ACI Europe.

– Celem nowych regulacji powinno być zapewnienie równych szans na globalnym rynku lotniczym, a nie zrównanie wyników, co musiałoby pociągać za sobą ingerencję w zasady wolnorynkowe i w efekcie miałoby zły wpływ na integrację i innowacyjność. Bardzo ważne w nowych regulacjach jest to, że wymagają one brania pod uwagę nie tylko zdania skarżących linii lotniczych lub państwa, ale także uwzględnienia interesów wszystkich członków Unii Europejskiej. Oznacza to konieczność rozważenia wpływu możliwych postępowań na konsumentów oraz inne zaangażowane podmioty, takie jak lotniska i regiony z nimi związane – dodaje Jankovec.

Równocześnie Komisja Europejska powtórzyła swój apel do członków wspólnoty o nawiązanie nowych negocjacji w celu rozszerzenia otwartego rynku lotniczego, na zasadzie wzajemności, dla krajów takich jak Meksyk, Oman, Kuwejt czy Arabia Saudyjska. Lotnictwo ma kluczowe znaczenie dla Unii Europejskiej. Tworzy miejsca pracy, napędza rozwój ekonomiczny, ułatwia handel i pozwala ludziom podróżować. Europejskie lotnictwo odpowiada za 26% światowego rynku, przynosi 510 miliardów euro rocznie do PKB wspólnoty i wspiera 9,3 mln miejsc pracy. W 2015 roku ponad 1,45 miliarda pasażerów skorzystało z europejskich lotnisk. Liczba podróży lotniczych znacznie zwiększyła się od czasu stworzenia wspólnego rynku lotniczego UE 25 lat temu. W 1992 średnia liczba lotów przypadających jednego dnia wynosiła mniej niż 10 tys. – w 2016 roku było ich 23 tys. Pasażerowie w Unii mają też do wyboru więcej tras. Jest ich dziś około 7,4 tys. w porównaniu do 2,7 tys. w roku 1992.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Po 2035 roku bez nowych aut spalinowych

Biznes i przemysł

Po 2035 roku bez nowych aut spalinowych

Redakcja 29 marca 2023

Koniec stanu epidemii. Minister ogłosił termin

Prawo i polityka

Babimost z kolejnym certyfikatem ULC

Infrastruktura i lotniska

Babimost z kolejnym certyfikatem ULC

Justyna Urbaniak 25 września 2017

Port Lotniczy Poznań: Nieżyciowe przepisy utrudniają rozwój

Prawo i polityka

Hałas przy lotniskach: Obecne normy wymagają rewizji

Prawo i polityka

Hałas przy lotniskach: Obecne normy wymagają rewizji

Roman Czubiński 30 września 2017

Zobacz również:

Po 2035 roku bez nowych aut spalinowych

Biznes i przemysł

Po 2035 roku bez nowych aut spalinowych

Redakcja 29 marca 2023

Koniec stanu epidemii. Minister ogłosił termin

Prawo i polityka

Babimost z kolejnym certyfikatem ULC

Infrastruktura i lotniska

Babimost z kolejnym certyfikatem ULC

Justyna Urbaniak 25 września 2017

Port Lotniczy Poznań: Nieżyciowe przepisy utrudniają rozwój

Prawo i polityka

Hałas przy lotniskach: Obecne normy wymagają rewizji

Prawo i polityka

Hałas przy lotniskach: Obecne normy wymagają rewizji

Roman Czubiński 30 września 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5