Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Eurocontrol: Katastrofa lotnictwa i przemysłu. Złe prognozy do czerwca


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-02-01 11:03
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Eurocontrol: Katastrofa lotnictwa i przemysłu. Złe prognozy do czerwca
fot. Groningen Airport Eelde
Eurcontrol zakłada w najnowszej prognozie ruchu lotniczego do czerwca 2021 roku w optymistycznym scenariuszu odbudowanie do poziomu o 55 proc. niższego niż wskaźniki z 2019 roku. Pesymistyczny przewiduje jednak nawet stan o 70 proc. gorszy aniżeli ten sprzed dwóch lat.
Ryzyko związane z nowymi wariantami koronawirusa SARS-CoV-2 sprawiło, że wiele państw w całej Europie wdrożyło surowsze ograniczenia w podróżowaniu, które zdecydowanie zniechęcają do przemieszczania się drogą powietrzną. Popyt w rezultacie postanowień rządowych decydentów znacznie spadł i linie lotnicze radykalnie zmniejszają oferowanie na najbliższe tygodnie, a nawet miesiące.



– Rozkłady w lutym i marcu bieżącego roku będą na wyjątkowo na niskim poziomie. Szkieletowa sieć może utrzymać się nawet do kwietnia. Ograniczonego ożywienia należy się spodziewać dopiero w okresie wielkanocnym – podkreślił Eamonn Brennan, prezes Eurcontrol.

– Ruch w Europie będzie prawdopodobnie na poziomie najwyżej 30 proc. wskaźników sprzed pandemii. To kompletna katastrofa dla europejskiego lotnictwa. Nasz przemysł już wcześniej upadł na kolana, a jak to będzie wyglądać w przyszłości, pozostaje niejasną sytuacją – stwierdził Brennan.



– Można oczekiwać, że sytuacja epidemiologiczna w wielu państwach Europy ulegnie poprawie do drugiego kwartału i że najbardziej narażeni obywatele naszego kontynentu zostaną zaszczepieni. To z kolei mogłoby doprowadzić do tego, że mniej istotne podróże lotnicze stałyby się bardziej dostępne, co ułatwiłoby niewielką poprawę w drugim kwartale, a następnie większą poprawę w okresie letnim – wyjaśniał szef Eurocontrol.

– Jeśli optymistyczny scenariusz uda się zrealizować, to do czerwca możemy osiągnąć poziomy o 55 proc. niższe niż w 2019 roku. Rozsądne będzie jednak założyć również, że nawet jeśli sytuacja epidemiologiczna poprawi się do drugiego kwartału, to wiele państw może potencjalnie zdecydować się nie złagodzić swoich krajowych ograniczeń w podróżowaniu. To z kolei poważnie ograniczy popyt i wszelkie możliwości poprawy podróży lotniczych aż do sezonu letniego. W tym przypadku do czerwca osiągniemy poziomy niższe nawet o 70 proc. tych sprzed dwóch lat – podsumował Brennan.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
56 mld euro strat europejskiego lotnictwa! 191 tys. zwolnień z pracy

Biznes i przemysł

56 mld euro strat europejskiego lotnictwa! 191 tys. zwolnień z pracy

Rafał Dybiński 05 stycznia 2021

O’Leary: Dzięki nowym MAX-om wypełnimy lukę na rynku

Pasażer i linie lotnicze

O’Leary: Dzięki nowym MAX-om wypełnimy lukę na rynku

Roman Czubiński 09 grudnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5