Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Etihad anulował zamówienie A320neo dla Air Serbia


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-01-16 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Etihad anulował zamówienie A320neo dla Air Serbia
Airbus A319 Air Serbiafot. Piotr Bożyk
Etihad Airways anulował zamówienie 10 samolotów airbus A320neo, które miały zostać dostarczone do jego partnera, serbskiej linii Air Serbia. Dostawy nowych samolotów miały się rozpocząć w listopadzie ubiegłego roku – poinformował portal EX-YU Aviation.
Airbusy zniknęły z listy zamówień

Ostatnia rewizja zamówień airbusa za 2018 r. ujawniła, że ​10 A320neo dla Air Serbia zniknęło z listy zamówionych samolotów producenta. Nowe airbusy miały całkowicie zastąpić istniejącą flotę A319 i A320. Podczas specjalnej konferencji Dubai Airshow 2013 Air Serbia poinformowała wtedy, że airbusy A320neo będą stanowić trzon jej floty w przyszłości. Nowe maszyny przewoźnik pozyskać miał w ramach partnerstwa z linią Etihad Airways, która wtedy zamówiła 117 airbusów, w tym 36 maszyn z rodziny A320neo. Dostawy nowych maszyn zaplanowane były na lata 2018–2020: pięć samolotów w 2018 r., trzy w 2019 r. oraz dwa w pierwszym kwartale 2020 r.

Co dalej z wymianą floty?

Warto dodać, że poprzednik Air Serbii, linia JAT zamówiła w 1998 r. osiem airbusów A319. Wtedy też przewoźnik wpłacił depozyty, które zostały zaliczone na poczet płatności za dostawy A320neo. Niestety już wiadomo, że przewoźnik nie pozyska nowych samolotów. Nie ma także informacji, co się dzieje z depozytami i czy przypadkiem nie przejął ich Etihad. Według najnowszych informacji płynących z Abu Zabi, wynika że Eithad, który boryka się z problemami finansowymi, będzie chciał zmniejszyć swoją flotę i wspomóc tymi maszynami flotę Air Serbii czy Alitalii.

Nieoficjalnie mówi się, że część floty A320 oraz wszystkie B737 zastąpią najmłodsze A320 Etihadu, który także chce w tym roku przekazać dwa A330-200, dzięki którym Air Serbia może otworzyć kolejne i zapowiadane wcześniej połączenie dalekodystansowe do USA. Obecnie na wymianę, oprócz A320 i B737, czeka także flota starzejących się regionalnych ATR-ów 72. Według najnowszych informacji Air Serbia chce w tym segmencie przejść na maszyny odrzutowe. Wśród potencjalnych następców wymienia się Suchoja SSJ100 oraz Mitsubishi Regional Jet MRJ90. Producent tego ostatniego zapewnia, że chce w końcu zaistnieć na rynku europejskim i jest w stanie zaproponować serbskiej linii bardzo dobry kontrakt.

Obecna flota Air Serbia składa się z 20 samolotów: sześciu ATR-ów 72, ośmiu airbusów A319, dwóch A320, jednego A330-200 oraz trzech boeingów B737-300.

Problemy Etihadu

Etihad Airways obecnie przechodzi restrukturyzację po tym jak jego strategia inwestowania miliardów dolarów w inne linie lotnicze i tworzenia sojuszu Etihad Partners nie powiodła się. Do końca tego miesiąca przewoźnik planuje zwolnić 50 pilotów. Nieoficjalnie wiadomo, że arabski przewoźnik zanotował w zeszłym roku znaczną stratę i że taka sama sytuacja będzie miała miejsce w 2019 r. W tym roku Etihad planuje kolejne cięcia załóg, floty oraz w innych obszarach funkcjonowania przewoźnika.

Obecna flota Etihad Airways zmalała do 109 samolotów: 22 A320, 10 A321, 16 A330-200, 10 A380, 25 boeingów B777 (200/300) oraz 26 B787 Dreamliner (787-9/787-10). 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Belgrad – nowy kierunek w ofercie  Air France

Pasażer i linie lotnicze

Belgrad – nowy kierunek w ofercie Air France

Aleksander Domański 06 grudnia 2018

Air Serbia cieszy się udanym partnerstwem kapitałowym z Etihad Airways

Pasażer i linie lotnicze

Air Serbia cieszy się udanym partnerstwem kapitałowym z Etihad Airways

Justyna Urbaniak 05 lipca 2018

Air Serbia na plusie i w trakcie niewielkich inwestycji

Pasażer i linie lotnicze

Air Serbia na plusie i w trakcie niewielkich inwestycji

Michał Szymajda 14 sierpnia 2017

 

UIA powitały pierwszego Embraera 195

Biznes i przemysł

UIA powitały pierwszego Embraera 195

15 marca 2019

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

Biznes i przemysł

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

15 marca 2019

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

Infrastruktura i lotniska

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

15 marca 2019

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

15 marca 2019

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

15 marca 2019

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

Pasażer i linie lotnicze

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

14 marca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5