Partner serwisu
Biznes i przemysł

Enter Air: Pierwszy kwartał przygotowaniem do sezonu letniego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-06-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Enter Air

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Enter Air: Pierwszy kwartał przygotowaniem do sezonu letniego
fot. Piotr Bożyk
Enter Air, największa polska prywatna linia lotnicza wypracowała w I kw. 2021 roku 85 mln zł przychodów, tj. o 59 proc. mniej od 207,1 mln zł osiągniętych analogicznym okresie 2020 roku. Spadek przychodów związany był przed wszystkim z następstwami pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. 

Enter Air wynegocjował w pierwszym kwartale bieżącego roku kolejne odroczenia płatności z firmami leasingowymi oraz dalsze płacenie stawek godzinowych dla leasingów, dopasowując tym samych wysokość kosztów do wysokości wpływów. Ze względu na reżim MSR odroczenie płatności nie miało jednak wpływu na wynik finansowy.

Wyniki za pierwszy kwartał bieżącego roku pozostawały pod wpływem stałych kosztów amortyzacji samolotów, niższych przychodów ze sprzedaży w okresie zimowym przy jednoczesnym szczycie nakładów na obsługę techniczną w ramach przygotowań do nadchodzącego sezonu letniego.

Spółka zanotowała w I kwartału 2021 roku 116,3 mln zł straty netto oraz 67,5 mln zł straty operacyjnej. Podobnie jak w analogicznym okresie 2020 r. wyniki zostały obciążone negatywnymi różnicami kursowymi. Ich wpływ w pierwszych trzech miesiącach 2021 roku wyniósł minus 63 mln zł.



Na koniec I kwartału 2021 roku Grupa Enter Air dysponowała 242 mln zł środków pieniężnych, co jest komfortowym poziomem nawet w obecnym otoczeniu. W lutym 2021 roku Enter Air otrzymał wsparcie w ramach rządowego programu Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Dużych Firm w formie pożyczki płynnościowej w kwocie 287 mln zł. Spółka rozpoczęła także proces konwersji części pozyskanej pożyczki na oferowane przez PFR finansowanie preferencyjne, podlegające częściowemu umorzeniu.

– Wyniki pierwszego kwartału to z jednej strony efekt wciąż trwających ograniczeń związanych z pandemią i dalszym ograniczeniem naszej działalności, a z drugiej intensywnego przygotowania do sezonu letniego. Warto zaznaczyć, że udało nam się w zeszłym roku zrestrukturyzować dużą część kosztów stałych, poprawiając trwale naszą efektywność. Najważniejszym wyzwaniem było obniżenie kosztów leasingu. Włożyliśmy w to dużo pracy, dopasowując wydatki do wolumenu operacji lotniczych. Niestety efekt oszczędności i restrukturyzacji płatności nie jest widoczny w reżimie raportowania zgodnie z MSR, który w nielogiczny sposób zakłada, że koszty są zawsze stałe i niemożliwe do restrukturyzowania – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.

– Okres zimowy, to także tradycyjnie szczyt nakładów na obsługę techniczną, co szczególnie widać przy mniejszej liczbie operacji. Ale są to wydatki, które musimy ponieść, żeby przygotować flotę do latania w lecie. Spodziewamy się, że nakłady inwestycyjne szybko się zwrócą, bo sezon letni zapowiada się na bardzo intensywny. Popyt jest dużo lepszy niż przewidywaliśmy. Ale aby rynek szybko się odrodził, trzeba mu pomóc zapewniając odpowiednie zasoby. Musimy więc pilnie dobrać dwa kolejne samoloty. Patrząc długofalowo, wszystko wskazuje na to, że rynek niebawem wejdzie na swoją normalną ścieżkę wzrostu przekraczając poziomy 2019 roku, gdyż ludzie stęsknieni wakacji, będą chętnie korzystać z powracającej możliwości wyjazdu na zagraniczny urlop – dodaje Polaniecki.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

To już 15 lat polskiej linii Enter Air

Pasażer i linie lotnicze

To już 15 lat polskiej linii Enter Air

Piotr Bożyk 25 kwietnia 2025

Lotnisko Chopina: Czartery Enter Air do Jerez de la Frontera

Infrastruktura i lotniska

Enter Air najemcą hangaru w Katowice Airport

Infrastruktura i lotniska

Enter Air najemcą hangaru w Katowice Airport

GTL/Katowice Airport 20 stycznia 2025

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

To już 15 lat polskiej linii Enter Air

Pasażer i linie lotnicze

To już 15 lat polskiej linii Enter Air

Piotr Bożyk 25 kwietnia 2025

Lotnisko Chopina: Czartery Enter Air do Jerez de la Frontera

Infrastruktura i lotniska

Enter Air najemcą hangaru w Katowice Airport

Infrastruktura i lotniska

Enter Air najemcą hangaru w Katowice Airport

GTL/Katowice Airport 20 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5