Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Enter Air: Odrodzi się turystyka, ale czy wróci równa konkurencja o klienta?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-09-2020
Ostatnia modyfikacja:
02-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Enter Air: Odrodzi się turystyka, ale czy wróci równa konkurencja o klienta?
fot. Enterair, lic. CC BY-SA 4.0Samolot linii Enter Air
O potencjalnych problemach, jakie mogą wyniknąć z wydłużenia czasu odprawy na lotnisku, mówił podczas Kongresu Rynku Lotniczego Andrzej Kobielski z Enter Air. Przewidywał on przy tym, że liczba podróży biznesowych zmniejszyła się w sposób trwały. Zwracał jednocześnie uwagę na daleko idące konsekwencje przyznawania państwowym liniom lotniczym dodatkowych środków na działalność, do których dostępu nie mają pozostali operatorzy.

Czy pandemia koronawirusa trwale zmieni nawyki dotyczące podróżowania samolotem? – Chyba część ruchu będzie ograniczona. Nauczyliśmy się pracować zdalnie, a współczesne komunikatory wyparły stare i dość drogie rozwiązania rozmowy na odległość – przewidywał podczas Kongresu Rynku Lotniczego Andrzej Kobielski, członek zarządu i dyrektor handlowy Enter Air. – To zmienia potrzebę podróżowania biznesowego, choć oczywiście jej nie wyklucza, bo takie „cold contacts” kiedyś muszą być wsparte bezpośrednim spotkaniem – dodał.

Przez internet można porozmawiać, ale nie zje się ryby

W jego opinii zdecydowanie większy jest potencjał odbudowy dotychczasowego rynku podróży turystycznych. – Przez internet nie wskoczy się do morza ani nie zje dobrej, świeżo złowionej ryby – przekonywał prelegent. Ocenił przy tym, że współczesne społeczeństwa przywykły do podróżowania, a ostatni okres charakteryzował się gigantyczną nadpodażą w tym segmencie.

– Dość rzec, że w zeszłym roku zniknął największy w Wielkiej Brytanii touroperator i właściciel linii lotniczych Thomas Cook. Sto samolotów zniknęło z rynku i nic się złego nie stało. Wszyscy nadal mogli podróżować, i to nadal w rozsądnych cenach – mówił. Przedstawiciel Enter Air określił jednocześnie, że obecna sytuacja branży wymuszona przez pandemię jest szansą na reset rynku i jego przebudowę.

Państwowe „dinozaury” zjedzą nowocześniejsze organizmy pozbawione wsparcia rządów?

Zwracał on też uwagę na istotne problemy ekonomiczne związane z wydłużeniem czasu trwania procedur lotniskowych, co może mieć miejsce, jeśli dyskutowane obecnie rozwiązania, np. badanie podróżnych przed wejściem na pokład, zostaną wprowadzone w życie. – Jeśli rzeczywiście tak się będzie działo, że wszystkim będziemy robić testy, a potem czekać 15 czy 20 minut na wyniki, to dojdziemy do sytuacji, w której trudno będzie wykorzystać infrastrukturę lotniska i zasoby linii lotniczej – stwierdził. – Do tej pory na krótkich nawrotach byłem w stanie zrobić sześć, a nawet osiem odcinków dziennie. Jeśli nawrót samolotu na lotnisku, proces odprawy i sprawdzenia stanu zdrowotnego 190 pasażerów będzie wydłużony, to będę w stanie zrobić tylko cztery odcinki dziennie, a samolot będzie kosztował mnie tyle samo – argumentował.

– Wystąpi wówczas naturalna konieczność zwiększania ceny biletów. Oczekiwania będą jednak zapewne inne, zwłaszcza że „dinozaury” biznesu lotniczego już otrzymały lub otrzymają gigantyczne wsparcie od swoich państw – przewidywał Andrzej Kobielski. Ocenił on, że może to doprowadzić do sytuacji podobnej do tej z lat 70. XX w., kiedy państwowe linie finansowane były z budżetów krajowych, co dawało im dużą przewagę nad zdrowymi w opinii prelegenta podmiotami próbującymi działać na zasadach rynkowych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Rekordowe przewozy na kolei w 2022 roku. Pociąg wybrało 342 mln pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Rekordowe przewozy na kolei w 2022 roku. Pociąg wybrało 342 mln pasażerów

inf. pras. UTK oprac. ms. 01 lutego 2023

Jakie lotnisko w Polsce jest najlepszą bazą wypadową na daleką podróż?

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa rozważa zmianę siedziby z Kolonii na Monachium

Biznes i przemysł

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Enter Air: Straty odrobione, teraz rozwój. Nie będzie bazy w Radomiu

Biznes i przemysł

Enter Air: Straty odrobione, teraz rozwój. Nie będzie bazy w Radomiu

Mateusz Kieruzal 16 stycznia 2023

Enter Air: Ponad miliard przychodów w Q3 2022

Biznes i przemysł

Enter Air: Ponad miliard przychodów w Q3 2022

inf. pras. 30 listopada 2022

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Rekordowe przewozy na kolei w 2022 roku. Pociąg wybrało 342 mln pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

Rekordowe przewozy na kolei w 2022 roku. Pociąg wybrało 342 mln pasażerów

inf. pras. UTK oprac. ms. 01 lutego 2023

Jakie lotnisko w Polsce jest najlepszą bazą wypadową na daleką podróż?

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa rozważa zmianę siedziby z Kolonii na Monachium

Biznes i przemysł

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Enter Air: Straty odrobione, teraz rozwój. Nie będzie bazy w Radomiu

Biznes i przemysł

Enter Air: Straty odrobione, teraz rozwój. Nie będzie bazy w Radomiu

Mateusz Kieruzal 16 stycznia 2023

Enter Air: Ponad miliard przychodów w Q3 2022

Biznes i przemysł

Enter Air: Ponad miliard przychodów w Q3 2022

inf. pras. 30 listopada 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5