Partner serwisu
Biznes i przemysł

Enter Air: Najwyższe przychody pierwszego kwartału w historii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-05-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Enter Air

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Enter Air: Najwyższe przychody pierwszego kwartału w historii
fot. Piotr Bożyk
Enter Air miał w I kw. 2022 roku 215,1 mln zł przychodów, czyli o 153,1 proc. więcej od 85 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie 2021 roku oraz o 3,9 proc. więcej od 207,1 mln zł, czyli najlepszego do tej pory wyniku w pierwszym kwartale, który przewoźnik wypracował w 2020 roku, tuż przed kryzysem na rynku wywołanym przez wirusa COVID-19.

Spółka odnotowała 16,3 mln zł straty EBITDA, co oznacza poprawę o 63,5 mln zł wobec 79,8 mln zł straty EBITDA w I kw. 2021 roku. W analizowanym okresie strata operacyjna wyniosła 42,9 mln zł wobec 69,3 mln zł straty rok wcześniej oraz 68,7 mln zł straty netto w porównaniu do 116,3 mln zł straty netto w I kw. 2021 roku. Na prezentowane wyniki wpływ miały ujemne różnice kursowe, które wyniosły 27,5 mln zł. Bez uwzględniania różnic kursowych przewoźnik miał 11,2 mln zł EBITDA oraz 41,1 mln zł straty netto. Straty uzyskiwane w pierwszym kwartale są naturalnym zjawiskiem wynikającym z sezonowości działalności Enter Air.

Liczba wykonanych operacji lotniczych jest zgodna z oczekiwaniami spółki, a jej wzrost spowodowany był dużym zainteresowaniem ze strony klientów w trakcie całego sezonu zimowego. W sezonie letnim spółka będzie wykorzystywała całą dostępną flotę 25 samolotów (23 samoloty Boeing 737-800 oraz dwie maszyny 737 MAX 8) oraz z uwagi na duży popyt ze strony touroperatorów i zapytania istotnie przekraczające możliwości przewozowe, także dwie dodatkowe maszyny wynajęte na zasadzie wet-lease.

W maju 2022 roku Enter Air podpisał umowy czarteru na sezon Lato 2022 i Zima 2022/23 ze swoimi wieloletnimi partnerami TUI Poland (o szacunkowej wartości 543,3 mln zł) oraz Rainbow Tours (o szacunkowej wartości 159,5 mln zł). Przewoźnik współpracuje z największymi touroperatorami w Polsce, w tym także oprócz wymienionych powyżej z Itaka Holdings oraz Coral Travel.

Według danych ULC, Enter Air przewiózł w 2021 roku 915 tys. pasażerów w ruchu czarterowym oraz 800 tys. w ruchu regularnym tj. łącznie 1715 tys. pasażerów, co pomimo ograniczonej możliwości funkcjonowania z powodu kolejnych fal COVID-19 (szczególnie w okresie marzec-kwiecień i listopad- grudzień 2021 roku) było trzecim najlepszym wynikiem w historii spółki, po rekordowym 2019 roku – 2461 tys. pasażerów i 2018 roku – 1956 tys. pasażerów.

– W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku osiągnęliśmy najwyższe przychody pierwszego kwartału w historii, a dokładnie ponad 215 mln zł. W porównaniu do poprzedniego roku wzrost jest ponad dwukrotny, a liczba wykonanych lotów zwiększyła się bardzo istotnie – powiedział Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air. –  Zapytania, które otrzymujemy od biur podróży są większe niż możliwości operacyjne naszej floty, dlatego jak zawsze zakres zawieranych z touroperatorami umów dopasowujemy do naszego programu handlowego, który planujemy w najbardziej efektywny i opłacalny sposób. Rynek turystyczny się odbudowuje, wracamy do większości miejsc do których lataliśmy przed pandemią, a dzięki dostępności slotów, do niektórych destynacji będziemy latali nawet kilkanaście razy w tygodniu. Sezon zapowiada się bardzo dobrze i wszystko wskazuje na to, że zmierzamy do normalności, z czego bardzo się cieszę – dodał Polaniecki.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Biznes i przemysł

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2023

Oświadczenie Enter Air. "Wyślemy po turystów na Rodos inny samolot"

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Biznes i przemysł

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2023

Oświadczenie Enter Air. "Wyślemy po turystów na Rodos inny samolot"

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5