Partner serwisu
Biznes i przemysł

Enter Air: Spadek przychodów. Wyniki grupy w cieniu pandemii

Dalej Wstecz
Autor:

Red. ed

Data publikacji:
01-12-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Enter Air

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Enter Air:  Spadek przychodów. Wyniki grupy w cieniu pandemii
fot. Enter Air
Enter Air, największa polska prywatna linia lotnicza wypracowała w I-III kw. 2020 r. 417 mln zł przychodów, czyli o 68,3 proc. mniej od 1,3 mld zł osiągniętych w analogicznym okresie 2019 r. Spadek przychodów spowodowany był zamknięciem w połowie marca 2020 r., nieba nad Polską w związku z pandemią wirusa COVID-19.

Najtrudniejszy okres dla branży lotniczej przypadł na II kwartał, w którym spółka wykonywała jedynie rejsy za granicą, na zlecenie instytucji i rządów różnych państw europejskich. Po wznowieniu działalności na początku III kw. 2020 r. Enter Air wykonywał w miesiącach wakacyjnych na poziomie około 30 proc. programu handlowego z 2019 r. Wpływ na decyzje klientów o rezygnacji i odłożeniu podróżowania na kolejne miesiące miały komunikaty o ograniczeniach w podróżach do wybranych państw, pomimo relatywnie stabilnej sytuacji pandemicznej.

– Za nami bezprecedensowy sezon wakacyjny w branży lotniczej. Wszystkie firmy działające na rynku, linie lotnicze i touroperatorzy, zostały dotkliwie poszkodowane przez ograniczenia w lataniu w czasie pandemii. Skalę strat można oszacować patrząc na pierwszy kwartał, który zapowiadał najlepszy rok w historii. Niestety drugi kwartał zakończył się całkowitym zakazem latania dla Enter Air w Polsce. Mogliśmy latać jedynie za granicą. Natychmiast musieliśmy wdrożyć procedury kryzysowe by minimalizować straty. Szybkie dopasowanie firmy do warunków kryzysowych pozwoliło nam na zachowanie stabilnej pozycji gotówkowej i w tych trudnych warunkach w jakich obecnie funkcjonujemy uważamy wyniki trzeciego kwartału za dobre. W samym trzecim kwartale mieliśmy ponad 34 mln zł zysku, ale odrobienie straty z okresu „lockdownu” nie było możliwe. Nasz model biznesowy pokazał niesamowitą odporność na zawirowania, nawet tak wielkie jak te których obecnie doświadczamy – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.

Spółka zanotowała w I-III kw. 2020 r. 98,7 mln zł straty netto oraz 76,6 mln zł straty operacyjnej. Wpływ na raportowane przez Grupę wyniki mają jak zawsze „wirtualne” różnice kursowe o charakterze czysto księgowym, które nie są skutkiem zawieranych transakcji i nie wpływają tym samym na bieżącą działalność spółki. Po oczyszczeniu wyników z różnic kursowych Enter Air miał 90,8 mln zł straty netto.

Enter Air ma stabilną pozycję gotówkową i utrzymuje niskie zadłużenie finansowe. Na koniec III kw. 2020 r. Grupa miała 94,1 mln zł środków pieniężnych i 84,2 mln zł zobowiązań finansowych.

We wrześniu wspólnie z renomowanym partnerem Grupa uruchomiła najnowocześniejszy symulator lotniczy w tej części Europy, który istotnie zmniejszy koszty szkoleń pilotów Enter Air i zapewni spółce dodatkowe przychody ze szkoleń realizowanych dla innych linii.

Aktualnie flota Enter Air składa się z 22 samolotów Boeing 737-800 oraz dwóch Boeingów 737 MAX 8, które decyzją producenta i władz lotniczych, pozostają uziemione od marca 2019 r. Spółka w ostatnich miesiącach zawarła porozumienie z Boeingiem, w którym poza kwestiami odszkodowania ustaliła harmonogram dostaw samolotów i zwiększyła dotychczasowe zamówienie na samoloty Boeing 737 MAX 8.

Cały czas czekamy na powrót MAX-ów do normalnego funkcjonowania. Samolot został już dopuszczony do lotów przez amerykańskie władze lotnicze, a do wznowienia lotów w Europie wymagana jest jeszcze zgoda europejskiego regulatora EASA. Nasze samoloty kilka tygodni temu zostały zmodyfikowane przez amerykańskich inżynierów i spełniają wymagania uzgodnione przez producenta i nadzór lotniczy. Po dopuszczeniu samolotów do lotów w Europie będziemy planować powrót MAXów do siatki połączeń i liczymy, że będziemy mogli z nich skorzystać już w trakcie sezonu zimowego. Jest to jeden z najnowocześniejszych samolotów na świecie, a ponadto jest najlepiej przetestowanym i sprawdzonym samolotem w historii – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Biznes i przemysł

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2023

Oświadczenie Enter Air. "Wyślemy po turystów na Rodos inny samolot"

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Biznes i przemysł

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2023

Oświadczenie Enter Air. "Wyślemy po turystów na Rodos inny samolot"

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5