Linie lotnicze Emirates dzięki uzyskaniu rządowych zezwoleń na przewóz pasażerów wznowiły rejsy na niektórych trasach. Zastosowano jednak specjalne procedury – informuje serwis "Simple Flying".
Pokłady A380 i B777 obsługiwać będą minimum po cztery stewardessy. Zwykle na tych maszynach pracuje ich odpowiednio 23 i czternaście.
Od poniedziałku 6 kwietnia wyruszyły rejsy z Dubaju do Londynu-Heathrow, Frankfurtu, Paryża, Brukseli i Zurychu. Loty do stolicy Wielkiej Brytanii będą odbywać się cztery razy w tygodniu, natomiast do pozostałych miast maszyny narodowego przewoźnika Zjednoczonych Emiratów Arabskich wylecą trzy razy w tygodniu.
Na wyżej wymienionych trasach udostępnione będą Airbusy A380 i Boeingi 777-300ER, oferujące miejsca w klasie biznes i ekonomicznej. Bilety to koszt odpowiednio 5000 i 2500 dolarów w jedną stronę. Emirates wdrożyły zmodyfikowany program obsługi takich rejsów. Minimum po cztery stewardessy będą wykonywać bardzo długie zmiany, latając tam i z powrotem. Dodatkowa załoga kokpitu, w postaci kapitana i pierwszego oficera, umożliwi powrotny rejs tego samego dnia. Będą mieć wydzielone miejsca w pierwszej klasie.
Powracające stewardessy i załogi zostaną przetestowane na obecność koronawirusa, gdy wylądują z powrotem w Dubaju, i nie będą mogły ponownie latać, dopóki nie uzyskają negatywnego wyniku. Uziemiona większość floty przewoźnika umożliwia takie tymczasowe rozwiązanie. Komfort usługi podniesie również zatrudnienie specjalnej osoby do czyszczenia łazienek, co zwolni z tego obowiązku stewardessy.
Jeśli Boeing 777 będzie miał ponad 102 pasażerów, wówczas podróżnych obsłuży sześć stewardess. Dodatkowe dwie dojdą, gdy liczba pasażerów przekroczy 234, a kolejne dwie, gdy suma podróżnych wyniesie przynajmniej 352 osoby.
W przypadku Airbusa A380 sześć stewardess wkroczy na pokład, gdy liczba pasażerów przekroczy 88 osób. Osiem będzie pracować, gdy podróżnych będzie 223, a dziesięć, kiedy chętnych na rejs będzie przynajmniej 348 osób. Nawet przy pełnym obłożeniu oba modele będą miały tylko po dziesięciu członków personelu pokładowego na B777 i szesnastu na A380, co nie było spotykane od dawna.
Ponadto czasopisma i inne materiały do czytania nie będą dostępne, ale jedzenie i napoje będą nadal oferowane na pokładzie. Wszystkie maszyny przewoźnika zostaną poddane ulepszonym procesom czyszczenia i dezynfekcji w Dubaju po każdej podróży.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.