Emirates: Nie musimy obniżać cen (cz. 1) - Rynek Lotniczy
 
Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Emirates: Nie musimy obniżać cen (cz. 1)


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2018-08-01 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Emirates: Nie musimy obniżać cen (cz. 1)
fot. Emirates
Kilka dni temu Emirates poinformowały o przewiezieniu ponad miliona pasażerów między Warszawą a Dubajem. O planach związanych z dalszym rozwojem linii w Polsce oraz walce o coraz bardziej wymagającego pasażera rozmawiamy z Maciejem Pyrką, Country Managerem Emirates w Polsce.
Łukasz Malinowski, Rynek Lotniczy: Ostatnio poinformowali Państwo o tym, że z połączenia pomiędzy Warszawą a Dubajem skorzystało już milion pasażerów. Czy mógłby Pan powiedzieć o nich coś więcej?

Maciej Pyrka, Country Manager Emirates w Polsce: Na pokładzie oczywiście mamy zawsze dwie grupy pasażerów – podróżujących w celach wypoczynkowych oraz biznesowych. Od rozpoczęcia operacji w Polsce przetransportowaliśmy już ponad 1 milion osób (dane do końca czerwca 2018 r.), wspierając ruch gospodarczy, handlowy i turystyczny. Polacy generują oczywiście największy ruch na tej trasie. Korzysta z niej również wielu Australijczyków i Chińczyków.

Jak sprawdza się na tej trasie Boeing 777-300ER?

Początkowo połączenie realizował Airbus A330, który w ciągu pierwszych 6 miesięcy przewiózł na trasie przeszło 78 tys. pasażerów. W związku z rosnącym zapotrzebowaniem w listopadzie 2015 r. wprowadziliśmy Boeinga 777-300ER o większej zdolności przewozowej, który do dzisiaj cieszy się popularnością wśród pasażerów. Aktualnie jest to największy samolot pasażerski operujący do/z Polski.

Czy w najbliższym czasie planujecie uruchomienie nowych połączeń z Polski lub znaczące zmiany w ofercie?

Poważnie podchodzimy do tematu klasy premium economy. Obecnie opracowujemy szczegóły i możliwe, że otworzymy nową klasę za około 18 miesięcy do dwóch lat. Jak tylko będziemy gotowi, podzielimy się szczegółami tego przedsięwzięcia.

Uważnie obserwujemy potrzeby pasażerów. Jeśli istnieje możliwość rozszerzenia naszej siatki, zawsze bierzemy to pod uwagę. Najlepszym tego przykładem jest rozpoczęcie bezpośredniego połączenia w kwietniu tego roku z Krakowa do Dubaju przez naszą partnerską linię flydubai. Dzięki temu nasi pasażerowie mają dostęp do pełnej siatki połączeń Emirates, przesiadając się komfortowo na wspaniałym lotnisku w Dubaju. Klienci Emirates mają także dostęp do poszerzonego zakresu bezpłatnych usług pokładowych flydubai, korzystają z hojnego limitu bagażowego, jednego programu Skywards dla osób często latających, czy odprawy w taki sam sposób jakby lecieli Emirates.

Jakie są skutki połączenia z flydubai i jak przekłada się on na ofertę dla podróżujących z Polski?

Przede wszystkim muszę podkreślić, że obie linie nadal są niezależnie zarządzane. Nasze partnerstwo obejmuje szerokie porozumienie code-share, wyrównanie harmonogramu lotów oraz optymalizację siatki. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować klientom niezrównane możliwości podróżowania. Wprowadzając siatkę połączeń flydubai do Emirates i odwrotnie, połączyliśmy sieć Emirates liczącą ponad 160 kierunków z ponad 90 kierunkami flydubai, których do tej pory nie było w naszej ofercie – nie wszystkie porty lotnicze są w stanie obsługiwać tak duże samoloty, jakimi dysponuje Emirates. Dzięki temu udało się nam stworzyć imponującą siatkę połączeń i mimo że nasze linie lotnicze są zarządzane niezależnie, widzimy potencjał w zwiększaniu skali naszej działalności oraz przyspieszenia rozwoju.

Linie Emirates uchodzą za jedne z najlepszych i oferujących najbardziej atrakcyjne warunki dla biznesu. Nie są jednak kojarzone z niskimi cenami. Czy na Polskim i szerzej regionalnym rynku Europy Środkowej i Wschodniej jest miejsce na linię stawiającą na jakość?

Obserwujemy ogólny wzrost ruchu pasażerskiego na świecie, a zwłaszcza w UE. Jest to konsekwencja ożywienia światowych gospodarek. Rośnie tym samym zapotrzebowanie na usługi lotnicze. W przypadku naszej trasy z/do Warszawy możemy pochwalić się naprawdę dobrymi wynikami, spełniającymi roczne prognozy oraz ustalone przez centralę cele. Główne źródło wzrostu liczby pasażerów na trasie DXB-WAW-DXB to ruch przychodzący do Warszawy i Polski ogólnie. Jest to tzw. "efekt Emirates", który zaobserwowaliśmy również na innych rynkach UE. Mówimy o nim wtedy, gdy widzimy zwiększone globalne zainteresowanie danym miejscem od momentu, w którym pojawiło się ono w siatce Emirates. Podróże te wynikają zarówno z potrzeb wypoczynkowych, jak i biznesowych. Dzięki rozbudowanej siatce mamy zdrową równowagę w liczebności pasażerów obu grup.

Jaka jest tajemnica sukcesu Emirates i jak przyciągamy klientów? Stoi za tym przede wszystkim nasz produkt. Istnieje i zawsze będzie istnieć grupa pasażerów, dla których priorytetem jest cena. Jest jednak również bardzo duża grupa, dla której liczą się przede wszystkim produkty oraz usługi wysokiej jakości. Emirates uznawane jest za linię "referencyjną" – takie podejście z pewnością będzie przez nas kontynuowane. Nie musimy obniżać cen, ponieważ konkurencja zawsze była, jest i będzie. Wierzymy, że dla wszystkich starczy przestrzeni na rozwój. Nasza oferta jest wyjątkowa, a co ważniejsze, oferujemy bardzo wysoką jakość za dobrą cenę. Wierzymy w strategię "usługa jest atutem". Jednak nasi pasażerowie (zwłaszcza ci stali) nie mogą się nudzić. Właśnie dlatego stale inwestujemy w nasze produkty.

Kolejnym, niewątpliwym atutem jest nasza stale rosnąca siatka połączeń, która obejmuje aktualnie ponad 160 kierunków na cały świecie. W zeszłym roku otworzyliśmy nowe trasy – między innymi do Newark (przez Ateny) i Phnom Penh. Korzystny rozkład pozwala pasażerom z Polski odbyć podróż do Azji, Australii, Afryki, Indii czy na wyspy Oceanu Indyjskiego tak szybko, jak nigdy wcześniej nie było to możliwe.

Czy takie udogodnienia jak szofer z lotniska, możliwość korzystania z telefonu czy Wi-Fi będą w najbliższych latach stawały się elementem oferty w klasie ekonomicznej czy raczej zostaną w klasach wyższych?

Nasza usługa transferu z lub na lotnisko (limuzyną z szoferem) dostępna jest dla pasażerów premium, podróżujących w klasach pierwszej lub biznes. Obejmuje ona zawiezienie i odbiór z lotniska. Usługa ta jest dostępna w wielu krajach z naszej globalnej siatki, dzięki czemu pasażerowie mogą doświadczyć luksusu i wygody od samego początku do samego końca podróży.

Bezprzewodowy Internet znajduje się na pokładzie ponad 98% całej floty Emirates, m.in. we wszystkich Airbusach A380 oraz Boeingach 777-300ER i 777-200LR. We wszystkich klasach pasażerowie mają dostęp do bezpłatnego pakietu 20 MB danych. Członkowie programu lojalnościowego Emirates Skywards mogą liczyć na dodatkowe korzyści w zależności od poziomu członkostwa i klasy rezerwacyjnej, w tym bezpłatny dostęp do Wi-Fi w klasie pierwszej lub biznes. Pozostali pasażerowie w przypadku zapotrzebowania na większy transfer danych, mogą skorzystać z jednego z oferowanych przez nas pakietów. Podróżujący we wszystkich klasach mają również możliwość korzystania z telefonu komórkowego na pokładzie. Jako globalny lider innowacji pokładowych przeszliśmy do historii w marcu 2008 r., gdy jako pierwsza linia lotnicza na świecie umożliwiliśmy pasażerom wykonywanie i odbieranie połączeń oraz wysyłanie SMS-ów z telefonów komórkowych. Od tamtej pory wykonano ponad 2,8 mln połączeń, z czego 60% stanowiły połączenia wychodzące z samolotów, a przeszło milion – telefony odbierane przez pasażerów podróżujących na pokładzie Emirates. Dodatkowo każdy fotel jest wyposażony w telefon satelitarny pozwalający również na wysyłanie sms-ów i maili.

Wierzymy, że usługi związane z łącznością pozostaną istotną funkcjonalnością na pokładzie. Na przestrzeni lat Emirates zainwestowały ponad 200 milionów dolarów, aby wyposażyć swoje samoloty w technologie pozwalające na łączność na pokładzie. Podejście to będzie kontynuowane.

Czy wrócą jeszcze pomysły na loty A380 do Warszawy? Po ostatnich medialnych informacjach na ten temat zarządca stołecznego lotniska nie wypowiadał się o nich zbyt dobrze. Jakie korzyści dla Emirates dawałoby latanie A380 z/do Warszawy?

Jesteśmy otwarci na uruchomienie połączenia obsługiwanego przez A380, jednak warszawskie lotnisko na obecnym etapie rozwoju nie jest w pełni gotowe na jego przyjęcie. A380 jest maszyną uwielbianą przez naszych klientów oraz załogę, niezwykle ważną dla naszej działalności oraz marki. Co istotne, A380 wyniósł podróże lotnicze na zupełnie inny, wyższy poziom. A380 to najlepsza wizytówka osiągnięć współczesnej inżynierii. Jest największym na świecie komercyjnym samolotem pasażerskim, a jednocześnie jest cichy i wydajny. Przestrzeń, którą oferuje, wykorzystaliśmy tak, aby na nowo zdefiniować myślenie o produktach na pokładzie i doświadczeniach podróży.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Emirates: Ponad milion pasażerów na trasie z Warszawy do Dubaju

Pasażer i linie lotnicze

Emirates: Ponad milion pasażerów na trasie z Warszawy do Dubaju

Emilia Derewienko 30 lipca 2018

Lotnisko w Dubaju przygotowuje się do remontu pasa startowego

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dubaju przygotowuje się do remontu pasa startowego

Justyna Urbaniak 29 lipca 2018

Emirates i flydubai wspólnie zaoferują połączenia do Zagrzebia

Pasażer i linie lotnicze

Emirates i flydubai wspólnie zaoferują połączenia do Zagrzebia

Redakcja 25 lipca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS