Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Embraer myśli o budowie turbośmigłowca


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2020-01-23 14:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ news.am/ strefalotnicza.blogspot.com/ pasazer.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Embraer myśli o budowie turbośmigłowca
fot. Wikimedia Commons
Embraer w kooperacji z Boeingiem rozważa opracowanie projektu nowego modelu turbośmigłowego samolotu pasażerskiego. Wynika z informacji upublicznionych przez Johna Slattery’ego, dyrektora ds. handlowych brazylijskiego producenta. Nowa konstrukcja mogłaby być wielkością zbliżona do turbośmigłowego ATR-72 francusko-włoskiej produkcji lub być jeszcze większa. 
Rodzina samolotów ATR zajmuje obecnie dominującą pozycję w tym segmencie rynku transportu lotniczego, kontrolując około 4/5 sprzedaży samolotów turbośmigłowych. Reszta jest obsługiwana przez Bombardiera DHC-8. Chińscy producenci również planują wejście na rynek turbośmigłowców, wykorzystując samoloty typu xian MA700.    

– Taki samolot jest jednym z naszych celów, który od zawsze obejmował konstrukcje z liczbą miejsc poniżej 150 i naturalnie przylegał do oferty odrzutowców E2 – stwierdził, odnosząc się do rodziny 80-120 miejscowych odrzutowców Embraera, wspomniany już dyrektor ds. handlowych. Producent prowadzi także rozmowy z General Electric (GE.N), Rolls-Royce'em (RR.L) i Pratt & Whitney Canada (UTX.N) w kwestii opracowania silnika do nowego samolotu. Pratt & Whitney jest obecnie jedynym dostawcą turbośmigłowych jednostek napędowych w tym segmencie rynku.

Według przedstawiciela Embraera producent nie ma wątpliwości co do powodzenia transakcji przeniesienia kontroli nad swoim głównym oddziałem do Boeinga, w tym również dlatego, że transakcję wspierają klienci brazylijskiej firmy. Embraer i Boeing uzgodnili umowę celem utworzenia spółki joint venture, która będzie zajmować się wyłącznie budową cywilnych samolotów. Koszt powołania podmiotu wyniesie 5,26 mld dolarów. Szacuje się, że 80 proc. przyszłej firmy będzie własnością Boeinga, a 20 proc. Embraera.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Linia Air Kiribati odebrała pierwszego embraera E190-E2

Pasażer i linie lotnicze

Linia Air Kiribati odebrała pierwszego embraera E190-E2

Piotr Bożyk 05 stycznia 2020

EmbraerX: Nowoczesna wizja powietrznego pojazdu miejskiego

Biznes i przemysł

EmbraerX: Nowoczesna wizja powietrznego pojazdu miejskiego

Emilia Derewienko 24 grudnia 2019

Belavia odebrała kolejnego embraera E195

Pasażer i linie lotnicze

Belavia odebrała kolejnego embraera E195

Piotr Bożyk 15 grudnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5