Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Embraer E195-E2 z certyfikatem typu


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-04-17 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Embraer E195-E2 z certyfikatem typu
E195-E2 podczas Paris Air Show 2017fot. Piotr Bożyk
Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa oraz brazylijska Narodowa Agencja Lotnictwa Cywilnego (ANAC) wydały wczoraj (16 kwietnia) certyfikat typu dla embraera E195-E2. Certyfikacja wykazała, że maszyna spełnia wymogi wszystkich przepisów lotniczych oraz ochrony środowiska wydanych przez wspomniane agencje.
Otrzymany certyfikat pozwala europejskim, amerykańskim i brazylijskim liniom lotniczym, jak również tym, które stosują przepisy EASA, FAA i ANAC, na użytkowanie i obsługę samolotu E-Jet E195-E2. Wejście nowej maszyny do służby planowane jest w połowie tego roku, a koszty operacyjne w porównaniu do E195 poprzedniej generacji będą niższe o 20-25 proc. Do programu testów zostały wykorzystane dwa embraery E195-E2. Łącznie program E2 zebrał do tej pory potwierdzone zamówienia na 268 maszyn i 415 w opcjach do wykorzystania.

– Cieszymy się, że otrzymaliśmy certyfikację typu dla nowego członka rodziny E195-E2 z najdłuższym zasięgiem wśród maszyn wąskokadłubowych Embraera. Dzięki tej certyfikacji, nowy, fantastyczny i największy E2 jest gotowy do lotów komercyjnych – powiedział Paulo Cesar de Souza e Silva, odchodzący prezes Embraera.

Linie Azul Brazilian Airlines, które będą pierwszym odbiorcą modelu E195-E2, zamówiły 51 takich samolotów. Przewoźnik, którego baza znajduje się w Sao Paulo, niedaleko fabryki Embraera, brał aktywny udział w projektowaniu nowej rodziny samolotów. W konfiguracji Azul samolot będzie przewoził około 130 pasażerów. Pierwszego z nich otrzyma w połowie tego roku.

Nowy embraer, największy w rodzinie zmodernizowanych odrzutowców regionalnych E2, to równocześnie największy samolot kiedykolwiek produkowany w Brazylii. Samolot będzie mógł przewozić do 146 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej oraz 120 w konfiguracji dwóch klas. Maszyna została powiększona o maksymalnie 18 miejsc w stosunku do obecnego wariantu E195, ma też zasięg większy o 450 mil morskich (833 km), który wynosi 2600 mil morskich (4800 km). Samoloty E2 mają być o ponad 20 proc. tańsze w użytkowaniu niż obecna generacja odrzutowców embraera. Dzięki powiększeniu modelu E195-E2 Embraer będzie konkurował przede wszystkim z airbusem A220-100, a nie z tylko rodziną bombardiera CRJ1000, jak do tej pory.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Pierwszy E175 dla Mauritania Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy E175 dla Mauritania Airlines

Redakcja 01 kwietnia 2019

Linie flybmi ogłosiły upadłość

Pasażer i linie lotnicze

Linie flybmi ogłosiły upadłość

Piotr Bożyk 18 lutego 2019

SkyWest zamówił kolejne embraery E175

Biznes i przemysł

SkyWest zamówił kolejne embraery E175

Piotr Bożyk 01 lutego 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5