Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

El Al nie przewiozą pasażerów aż do października. Siedem miesięcy bez lotów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-08-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ simpleflying.com

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
El Al nie przewiozą pasażerów aż do października. Siedem miesięcy bez lotów
Fot. El Al Media
Narodowy przewoźnik Izraela, El Al, przedłużył zawieszenie lotów do 30 września. W związku z tym linie mają nadzieję wznowić połączenia pasażerskie dopiero w październiku. Oprócz przedłużenia zawieszenia lotów, kontynuowany będzie także bezpłatny urlop pracowników – w tej chwili przebywa na nim 6080 osób.

Powodem wstrzymania lotów pasażerskich mają być utrzymujące się ograniczenia podróży dla zagranicznych turystów przy wjeździe do Izraela czy warunek 14-dniowej kwarantanny. Dyrektor generalny El Al, Gonen Usishkin, powiedział, że podróżni mogą spodziewać się wznowienia lotów, gdy kilka krajów zniesie wymagania dotyczące izolacji.

– Do momentu wznowienia regularnych lotów pozostaje jeszcze wiele do zrobienia. Potrzebujemy, aby zarówno kraje docelowe, jak i te, w których rozpoczyna się podróż, zniosły wymogi regulacyjne, skróciły procedury kontrolne, a pasażerowie odzyskali zaufanie do latania – stwierdził Usishkin. Obecnie El Al wykonują jedynie niektóre loty cargo.

Izrael zdejmuje obowiązek kwarantanny dla swoich obywateli

Chociaż El Al uważa, że ograniczenia transportowe są nadal zbyt surowe, aby wznowić połączenia, sam Izrael faktycznie zaczął otwierać swoje niebo dla izraelskich podróżników. Obywatele Izraela, podróżujący do tego kraju, nie muszą przechodzić obowiązkowej kwarantanny, jeśli przylatują z 20 określonych państw.

Jak podaje The Times of Israel, chodzi o kraje takie jak Wielka Brytania, Słowenia, Gruzja, Dania, Austria, Estonia, Włochy, Finlandia, Łotwa, Niemcy, Węgry, Cypr, Litwa, Grecja, Chorwacja i Bułgaria, Hongkong, Kanada, Rwanda i Nowa Zelandia.

W zamian za to Izraelczycy, którzy chcą podróżować do Grecji, Chorwacji lub Bułgarii, również nie otrzymają 14-dniowego nakazu kwarantanny. Podróżni ci będą jednak musieli przedstawić negatywny wynik testu na koronawirusa po przybyciu do Bułgarii i Chorwacji.

Z kolei w regionach śródziemnomorskich Grecji obowiązuje limit liczby Izraelczyków. Obecnie tylko 600 obywateli Izraela tygodniowo może tam podróżować. Wszyscy pasażerowie muszą przejść test na koronawirusa po wylądowaniu i pozostać w kwarantannie do czasu otrzymania wyników – co może potrwać do 48 godzin.

Jak długo El Al przetrwa bez latania?

Izraelskie linie lotnicze zamknęły swoje usługi komercyjne w marcu 2020 roku, za wyjątkiem lotów towarowych. Dalsze zawieszenie będzie oznaczało, że El Al nie obsłuży lotów pasażerskich przez siedem miesięcy. Jednak problemy finansowe przewoźnika sięgają wielu lat wstecz. Jeszcze zanim pandemia koronawirusa spustoszyła przemysł lotniczy, El Al zgłosiły stratę finansową w wysokości 140 mln dolarów.

Na początku lipca linie otrzymały rządowy pakiet ratunkowy, składający się z gwarancji kredytowej i potencjalnej sprzedaży udziałów w wysokości 400 mln dol. Kontrolę nad El Al chcą przejąć potencjalni nabywcy, m.in. syn Kenny’ego, Eli Rosenberg czy Meir Gurvitz, potentat na rynku nieruchomości.

Linie mają czas do końca tego miesiąca na sprzedaż akcji. Jeśli to się nie powiedzie, El Al mogą zostać znacjonalizowane po tym, jak rząd izraelski wykupi wszystkie niesprzedane udziały.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Izrael. Linie lotnicze muszą płacić więcej za ochronę

Biznes i przemysł

Izrael. Linie lotnicze muszą płacić więcej za ochronę

Mateusz Kieruzal 26 marca 2025

El Al chce zamówić około 30 boeingów B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

El Al: Rekordowe wyniki finansowe mimo wojny w Gazie

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Izrael. Linie lotnicze muszą płacić więcej za ochronę

Biznes i przemysł

Izrael. Linie lotnicze muszą płacić więcej za ochronę

Mateusz Kieruzal 26 marca 2025

El Al chce zamówić około 30 boeingów B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

El Al: Rekordowe wyniki finansowe mimo wojny w Gazie

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij