Linia EgyptAir odebrała w ostatnim tygodniu pierwszego boeinga B787-9. Dreamliner numer 1 dla przewoźnika to samolot o oznaczeniu LN823, rejestracji SU-GER, który napędzany jest silnikami Rolls-Royce Trent 1000.
Boeing B787-9 EgyptAir zabierze na pokład 309 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 30 w klasie biznes (1-2-1) oraz 279 w klasie ekonomicznej (3-3-3). Przewoźnik twierdzi, że mimo drobnego opóźnienia Dreamlinery pojawią się w tym roku na wszystkich wspomnianych wcześniej trasach z
Kairu do Kuwejtu, Abu Zabi, Frankfurtu, Toronto, Pekinu, Tokio oraz Nowego Jorku. Pierwszy z odebranych 787 jest leasingowany od firmy AerCap. Łącznie EgyptAir użytkować będzie sześć Dreamlinerów, które zostaną dostarczone w latach 2019-2020: cztery w 2019 r. oraz dwa w 2020 r.
B787-9 to Dreamliner, którego wydłużono o ponad 6 metrów w porównaniu do 787-8. Średni model rodziny B787 zabiera ponad 40 pasażerów więcej (w typowej konfiguracji dwóch klas) niż mniejszy 787-8, a także więcej ładunku cargo oraz posiada większy zasięg o ponad 550 km (15700 km). Boeing zebrał zamówienia na 1421 samolotów B787, w tym na 804 maszyny w wersji 787-9.
Obecnie flota EgyptAir składa się z 51 samolotów: jednego airbusa A300F, czterech A320, dwóch A330F, czterech A330-200, czterech A330-300, 29 boeingów B737-800NG, sześciu B777-300ER oraz jednego B787-9 Dreamliner. Natomiast flota EgyptAir Express składa się z 12 embraerów E170. Linia oczekuje na dostawę 32 samolotów: 12 airbusów A220-300 (zastąpią embraery we flocie regionalnej), 15 A320neo, jednego A330F oraz pięciu B787-9 Dreamliner.