Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

EgyptAir odebrał pierwszego airbusa A320neo


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-02-17 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

EgyptAir odebrał pierwszego airbusa A320neo
Na zdjęciu pierwsze trzy gotowe A320neo dla EgyptAirFot. Airbus Media
Linia EgytpAir odebrała w Tuluzie pierwszego airbusa A320neo. Pierwsza z 15 maszyn z rodziny A320neo dla przewoźnika jest leasingowana przez firmę AerCap, a napędzają ją najnowsze silniki CFM LEAP-1A.
Umowa EgyptAir z lessorem AerCap, ogłoszona w 2017 r., obejmuje 15 maszyn z rodziny A320neo: osiem A320neo i siedem większych A321neo.

Na pokład nowa maszyna EgyptAir zabiera 142 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 16 w klasie biznes oraz 126 w klasie ekonomicznej. Warto dodać, że klasa biznes posiada konfiguracje czterech rzędów foteli w układzie 2-2, natomiast klasa ekonomiczna 22 rzędów w klasycznym układzie 3-3. Kolejne dwie maszyn A320neo trafią do przewoźnika w ciągu kilkunastu dni.

Rodzina A320neo weszła do komercyjnej służby w 2016 r. Samolot jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dadzą możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 110 firm i linii zamówiło 7300 maszyn z rodziny A320neo (dane z początku stycznia 2020), to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego. Do końca roku producent dostarczył już 1100 samolotów z tej rodziny.

Flota linii EgyptAir składa się z 70 samolotów: ośmiu airbusów A220, czterech A320, jednego A320neo, czterech A330-200, trzech A330F, czterech A330-300, 29 boeingów B737-800, sześciu boeingów B777-300ER, sześciu B787-9 Dreamliner oraz pięciu embraerów E170. Przewoźnik oczekuje na dostawę 23 samolotów: 14 airbusów A320neo, jednego A330-300, czterech A220-300, dwóch A320P2F oraz dwóch boeingów B787-9 Dreamliner.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Shenzhen na razie nie dla LOT-u, za to dla Lufthansy

Pasażer i linie lotnicze

Shenzhen na razie nie dla LOT-u, za to dla Lufthansy

Tomasz Śniedziewski 08 grudnia 2019

Pierwszy lot airbusa A220-300 dla EgyptAir

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy lot airbusa A220-300 dla EgyptAir

Piotr Bożyk 26 sierpnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5