Partner serwisu
Biznes i przemysł

Efendi (flyDubai): Istnieją możliwości rozwoju naszej działalności w Polsce

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-03-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Efendi (flyDubai): Istnieją możliwości rozwoju naszej działalności w Polsce
fot. Piotr Bożyk
– Istnieją możliwości rozwoju naszej działalności w Polsce w przyszłości i analizujemy możliwości dołączenia do naszej sieci nowych destynacji. Będzie to zależeć od tego, jak szybko rynek się odbuduje, a także od ponownego otwarcia kluczowych rynków transferowych po pandemii – mówi o nowych lotach do Polski, w rozmowie z Rynkiem Lotniczym, Jeyhun Efendi, starszy wiceprezes ds. operacji handlowych i handlu elektronicznego w flydubai.

Mateusz Kieruzal, Rynek Lotniczy: W 2018 roku flyDubai rozpoczął codzienne loty do Krakowa, a w 2021 roku uruchomił codzienne rejsy do Warszawy. Dlaczego zdecydowaliście się obsługiwać Warszawę, skoro Wasz partner code-share, Emirates, już tam lata? Czy popyt na loty do Warszawy jest tak duży?

Jeyhun Efendi, starszy wiceprezes ds. operacji handlowych i handlu elektronicznego w flydubai: Dzięki naszemu rozszerzonemu partnerstwu code-share z liniami Emirates oferujemy pasażerom bezproblemową łączność we wspólnej sieci 210 destynacji. Obie linie obsługują jednocześnie kilka miejsc docelowych w tej sieci, a dodatkowe loty oferują więcej opcji usprawnienia połączeń i korzyści dla pasażerów, którzy podróżują po całym świecie na jednym bilecie. Popyt na loty między Dubajem a Warszawą utrzymuje się na wysokim poziomie.

Dlaczego loty do Warszawy są droższe niż do Krakowa?

Na ceny biletów wpływa wiele czynników. Nasze taryfy są uzależnione od rynku, i dostosowujemy je w zależności od popytu.

Czy do Krakowa powrócą codzienne rotacje?

Powrót do codziennych lotów zależy od wielu czynników, w tym ponownego otwarcia rynków i zwiększonego popytu. Zawsze szukamy możliwości zapewnienia naszym pasażerom większej liczby opcji i częstotliwości lotów. Ponieważ widzimy znoszenie ograniczeń dotyczących podróżowania w miejscach z naszej siatki połączeń, obserwujemy większe zapotrzebowanie na podróże.

Wizz Air zainaugurował dwa loty tygodniowo bezpośrednio z Krakowa do Dubaju. Czy jest to Wasz bezpośredni konkurent?

Biorąc pod uwagę popyt i częstotliwość podróży w regionie, uważamy, że linie lotnicze mają tu wiele możliwości odniesienia sukcesu i będziemy nadal badać te możliwości w przyszłości. Nasza oferta dla Polski jest szczególnie wyjątkowa dzięki naszym samolotom typu boeing 737 MAX, które pozostają integralną częścią naszej działalności. Cieszymy się, że nasi pasażerowie podróżujący z Polski mogą cieszyć się produktem, który mamy na pokładzie, w skład którego wchodzi przestronne, płaskie łóżko do leżenia w klasie biznes, ergonomicznie zaprojektowane siedzenia w klasie ekonomicznej oraz ulepszona rozrywka podczas lotu na dotykowych ekranach Full HD. Obecnie posiadamy 23 samoloty MAX 8 i 3 samoloty MAX 9.


Jeyhun Efendi, starszy wiceprezes ds. operacji handlowych i handlu elektronicznego w flydubai

Dokąd podróżują pasażerowie z Warszawy i Krakowa? Czy to głównie Dubaju czy gdzieś dalej?

Kolombo, Malé i Zanzibar to najpopularniejsze rynki przesiadkowe dla Krakowa, natomiast Kolombo, Delhi, Katmandu i Malé są najpopularniejszymi kierunkami dla pasażerów podróżujących z Warszawy. W dalszym ciągu Dubaj pozostaje najpopularniejszą destynacją dla pasażerów podróżujących z Krakowa i Warszawy.

Czy flydubai spogląda na inne lotniska w Polsce, np. Gdańsk czy Wrocław?

Istnieją możliwości rozwoju naszej działalności w Polsce w przyszłości i analizujemy możliwości dołączenia do naszej sieci nowych destynacji. Będzie to zależeć od tego, jak szybko rynek się odbuduje, a także od ponownego otwarcia kluczowych rynków transferowych po pandemii.

Jakie są dzisiejsze perspektywy flydubai? Jak wyglądał 2021 pod względem Waszych działań i powrotu do latania? Jaka przyszłość czeka lotnictwo w świecie po pandemii?

W 2021 roku nadal stawialiśmy czoła wyzwaniom związanym z COVID-19 i jego wpływem na przemysł lotniczy. Podróżowanie pozostaje skomplikowane, ale nasi pasażerowie zdają sobie sprawę, że jest to możliwe, o czym świadczy rosnąca liczba lotów tygodniowo. Nasza sieć odnotowała znaczny wzrost w ciągu ostatniego roku. 22 nowe destynacje dołączyły do sieci flydubai w 2021 roku. Dzięki wysiłkom naszych zespołów obsługujemy obecnie loty do większej liczby destynacji niż przed pandemią. W szczytowym okresie letnich podróży obsługiwaliśmy loty do 118 destynacji, a nasze letnie trasy sezonowe cieszyły się dużym zainteresowaniem naszych pasażerów. Nie możemy się doczekać uruchomienia w tym roku większej liczby tras i udostępnienia większej liczby opcji dla pasażerów flydubai.

Czy jesteście zadowoleni z powrotu B737 MAX do swoich operacji? Jak ważny jest to samolot dla flydubai?

Tak, jesteśmy. Nasz samolot, 737 MAX, powrócił do obsługi pasażerów od 8 kwietnia 2021 roku po spełnieniu wszystkich wymagań określonych w Decyzji Bezpieczeństwa wydanej przez nasz organ nadzoru, Generalny Urząd Lotnictwa Cywilnego (GCAA). Samoloty Boeing 737 MAX pozostają integralną częścią naszej działalności i cieszymy się, że nasi pasażerowie po raz kolejny cieszą się naszym produktem na pokładzie tej maszyny.

Jak wyglądało partnerstwo code-share z Emirates? Czy zobaczymy więcej lotów z Terminalu 3? Jak to wpłynęło na operacje lotnicze?

Odkąd ogłosiliśmy nasze rozszerzone partnerstwo code-share z liniami Emirates w 2017 roku, ponad 8,3 miliona pasażerów skorzystało z bezproblemowej łączności w ramach wspólnej sieci. To wspaniałe, że tak wielu pasażerów korzysta z lepszych połączeń z Dubajem i nie tylko. Na razie skupiamy się na tworzeniu większej liczby opcji bezproblemowego podróżowania.

Czy flydubai kiedykolwiek rozważy obsługę większych lotnisk w Europie, takich jak Frankfurt, Londyn-Heathrow czy Paryż-CDG?

W promieniu lotu naszego samolotu pozostaje wiele miejsc docelowych. Europa zawsze była dla nas ważnym rynkiem. Obecnie obsługujemy ponad 30 destynacji w Europie, w tym Bukareszt, Kraków, Neapol, Pragę, Salzburg i Warszawę i nieustannie poszukujemy nowych możliwości dodania kolejnych destynacji do naszej siatki połączeń.

Jakie są najnowsze trasy w sieci flydubai?

Pod koniec 2021 roku uruchomiono loty do Budapesztu, Lublany i Warszawy. Z zadowoleniem przywróciliśmy kilka tras do naszej sieci, w tym Hargejsę, Pragę i Zagrzeb. W rozpoczętym roku, 2 marca, wystartowały loty do AlUla [tzw. saudyjska Petra, od red.] w Arabii Saudyjskiej, która z pewnością będzie nową, ekscytującą destynacją turystyczną.

Czy może mi Pan powiedzieć więcej na temat paliwa zrównoważonego dla lotnictwa (SAF jest czystym substytutem paliw kopalnych do silników odrzutowych)? Czy jest to coś, co rozważa flydubai? Czy offsetting to dobry pomysł, czy to po prostu greenwashing?

Nie ma wątpliwości, że jako branża musimy dążyć do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Aby opracować ekologiczne rozwiązania wodorowe lub alternatywy elektryczne, konieczna jest skokowa zmiana technologii. Obecnie możemy wiele zrobić, na przykład zainwestować w oszczędne samoloty, tak jak to zrobiliśmy z naszymi samolotami MAX, a także utrzymać młodą flotę.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

flydubai wyleasingują cztery B737-800NG od Smartwings

Pasażer i linie lotnicze

flydubai wyleasingują cztery B737-800NG od Smartwings

Piotr Bożyk 10 sierpnia 2023

Więcej lotów flyDubai z Krakowa. Trzy razy dziennie w trzy dni tygodnia!

Pasażer i linie lotnicze

Flydubai w Poznaniu już oficjalnie

Infrastruktura i lotniska

Flydubai w Poznaniu już oficjalnie

Mateusz Kieruzal 05 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

flydubai wyleasingują cztery B737-800NG od Smartwings

Pasażer i linie lotnicze

flydubai wyleasingują cztery B737-800NG od Smartwings

Piotr Bożyk 10 sierpnia 2023

Więcej lotów flyDubai z Krakowa. Trzy razy dziennie w trzy dni tygodnia!

Pasażer i linie lotnicze

Flydubai w Poznaniu już oficjalnie

Infrastruktura i lotniska

Flydubai w Poznaniu już oficjalnie

Mateusz Kieruzal 05 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5