Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Dziewięć firm chce zaprojektować z PKP Intercity pociągi do obsługi CPK


Wstecz Dalej

Autor:

Jakub Madrjas

Data publikacji:
2019-02-06 19:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dziewięć firm chce zaprojektować z PKP Intercity pociągi do obsługi CPK
Fot. Alstom
PKP Intercity oraz NCBR otrzymały aż dziewięć zgłoszeń do dialogu technicznego, który ma doprowadzić do opracowania nowej platformy pociągów zespołowych. PKP Intercity potrzebuje nawet 130 składów do obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego. 
O starcie dialogu technicznego prowadzonego przez PKP Intercity i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju informowaliśmy pod koniec października. PKP Intercity chce pociągów o prędkości konstrukcyjnej nie mniejszej niż 250 km/h, pojemności ok. 400 miejsc siedzących oraz zasilania systemem prądu stałego 3 kV i systemami prądu przemiennego 15 kV i 25 kV. Wszystkie te charakterystyki dokładnie odpowiadają dostarczonym przez Alstom pociągom Pendolino. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Jak dowiedział się "Rynek Lotniczy", nabór wniosków zakończył się 15 stycznia. Zgłosiło się 9 podmiotów: Newag, B&L International, Alstom Konstal, H.Cegielski-FPS, Pesa, Bombardier, Stadler, CAF oraz Siemens. – Spotkania z poszczególnymi uczestnikami dialogu planowane są do połowy marca – poinformowało biuro prasowe NCBR. Według pierwotnego harmonogramu, ten etap miał się zakończyć 28 lutego. 

Dialog ma zaowocować przetargiem na dostawę nowych pociągów w trybie Partnerstwa Innowacyjnego (PI) lub Zamówień Przedkomercyjnych (PCP). Ze specyfikacji wynika, że mają to być pociągi „lotniskowe” do obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego – dostosowane do automatycznej wymiany bagażu wraz z możliwością dokonania lotniczej odprawy pasażerów i bagażu na pokładzie pociągu. Zgodnie z dotychczasowymi analizami, aby zapewnić obsługę taborową systemu, potrzeba łącznie 130 składów, w tym 80 dla relacji międzyregionalnych i 50 w kategorii Intercity. Opcjonalnie myśli się o zamówieniu również 20 pociągów dla szybkich przewozów aglomeracyjnych (tzw. AgloExpress).

Projekt PKP Intercity i NCBR to jeden z niewielu owoców programu Luxtorpeda 2.0, który w założeniu miał pomóc polskiemu przemysłowi kolejowemu. Ostatecznie niemrawo rozwijający się element tzw. Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju został wchłonięty przez projekt CPK.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Port Lotniczy Wrocław: Znaczące wzrosty od początku roku

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Znaczące wzrosty od początku roku

Emilia Derewienko 07 lutego 2019

Linie HOP! zmieniają nazwę na Air France HOP

Biznes i przemysł

Linie HOP! zmieniają nazwę na Air France HOP

Emilia Derewienko 07 lutego 2019

Bombardier ogłasza CRJ550. United zamawia 50 maszyn

Biznes i przemysł

Bombardier ogłasza CRJ550. United zamawia 50 maszyn

Piotr Bożyk 07 lutego 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5