Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Dziewięć firm chce zaprojektować z PKP Intercity pociągi do obsługi CPK

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-02-2019
Ostatnia modyfikacja:
06-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Dziewięć firm chce zaprojektować z PKP Intercity pociągi do obsługi CPK
Fot. Alstom
PKP Intercity oraz NCBR otrzymały aż dziewięć zgłoszeń do dialogu technicznego, który ma doprowadzić do opracowania nowej platformy pociągów zespołowych. PKP Intercity potrzebuje nawet 130 składów do obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego. 

O starcie dialogu technicznego prowadzonego przez PKP Intercity i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju informowaliśmy pod koniec października. PKP Intercity chce pociągów o prędkości konstrukcyjnej nie mniejszej niż 250 km/h, pojemności ok. 400 miejsc siedzących oraz zasilania systemem prądu stałego 3 kV i systemami prądu przemiennego 15 kV i 25 kV. Wszystkie te charakterystyki dokładnie odpowiadają dostarczonym przez Alstom pociągom Pendolino. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Jak dowiedział się "Rynek Lotniczy", nabór wniosków zakończył się 15 stycznia. Zgłosiło się 9 podmiotów: Newag, B&L International, Alstom Konstal, H.Cegielski-FPS, Pesa, Bombardier, Stadler, CAF oraz Siemens. – Spotkania z poszczególnymi uczestnikami dialogu planowane są do połowy marca – poinformowało biuro prasowe NCBR. Według pierwotnego harmonogramu, ten etap miał się zakończyć 28 lutego. 

Dialog ma zaowocować przetargiem na dostawę nowych pociągów w trybie Partnerstwa Innowacyjnego (PI) lub Zamówień Przedkomercyjnych (PCP). Ze specyfikacji wynika, że mają to być pociągi „lotniskowe” do obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego – dostosowane do automatycznej wymiany bagażu wraz z możliwością dokonania lotniczej odprawy pasażerów i bagażu na pokładzie pociągu. Zgodnie z dotychczasowymi analizami, aby zapewnić obsługę taborową systemu, potrzeba łącznie 130 składów, w tym 80 dla relacji międzyregionalnych i 50 w kategorii Intercity. Opcjonalnie myśli się o zamówieniu również 20 pociągów dla szybkich przewozów aglomeracyjnych (tzw. AgloExpress).

Projekt PKP Intercity i NCBR to jeden z niewielu owoców programu Luxtorpeda 2.0, który w założeniu miał pomóc polskiemu przemysłowi kolejowemu. Ostatecznie niemrawo rozwijający się element tzw. Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju został wchłonięty przez projekt CPK.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Na przejęciu Torpolu przez CPK na pewno zyska jeden podmiot – Torpol

Infrastruktura i lotniska

Na przejęciu Torpolu przez CPK na pewno zyska jeden podmiot – Torpol

Damian Kaźmierczak 02 lutego 2023

CPK i Torpol zagrożeniem dla konkurencji? CPK: jest wręcz odwrotnie

Infrastruktura i lotniska

RDD: Wspólne inwestycje kolejowe w regionie Trójmorza

Infrastruktura i lotniska

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Na przejęciu Torpolu przez CPK na pewno zyska jeden podmiot – Torpol

Infrastruktura i lotniska

Na przejęciu Torpolu przez CPK na pewno zyska jeden podmiot – Torpol

Damian Kaźmierczak 02 lutego 2023

CPK i Torpol zagrożeniem dla konkurencji? CPK: jest wręcz odwrotnie

Infrastruktura i lotniska

RDD: Wspólne inwestycje kolejowe w regionie Trójmorza

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5