Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Ryanair Sun oczami pilotów


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2017-11-28 16:02
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ryanair Sun oczami pilotów
fot. Ryanair
Ryanair Sun oczami pilotów
Ryanair Sun oczami pilotów
Kandydaci na pilotów Ryanair Sun chwalą przewoźnik za„grę w otwarte karty”. Na pytanie, czy kryzys wizerunkowy im niestraszny, mówią wprost „trzeba przyjść i się przekonać”. 28 listopada miał miejsce dzień otwarty w Warszawie, który poprzedza właściwą rekrutację do załogi. Sprawdziliśmy, co spółka-córka Ryanaira ma do zaoferowania przyszłym pracownikom.
Czarterowa linia lotnicza Ryanair Sun od 13 lipca figuruje w Krajowym Rejestrze Przedsiębiorstw jako spółka akcyjna, w całości należąca do luksemburskiego funduszu Silver Strand Investments. Posiada kapitał zakładowy w wysokości 100 tys. zł oraz trzech członków zarządu. Są nimi Michał Kaczmarzyk, który będzie zarządzał działalnością spółki, Alesch Pipenbaher oraz Lail Mourao Barga.

70 pilotów w Ryanair Sun

Przewoźnik tylko w 2018 roku planuje latać do ponad 20 miast, a ich główną destynacją będą Włochy, Hiszpania, Bułgaria, Grecja. Współpracuje zresztą na tym polu z Grecos Holiday i TUI Poland. Docelowo chce zatrudnić ok. 60-70 pilotów. Na stałe proponuje im „samozatrudnienie, klarowny grafik, raz na dwa lata pokrycie w 50 proc. kosztów uniformów, płatny dzień wolny w wysokości 100 euro, ale już bezpłatne wakacje, dietę w wysokości 20 euro za pełne wyżywienie”. A podczas dzisiejszego spotkania także – możliwość wglądu do draftu umowy i rozmowy z przedstawicielami spółki.

Podczas 3-letniego kontraktu piloci muszą wykonać co najmniej 740 lotów. Wynagrodzenia, biorąc pod uwagę dwie opcje, można zobaczyć na obrazku nr. 2. Kto chce pracować dla Ryanair Sun też musi spełnić pewne warunki: dla przykładu, kapitan Boeingów 737 9 (czyli flagowych maszyn linii) musi mieć za sobą minimum 3,5 tys. wylatanych godzin, z czego przynajmniej 800 w funkcji kapitana i 500 na danym typie samolotu.

Plus za transparentność 

„Dobrze, gdy pracodawca wykłada karty na stół” – tak jeden z anonimowych pilotów skomentował fakt otrzymania już na przywitanie wglądu do kontraktu. Za duży plus uznaje też to, że proces rekrutacji nie rozwleka się w czasie. Wybrane na podstawie zgłoszeń osoby udadzą się na jeden dzień do portu Stansted. Tam będą miały sesję symulacyjną, wywiad z HR-owcem i tzw. „technical interview”. Na drugi dzień, bez względu na efekt, mogą liczyć na odpowiedź zwrotną.

Czy publikacje na temat warunków pracy w Ryanairze miały dla nich jakieś znaczenie? – Jakiś problem na pewno jest, skoro odbiło się to takim medialnym szumem, ale trzeba samemu przyjść i się przekonać – 
 powiedział nam jeden z kandydatów. Inny dodaje natomiast – Zawsze ma się ten wybór. Nikt do pracy nas nie zmusza. Liczę, że jeśli linia popełniła jakiś błąd to wie, co leżało  u jego podstaw i jak go naprawić.

Nasi rozmówcy zwracają uwagę, że rynek nie jest w dzisiejszych czasach łaskawy, więc wolą być otwarci na różne opcje. Nie zraża ich samozatrudnienie, nie narzekają na warunki finansowe. Jeden z nich słyszał tylko o znaczących zmianach na rynku czarterowym w Polsce, gdzie jeden z przewoźników znacząco poprawił warunki, przewyższając ofertą Ryanair Sun.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ryanair Sun bez certyfikatu ULC

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair Sun bez certyfikatu ULC

Justyna Urbaniak 27 listopada 2017

Ryanair Sun rekrutuje pilotów

Biznes i przemysł

Ryanair Sun rekrutuje pilotów

Redakcja 22 listopada 2017

Prezes Enter Air: Lotnictwo w Polsce ma kłopot z brakiem pracowników (cz. IV)

Biznes i przemysł

Prezes Enter Air: Lotnictwo w Polsce ma kłopot z brakiem pracowników (cz. IV)

Emilia Derewienko 16 listopada 2017

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5