Partner serwisu
Biznes i przemysł

Dwunasty Dreamliner PLL LOT przyleciał do Warszawy (ZDJĘCIA)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-02-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

W czwartek (7 lutego) około godz. 7:18 rano na Lotnisku Chopina wylądował nowy Boeing 787-9 Dreamliner, o numerach rejestracyjnych SP-LSD, należący do Polskich Linii Lotniczych LOT. To dwunasta maszyna tego typu we flocie narodowego przewoźnika. Trzy B787 LOT-u wciąż pozostają uziemione z powodu problemów z silnikami Rolls-Royce’a.

Prosto na siatkę

Jeszcze tego samego dnia Boeing dalekiego zasięgu zabierze pasażerów do Toronto. W kolejnych tygodniach poleci do Chicago, Nowego Jorku, Newark oraz do Azji – do Seulu, Tokio i Singapuru. Od września tego roku Boeingi 787-9 będą obsługiwać również połączenia do Delhi.

Maszyna o rejestracji SP-LSD, która wylądowała czwartkowego ranka na Okęciu, to dwunasty Boeing 787 Dreamliner we flocie LOT-u. Kolejne dwa egzemplarze w większej wersji 787-9 z tego kontraktu zostaną dostarczone do LOT-u w maju tego roku. Ostatni z nich przyleci do Warszawy w październiku. Tym samym, jeszcze w tym roku flota dalekiego zasięgu narodowego przewoźnika będzie liczyła w sumie 15 Dreamlinerów – osiem B787-8 i siedem maszyn B787-9.

Boeingi 787-9 to większe wersje Dreamlinerów 787-8. Mogą zmieścić na pokładzie 294 pasażerów, czyli o 42 więcej niż wersja -8. Z danych Boeinga wynika, że B787-9 w porównaniu z poprzednikiem charakteryzuje się niższym zużyciem paliwa w przeliczeniu na pasażera – czyli jest oszczędniejszy i bardziej ekologiczny. Zasięg nowego samolotu 787-9 w wersji dla LOT-u to ponad 13 350 km, czyli o ok. 700 km więcej od wersji 787-8. Pierwszy B787-9 LOT-u wylądował w Warszawie niespełna rok temu, 23 marca 2018 roku.

Ciąg dalszy problemów z silnikami

Ze względu na problemy z silnikami Rolls Royce'a obecnie uziemione są trzy z jedenastu Boeingów 787 Dreamliner, które będą sukcesywnie przywracane do obsługi regularnych połączeń LOT-u. Pierwsze dwa zostaną włączone do siatki przewoźnika na przełomie lutego i marca tego roku, a kolejny dołączy do linii lotniczych w maju.

Problemy z silnikami Rolls-Royce Trent 1000 mają charakter globalny i polegają na wcześniejszym, niż zakładał producent zużywaniu się łopatek silnika. Problem ten dotknął kilkunastu linii lotniczych na świecie i kilkudziesięciu maszyn. W przyszłości może on potencjalnie dotyczyć każdego przewoźnika, posiadającego we flocie samoloty z silnikami Rolls Royce’a.

LOT przekonuje, że sytuacja nie stanowi zagrożenia dla bezpieczeństwa rejsów. Bieżące parametry i praca każdego z silników typu Trent 1000 jest ściśle monitorowana przez systemy pokładowe samolotu, następnie w czasie rzeczywistym dane te są wysyłane i analizowane przez Rolls-Royce’a w ramach tzw. Engine Health Monitoring. EHM pozwala na wykrycie ewentualnych zakłóceń pracy silnika z wyprzedzeniem.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Prezes SAS-u: SkyTeam odblokuje korzyści sieciowe niedostępne w Star Alliance

Pasażer i linie lotnicze

Prezes SAS-u: SkyTeam odblokuje korzyści sieciowe niedostępne w Star Alliance

Piotr Bożyk 10 marca 2024

Airbus: Debiut pionowzlotu CityAirbus NextGen (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Etihad wygenerował zysk rzędu 400 mln dolarów

Biznes i przemysł

Zobacz również:

"Ważne, z kim podróżujesz". Współpraca POLIN i PLL LOT

Biznes i przemysł

"Ważne, z kim podróżujesz". Współpraca POLIN i PLL LOT

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN 05 marca 2024

LOT nie przywróci rejsów Kraków – Tel Awiw

Pasażer i linie lotnicze

LOT nie przywróci rejsów Kraków – Tel Awiw

Mateusz Kieruzal 04 marca 2024

LOT. Air Belgium podmienia A330neo w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Air Belgium podmienia A330neo w Warszawie

Mateusz Kieruzal 03 marca 2024

Pozostałe z wątku:

Prezes SAS-u: SkyTeam odblokuje korzyści sieciowe niedostępne w Star Alliance

Pasażer i linie lotnicze

Prezes SAS-u: SkyTeam odblokuje korzyści sieciowe niedostępne w Star Alliance

Piotr Bożyk 10 marca 2024

Airbus: Debiut pionowzlotu CityAirbus NextGen (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Etihad wygenerował zysk rzędu 400 mln dolarów

Biznes i przemysł

Zobacz również:

"Ważne, z kim podróżujesz". Współpraca POLIN i PLL LOT

Biznes i przemysł

"Ważne, z kim podróżujesz". Współpraca POLIN i PLL LOT

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN 05 marca 2024

LOT nie przywróci rejsów Kraków – Tel Awiw

Pasażer i linie lotnicze

LOT nie przywróci rejsów Kraków – Tel Awiw

Mateusz Kieruzal 04 marca 2024

LOT. Air Belgium podmienia A330neo w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Air Belgium podmienia A330neo w Warszawie

Mateusz Kieruzal 03 marca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5