Linie lotnicze Air China uzyskały zgodę krajowego regulatora (CAAC) na rejsy międzykontynentalne na trasie Pekin – Chengdu – Johannesburg. Z kolei Sichuan Airlines uruchomią loty między Chongqing i Kairem.
Jeśli Air China zdecydują się na rejsy do Republiki Południowej Afryki, to będą wówczas jedynym przewoźnikiem z Państwa Środka, który realizowałby takie połączenie. Loty z Pekinu do Johannesburga z międzylądowaniem w Chengdu planowane są dwa razy w tygodniu.
To druga podobna trasa Air China. Wcześniej narodowy przewoźnik Państwa Środka uruchomił rejsy do Johannesburga z Pekiny, ale z międzylądowaniem w Shenzhen. Rejsy były realizowane jednak tylko raz w tygodniu. Trasę obsługiwał Boeing 777-300. Aktualnie połączenie jest zawieszone na dwa tygodnie od 18 stycznia ze względu na pozytywny wynik na obecność wirusa COVID-19 pięciu pasażerów rejsu CA868, który odbył się 31 grudnia.
Zgodnie z przepisami CAAC każdy lot z pięcioma podróżnymi z pozytywnym wynikiem na koronawirusa SARS-CoV-2 po przylocie do Chin oznacza później zawieszenie trasy na czternaście dni. Wcześniej w podobny sposób postąpiono z połączeniem z Xi'an do Islamabadu, realizowanym przez Pakistan International Airlines. Wówczas pozytywny wynik testu uzyskało nawet dziesięciu podróżnych rejsu PK854 z 2 stycznia i trasę zawieszono na cztery tygodnie.
Drugie nowe międzykontynentalne połączenie z Chin zrealizują Sichuan Airlines, które uruchomią loty między Chongqing i Kairem. Trasa o długości 7102 będzie obsługiwana tylko raz w tygodniu. Przewoźnik z Chengdu lata do największego miasta Afryki również z Pekinu. Rejsy do Egiptu obsługiwane są od października 2018 roku airbusem A330-200. Na tej długodystansowej trasie również odbywa się międzylądowanie w Chengdu.
CAAC ujawniła wcześniej, że w 2020 roku obsłużono w Chinach 420 mln pasażerów. To oznacza drugi co do wielkości rynek lotniczy na świecie po raz piętnasty z rzędu. Liczba podróżnych w 2021 roku ma osiągnąć nawet 590 mln, czyli 90 proc. poziomu z 2019 roku.
Silny krajowy rynek wzmacnia
rentowność inwestycji. Na 2021 rok planowane jest oddanie do użytku sześciu nowych portów lotniczych w Chinach. Łączna liczba komercyjnych lotnisk w Państwie Środka wzrośnie w ten sposób do 247.