Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Dornier Seastar nowej generacji już po pierwszym locie technicznym


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-04-05 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dornier Seastar nowej generacji już po pierwszym locie technicznym
Fot, Dornier Seawings
Prototyp samolotu o oznaczniu SN1003, czyli nowa generacja amfibijnego Dorniera Seastar, z powodzeniem wykonał pod koniec marca swój pierwszy lot na lotnisku Oberpfaffenhofen (EDMO) w Niemczech. Lot został wykonany przez załogę doświadczalną firmy Dornier Seawings i trwał nieco ponad pół godziny.
Seastar o numerze seryjnym SN1003 uzyskał wymagane zatwierdzenia do pierwszego lotu od Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i niemieckiego urzędu lotnictwa Luftfahrt-Bundesamt (LBA) 19 marca 2020 br., co było ważnym kamieniem milowym i osiągnięciem programu.

Jak twierdzi Dornier Seawings, producent samolotu, nowa generacja Seastara została znacznie ulepszona w stosunku do oryginalnej wersji, który został zaprojektowany i opracowany przez Claudiusa Dorniera Jr. w latach 80. ubiegłego wieku. Nowa generacja jest wyposażona w najnowocześniejszy i w pełni cyfrowy kokpit (glass cockpit), nowe wysoce wydajne śmigła i silniki, kilka nowoczesnych systemów, w tym klimatyzację i rufowy ster strumieniowy, a także odporną na korozję kompozytową konstrukcję, która powoduje obniżenie kosztów utrzymania, wagi samolot oraz znacznie obniżać koszty utrzymania szczególnie w operacjach na wodzie morskiej.

Koncepcja operacyjna Seastar polega na poprawie podróży na krótkich i średnich dystansach przy niższych kosztach i czasie lotu, ale wyższym bezpieczeństwie i przepustowości, skutecznie łącząc ląd i morze drogą lotniczą. Seastar nowej generacji ma maksymalną masę do startu (MTOW) 5100 kg, maksymalną prędkość przelotową 180 węzłów (333 km/h) i zasięgu 900 mil morskich (1667 km) jako maksymalny zasięg. Możliwe konfiguracje wnętrza obejmują wersję cargo, VIP, pasażerską oraz dla misji specjalnych.

- Pierwszy lot został pomyślnie zakończony i potwierdził dobre właściwości Seastara w zakresie obsługi i pilotażu. Wszystkie systemy działały poprawnie. Zaawansowany system awioniki odzwierciedla najnowocześniejszy projekt kokpitu i stanowi dobrą podstawę do dalszego rozwoju tego samolotu - powiedział Wolfram Cornelius, główny pilot doświadczalny w Dornier Seawings.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Japońska straż przybrzeżna zamawia dwa helikoptery H225

Biznes i przemysł

Japońska straż przybrzeżna zamawia dwa helikoptery H225

Emilia Derewienko 06 kwietnia 2020

Od piątku zawieszone wszystkie loty do i z Rosji, także repatriacyjne

Prawo i polityka

Od piątku zawieszone wszystkie loty do i z Rosji, także repatriacyjne

Tomasz Śniedziewski 06 kwietnia 2020

An-225 Mrija wyląduje na lotnisku im. F. Chopina!

Prawo i polityka

An-225 Mrija wyląduje na lotnisku im. F. Chopina!

Łukasz Malinowski 06 kwietnia 2020

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5