Partner serwisu
Biznes i przemysł

Dornier Seastar nowej generacji już po pierwszym locie technicznym

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
05-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Dornier Seastar nowej generacji już po pierwszym locie technicznym
Fot, Dornier Seawings
Prototyp samolotu o oznaczniu SN1003, czyli nowa generacja amfibijnego Dorniera Seastar, z powodzeniem wykonał pod koniec marca swój pierwszy lot na lotnisku Oberpfaffenhofen (EDMO) w Niemczech. Lot został wykonany przez załogę doświadczalną firmy Dornier Seawings i trwał nieco ponad pół godziny.

Seastar o numerze seryjnym SN1003 uzyskał wymagane zatwierdzenia do pierwszego lotu od Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i niemieckiego urzędu lotnictwa Luftfahrt-Bundesamt (LBA) 19 marca 2020 br., co było ważnym kamieniem milowym i osiągnięciem programu.

Jak twierdzi Dornier Seawings, producent samolotu, nowa generacja Seastara została znacznie ulepszona w stosunku do oryginalnej wersji, który został zaprojektowany i opracowany przez Claudiusa Dorniera Jr. w latach 80. ubiegłego wieku. Nowa generacja jest wyposażona w najnowocześniejszy i w pełni cyfrowy kokpit (glass cockpit), nowe wysoce wydajne śmigła i silniki, kilka nowoczesnych systemów, w tym klimatyzację i rufowy ster strumieniowy, a także odporną na korozję kompozytową konstrukcję, która powoduje obniżenie kosztów utrzymania, wagi samolot oraz znacznie obniżać koszty utrzymania szczególnie w operacjach na wodzie morskiej.

Koncepcja operacyjna Seastar polega na poprawie podróży na krótkich i średnich dystansach przy niższych kosztach i czasie lotu, ale wyższym bezpieczeństwie i przepustowości, skutecznie łącząc ląd i morze drogą lotniczą. Seastar nowej generacji ma maksymalną masę do startu (MTOW) 5100 kg, maksymalną prędkość przelotową 180 węzłów (333 km/h) i zasięgu 900 mil morskich (1667 km) jako maksymalny zasięg. Możliwe konfiguracje wnętrza obejmują wersję cargo, VIP, pasażerską oraz dla misji specjalnych.

- Pierwszy lot został pomyślnie zakończony i potwierdził dobre właściwości Seastara w zakresie obsługi i pilotażu. Wszystkie systemy działały poprawnie. Zaawansowany system awioniki odzwierciedla najnowocześniejszy projekt kokpitu i stanowi dobrą podstawę do dalszego rozwoju tego samolotu - powiedział Wolfram Cornelius, główny pilot doświadczalny w Dornier Seawings.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MEHAIR zamawia latające amfibie PHA-ZE 100

Pasażer i linie lotnicze

MEHAIR zamawia latające amfibie PHA-ZE 100

Redakcja/inf. pras. 09 lipca 2023

Zobacz również:

MEHAIR zamawia latające amfibie PHA-ZE 100

Pasażer i linie lotnicze

MEHAIR zamawia latające amfibie PHA-ZE 100

Redakcja/inf. pras. 09 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5