Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Do końca listopada linie zrezygnowały z zakupu 441 samolotów


Wstecz Dalej

Autor:

inf. pras. oprac. ad

Data publikacji:
2019-12-09 15:02
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ altair.com.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Do końca listopada linie zrezygnowały z zakupu 441 samolotów
Fot. CNN Media
Z raportu Jefferies z 2 grudnia 2019 wynika, że do końca listopada 2019 linie lotnicze anulowały zamówienia na 441 samolotów pasażerskich. To więcej niż rok wcześniej, ale różnica nie jest tak duża, jak można było się spodziewać. W 2018 do końca listopada anulowano bowiem zamówienia na 303 samoloty.
Głównym powodem anulowań są problemy z samolotami Boeing 737 MAX. Dwie katastrofy maszyn tego typu, spowodowane błędami w oprogramowaniu, doprowadziły do zakazu lotów wprowadzonego przez nadzory lotnicze USA i wielu innych państw. Boeing przestał też dostarczać nowe samoloty modelu 737 MAX. Nie wiadomo, jak długo potrwa jeszcze zakaz i jakie straty poniesie amerykański koncern. Wiadomo jednak, że nie lata 386 boeingów 737 MAX, które były już eksploatowane przez linie lotnicze.

Z największej liczby samolotów pasażerskich – aż 135, zrezygnowały Jet Airways. Kolejne są Etihad Airways – 42, Republic Airways – 40 i Germania – 25. Boeing Capital, Amedeo i Air Lease Corp. anulowały zamówienia na, odpowiednio, 75, 20 i 18 samolotów. Najwięcej rezygnacji dotyczyło samolotów Boeing 737 MAX – 229. Za nimi uplasowały się Airbusy A320 i A220 – po 45, A350 – 44, Boeingi 787 – 35 oraz Airbusy A380 – 31, A319 – 8 i A321 – 1.

W raporcie Jefferies oszacowano też liczbę samolotów pasażerskich, które w 2019 zostaną wycofane z eksploatacji w liniach lotniczych. Ma ich być ok. 2,5 proc. Będą to głównie samoloty ponad 20-letnie i używane w krajach się rozwijających.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Emirates rozmawia z Boeingiem o rezygnacji z zamówienia na 777X

Biznes i przemysł

Emirates rozmawia z Boeingiem o rezygnacji z zamówienia na 777X

Aleksander Domański 17 czerwca 2019

AZAL odracza zakupu 10 MAX-ów

Biznes i przemysł

AZAL odracza zakupu 10 MAX-ów

Aleksander Domański 04 czerwca 2019

Garuda: Pasażerowie nie chcą MAX-ów. Rezygnujemy z zamówienia

Biznes i przemysł

Garuda: Pasażerowie nie chcą MAX-ów. Rezygnujemy z zamówienia

Aleksander Domański 22 marca 2019

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5