Linie DHL Express zamówiły w ostatnich dniach sześć boeingów B777F (cargo). Wartość kontraktu opiewa na kwotę około 1,8 mld dolarów amerykańskich. Dostawy obecnie zamówionych B777 rozpoczną się pod koniec 2024 r.
Zakup ten powiększył liczbę zamówionych B777F przez DHL Express do 28 frachtowców od czasu złożenia pierwszego bezpośredniego zamówienia w 2018 r. na największy ten i najbardziej wydajny frachtowiec dwusilnikowy.
B777F mają zasięg ponad 9200 km i na pokład mogą zabrać 102 tony ładunku, dzięki czemu Silk Way West Airlines może mieć mniej międzylądowań i obniżyć opłaty za dodatkowe lądowania na trasach dalekodystansowych. Dwusilnikowy Boeing B777F jest o około 20 proc. bardziej wydajny i emituje ponad 15 proc. mniej CO2 niż np. MD-11F. Ponadto B777F spełnia surowe wymagania w zakresie ochrony przed hałasem określone w załączniku 16 ICAO, tom I, rozdział 14.
- Zamawiając sześć nowych, dużych szerokokadłubowych samolotów towarowych, nadal inwestujemy w naszą przyszłość i zwiększamy możliwości i zasięg naszej globalnej sieci lotniczej. Boeing 777F jest najbardziej paliwooszczędnym samolotem w swojej klasie i połączy globalne huby DHL w Cincinnati, Lipsku i Hong Kongu, a także będzie obsługiwał inne kluczowe rynki. Dążymy do zapewnienia naszym klientom najwyższej jakości i efektywności usług, jednocześnie obniżając emisję CO2 poprzez modernizację naszej floty z wykorzystaniem najbardziej wydajnych dostępnych typów samolotów. Nowy samolot znacząco przyczyni się do realizacji naszego celu, jakim jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych do poziomu poniżej 29 mln ton do 2030 r. - powiedział Geoff Kehr, starszy wiceprezes ds. zarządzania flotą lotniczą DHL Express.
Boeing 777F Freighter jest obecnie najlepiej sprzedającym się frachtowcem Boeinga. Klienci z całego świata zamówili 297 B777F od programu samolotów ogłoszonego w 2005 r. W tym rekordowe zamówionych 45 samolotów w 2018 r. Boeing, lider na rynku samolotów towarowych, zapewnia ponad 90 proc. wyspecjalizowanej zdolności przewozowej frachtowców na całym świecie, w tym m.in. nowa produkcja i przebudowane frachtowce.
Obecnie flota lotnicza grupy DHL składa się z 202 samolotów: 36 airbusów A300, dwóch A321, pięć A330-200, 12 A330-300, 18 boeingów B737-400, 11 B737-800, pięciu B747-400BCF/F, sześciu B747-8F, 36 B757-200F, 20 B777F. Przewoźnik oczekuje na dostawę 40 samolotów:
sześciu A321P2F, dwóch B737-800BCF, siedem B767-300BCF,
13 boeingów B777F oraz
12 elektrycznych Aviation Alice.