Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

DFS (niemiecki odpowiednik PAŻP) wprowadza plan ratunkowy, jest układ ze związkami


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński/ simetra

Data publikacji:
2020-03-31 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
DFS

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

DFS (niemiecki odpowiednik PAŻP) wprowadza plan ratunkowy, jest układ ze związkami
fot. DFS
Europejskie agencje żeglugi powietrznej (ANSP) mają coraz większe problemy. Drastyczny spadek przychodów oznacza dla nich bowiem utratę większości przychodów. Niemiecki DFS porozumiał się już w sprawie działań ratunkowych ze związkami zawodowymi.
Europejskie agencje żeglugi powietrznej (ANSP) mają coraz większe problemy. Drastyczny spadek przychodów oznacza dla nich bowiem utratę większości przychodów. Niemiecki DFS porozumiał się już w sprawie działań ratunkowych ze związkami zawodowymi. DFS (Deutsche Flugsicherung GmbH, czyli niemiecki podmiot odpowiadający za zapewnienie kontroli przestrzeni powietrznej) podjął już szereg działań w celu ochrony swoich pracowników oraz utrzymania służb żeglugi powietrznej i wypracował porozumienie ze związkiem dotyczące wprowadzenia pakietu ratunkowego.

Wobec braku wpływów od linii lotniczych, co jest spowodowane rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2 i ograniczeniami rządowymi, wszystkie europejskie ANSP (Air Navigation Service Provider czyli dostawcy służb żeglugi powietrznej), w tym PAŻP i wspomniani DFS, pracują nad tego typu rozwiązaniami, o co apelowała również wcześniej CANSO. Nowo uzgodniony układ zbiorowy umożliwia teraz DFS dostosowanie liczby pracowników do aktualnej sytuacji.

Liczba lotów w niemieckiej przestrzeni powietrznej jest najniższa od wielu lat. 23 marca na niebie odbyło się 2036 lotów, co stanowi 76-procentowy spadek ruchu w porównaniu z tym samym dniem ubiegłego roku. Negatywny trend nasilił się znacznie w ciągu miesiąca. W najbliższych dniach spodziewany jest dalszy spadek ruchu lotniczego. Powodem tego jest anulowanie połączeń lotniczych i zatrzymanie działania dużych części flot lotniczych w Niemczech i Europie.

Ponieważ DFS zalicza się jako infrastrukturę krytyczną niemieckiego rządu federalnego, to jest on zobowiązany do utrzymania swoich usług. Kontrolerzy ruchu lotniczego muszą wydawać zezwolenie na start i lądowanie w wieżach kontrolnych na lotniskach oraz współpracować z centrami kontroli w celu monitorowania lotów na trasie, aby odbyło się wszystko w bezpieczny, uporządkowany i szybki sposób.

DFS oprócz ochrony pracowników i służb żeglugi powietrznej musi także zwiększyć pole manewru w rozmieszczaniu personelu w trudnych czasach ekonomicznych. Dlatego w ubiegłym tygodniu wynegocjował dedykowany układ zbiorowy ze związkiem zawodowymi służb żeglugi powietrznej. Umowa zawiera między innymi postanowienia, które pozwalają elastycznie zarządzać rozmieszczeniem personelu. Na przykład w 2020 roku dla każdego pracownika objętego układem zbiorowym można zamówić do 300 godzin podwykonawstwa, z których połowa zostanie ponownie przepracowana w ciągu następnych pięciu lat od 2021 roku.

– Dzięki tej umowie strony układu zbiorowego pracy i nasze rady pracownicze pokazały, że wszyscy możemy działać szybko w czasach kryzysu. Jest to jedyny sposób, aby złagodzić skutki tej trudnej sytuacji – podkreślił prof. Klaus-Dieter Scheurle, dyrektor generalny DFS.

– Układ zbiorowy daje DFS pole do właściwej i szybkiej reakcji. Osiągnięta w ten sposób elastyczność nie byłaby możliwa, gdybyśmy skorzystali z instrumentu pracy w krótkim czasie. Z wielką ulgą odczuwamy możliwość przeprowadzenia rozmów do pomyślnego zakończenia tak szybko i konstruktywnie – zaznaczył Scheurle.

DFS zatrudnia 5600 pracowników w całych Niemczech, w tym około 3000 w centrali w Langen, niedaleko Frankfurtu. Od połowy marca większość zajmujących się administracją i wsparciem pracuje głównie w domowym biurze. Kontrolerzy ruchu lotniczego i inni pracownicy, którzy są bezpośrednio odpowiedzialni za zarządzanie ruchem lotniczym w niemieckiej przestrzeni powietrznej, nadal pracują w wieżach i centrach kontroli DFS, choć w znacznie mniejszej liczbie.

Kilka dni temu o sytuacji w PAŻP rozmawialiśmy z p.o. prezesa agencji Januszem Janiszewskim. Więcej w tekście pt. PAŻP: Potrzeba zdecydowanych działań żeby ratować sektor lotniczy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
OneWeb ofiarą pandemii. Firma złożyła wniosek o upadłość

Biznes i przemysł

OneWeb ofiarą pandemii. Firma złożyła wniosek o upadłość

Aleksander Domański 31 marca 2020

Antonow An-225 wraca do latania po modernizacji

Biznes i przemysł

Antonow An-225 wraca do latania po modernizacji

Avgeek 31 marca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5