Linie lotnicze Delta Air Lines mimo zanotowanej kwartalnej straty na początku 2022 roku spodziewają się zysków po kolejnych trzech wiosennych miesiącach - informuje Agencja Reutera.
Podstawą do optymizmu jednego z trzech największych przewoźników Stanów Zjednoczonych jest rosnący popyt na podróże lotnicze, która osiąga rekordowy poziom. Niektóre linie lotnicze już odnotowały najwyższą w swojej historii sprzedaż biletów.
Historycznie wysoki pułap popytu
Według danych Transportation Security Administration (TSA) ruch pasażerski od połowy lutego osiągnął poziom 89 proc. stanu sprzed pandemii. – Popyt aktualnie jest na historycznie wysokim pułapie. Ostatnie pięć tygodni było najmocniejszym okresem rezerwacji w naszej historii – podkreślił Ed Bastian, prezes przewoźnika z Atlanty.
Delta Air Lines ujawniły, że skorygowana strata w pierwszym kwartale bieżącego roku wyniosła 1,23 dolara na akcję. To i tak mniej niż wcześniejsze przewidywania analityków Refinitiv, którzy szacowali stratę na poziomie 1,27 dolara na akcję.
Silny popyt pomógł osiągnąć solidny zysk w marcu oraz pozwolił zrekompensować koszty paliwa, które w ciągu ostatniego miesiąca wzrosły w Ameryce Północnej aż o 30 proc. To efekt sankcji nałożonych na Rosję po jej inwazji w Ukrainie.
Paliwo jest drugim po pracownikach wydatkiem w branży lotniczej, ale główni amerykańscy przewoźnicy nie zabezpieczają się przed niestabilnymi cenami ropy, tak jak to czyni większość europejskich linii lotniczych. Zamiast tego zazwyczaj starają się zrekompensować koszty paliwa wyższymi cenami usług.
Dużo droższe bilety
Bilety lotnicze w Ameryce Północnej były droższe w marcu średnio niemal o 24 proc. w odniesieniu do tego samego okresu z ubiegłego roku. W przypadku przewoźnika z Atlanty wzrosły nawet o blisko 33 proc. Ed Bastian jest jednak przekonany, że nie będzie to miało większego wpływu na decyzje klientów i popyt na letnie podróże pozostanie "bardzo zdrowy i silny". – Jestem optymistą, nie stracimy pasażerów, mamy dobry czas do latania i plany naszych klientów nie ulegną zmianie – przekonuje prezes Delty, która w bieżącym roku spodziewa się dostaw 26 airbusów A321neo.
Prognozy zakładają, że przychody linii lotniczych ze stanu Georgia mają w kwietniu, maju i czerwcu wrócić do poziomu w granicach od 93 do 97 proc. stanu sprzed pandemii. Oferowanie osiągnie z kolei pułap 84 proc. tego samego okresu sprzed trzech lat. Wzrosną natomiast o 17 proc. koszty nie związane z paliwem.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.