Partner serwisu
Biznes i przemysł

Dassault Aviation zaprezentowało pierwszego Falcona 6X

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
12-12-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Firma Dassault Aviation zaprezentowała w tym tygodniu najnowszy i najbardziej zaawansowany samolot firmy - Falcon 6X. Prezentacja to kolejny kamień milowy programu mimo opóźnień wywołanych epidemią koronawirusa.

Pierwszy z trzech samolotów przedseryjnych, który weźmie udział w certyfikacji, został przygotowany do włączenia wszystkich systemów i przeszedł pierwsze testy naziemne, a także został pomalowany w barwy producenta. Samoloty nr 2 i 3 są na ostatnich etapach montażu końcowego, a produkcja części w długim cyklu do produkcji seryjnej rozpoczęła się w lipcu tego roku. Certyfikacja i dopuszczenie do eksploatacji nowej maszyny ustalono na pierwszą połowę 2022 r., zgodnie z pierwotnym harmonogramem.

- Dzisiejsza prezentacja to znaczące osiągnięcie. Z przyjemnością przedstawiam dodanie zupełnie nowego samolotu rodziny Falcon, ultraszerokiego Falcona 6X. Wyzwania związane z epidemią COVID-19 wymagały wyjątkowej wytrwałości i współpracy ze strony firmy Dassault i jej firm partnerskich - powiedział Eric Trappier, prezes i dyrektor generalny Dassault Aviation.

Każda z maszyn będzie mocno oprzyrządowana i podobnie jak pierwszy samolot, będzie w stanie przeprowadzić testy aerodynamiczne, wydajnościowe i systemowe. Samolot nr 3 także otrzyma pełne wnętrze kabiny do oceny funkcjonalności systemów, akustyki, przepływu powietrza, komfortu i innych czynników. Wyposażenie wnętrz, systemy ochrony środowiska, elektronika oraz inny sprzęt są obecnie testowane na naziemnym stanowisku testowym przed instalacją na statku powietrznym. Testy układu elektrycznego, hydraulicznego i paliwowego zostały zakończone. Następnie rozpoczęły się testy zaawansowanego cyfrowego systemu sterowania lotem Falcon 6X oraz testy zmęczeniowe i tolerancji na uszkodzenia. Ten cykl testowy zostanie później rozszerzony o testy warunków skrajnych do maksymalnych obciążeń i dalej.

Kabina Falcona 6X oferuje największy komfort i przekrój kabiny spośród wszystkich specjalnie zaprojektowanych odrzutowców biznesowych. Ma dokładnie 1,98 m wysokości, 2,58 m szerokości oraz 12,3 m długości. Nowa kabina będzie mogła pomieścić do 16 pasażerów w trzech oddzielnych częściach wypoczynkowych, dając miejsce na wiele konfiguracji, w tym dużą przestrzeń wejściową samolotu, miejsce do odpoczynku dla załogi oraz przestronny tylny salon. Planowany zasięg samolotu to 5500 mil morskich czyli 10186 km, dzięki któremu połączy takie pary miast jak Paryż i Tokio czy Moskwę i Los Angeles. Jego prędkość przelotowa ma wynosić Mach .90 czyli 1073 km/h. Nowy dwusilnikowiec Dassault jest również wyposażony w najnowsze innowacyjne technologie, w tym cyfrowy system sterowania lotem nowej generacji (DFCS), który zapewnia niezrównaną zwrotność w locie oraz kontroluje wszystkie ruchome powierzchnie, w tym nowy wielofunkcyjny obszar kontrolny o nazwie flaperon, zaadaptowany z myśliwców Dassault.

Do napędu Falcona zostały wybrane silniki Pure Power PW800 od Pratt & Whitney. Zaawansowany technicznie silnik PW812D ukończył pierwszą kampanię testową w locie na początku tego roku na pokładzie samolotu testowego B747 Pratt & Whitney. Kolejną serię prób w locie odbył pod koniec wakacji tego roku. Do tej pory PW812D zgromadził ponad 400 godzin pracy w powietrzu i ponad 2000 godzin na ziemi. Jednostka napędowa otrzymała również wstępne testy certyfikacyjne, w tym testy na uderzenie ptaka, zasysanie lodu czy odłamków.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

UNI Air zamawiają 19 ATR-ów 72-600

Pasażer i linie lotnicze

UNI Air zamawiają 19 ATR-ów 72-600

Piotr Bożyk 11 czerwca 2025

Avianca leasinguje kolejne airbusy A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Avianca leasinguje kolejne airbusy A320neo

Piotr Bożyk 10 czerwca 2025

Meijer: Embraer to optymalny wybór dla LOT

Biznes i przemysł

Meijer: Embraer to optymalny wybór dla LOT

Łukasz Malinowski 10 czerwca 2025

Zobacz również:

Szwecja kupuje bombardiery Global 6500 do transportu VIP-ów

Biznes i przemysł

Szwecja kupuje bombardiery Global 6500 do transportu VIP-ów

Piotr Bożyk 25 maja 2025

Pierwszy lot seryjnego bombardiera Global 8000

Biznes i przemysł

Dassault: Falcon 6X z certyfikatem stromego podejścia

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

UNI Air zamawiają 19 ATR-ów 72-600

Pasażer i linie lotnicze

UNI Air zamawiają 19 ATR-ów 72-600

Piotr Bożyk 11 czerwca 2025

Avianca leasinguje kolejne airbusy A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Avianca leasinguje kolejne airbusy A320neo

Piotr Bożyk 10 czerwca 2025

Meijer: Embraer to optymalny wybór dla LOT

Biznes i przemysł

Meijer: Embraer to optymalny wybór dla LOT

Łukasz Malinowski 10 czerwca 2025

Zobacz również:

Szwecja kupuje bombardiery Global 6500 do transportu VIP-ów

Biznes i przemysł

Szwecja kupuje bombardiery Global 6500 do transportu VIP-ów

Piotr Bożyk 25 maja 2025

Pierwszy lot seryjnego bombardiera Global 8000

Biznes i przemysł

Dassault: Falcon 6X z certyfikatem stromego podejścia

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij