Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Cztery firmy chcą zaprojektować terminal lotniska w Radomiu


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2018-12-11 17:04
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Cztery firmy chcą zaprojektować terminal lotniska w Radomiu
fot. Port Lotniczy Radom
Do przetargu na projekt budowy terminalu Portu Lotniczego Radom-Sadków zgłosiły się cztery przedsiębiorstwa. Rozpiętość ofert jest bardzo duża – jedna z propozycji niemal trzykrotnie przekracza budżet inwestora. Najniższa z przedstawionych ofert opiewa na 1,84 mln zł brutto, najwyższa – 14,94 mln zł.
Postępowanie dotyczy „wykonania projektu budowlanego wraz z Programem Funkcjonalno – Użytkowym budowy Terminala dla Lotniska Radom-Sadków”. Zamawiający – Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze – zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 5,65 mln zł. Po wczorajszym (10 grudnia) otwarciu ofert, okazało się, że zainteresowanych budową nowego terminala w radomskim lotnisku, jest czterech.

Najtańsza oferta, opiewająca na 1,84 mln zł brutto, należy do Przedsiębiorstwa Spółdzielczego „Budoprojekt” w Katowicach, natomiast najdroższa do konsorcjum firm: GMT z Mysłowic i warszawskiego PiG Architekci, a jej wysokość to 14,94 mln zł brutto. Pozostałe propozycje to 2,9 mln zł brutto od konsorcjum krakowskich firm: APA Czech, Duliński, Wróbel Agencja Projektowa „Architektura” oraz Tequm oraz 3,06 mln zł brutto od JSK Architekci z Warszawy.

Przetarg został ogłoszony 19 października. PPL wymagał od chcących wziąć udział w przetargu złożenia wadium w wysokości 20 tys. zł. Warunkiem koniecznym rozpatrzenia oferty jest realizacja przez firmę w ciągu ostatnich pięciu lat co najmniej jednego zamówienia, polegającego na opracowaniu dokumentacji projektowej dotyczącej budowy, przebudowy lub rozbudowy terminalu lotniskowego o przepustowości min. 3 mln pasażerów na rok oraz wartości zamówienia min. 1,5 ml zł. Jedynym kryterium oceny oferty jest cena. Inwestycja nie jest objęta dofinansowaniem z Unii Europejskiej.

To jedno z czterech postępowań, dotyczących rozbudowy lotniska Radom-Sadków. Na rozstrzygnięcia czekają przetargi dot. budowy obiektów administracyjnych, rozbudowy drogi startowej i budowy systemu ILS kat. I. Dotychczas nie poznaliśmy jeszcze chętnych na budowę drogi startowej. 

PPL przygotowuje lotnisko w Radomiu do zajęcia pozycji portu komplementarnego wobec Okęcia. Stołeczne lotnisko wyczerpuje bowiem swoją przepustowość i potrzebuje wsparcia, do czasu powstania Centralnego Portu Komunikacyjnego w 2027 roku. Propozycja PPL-u jest kontrowersyjna o tyle, że na Mazowszu niemal gotową infrastrukturę posiada Port Lotniczy Warszawa-Modlin – tam jednak udziałowcy nie mogą porozumieć się w sprawie kredytu na niezbędną rozbudowę. Więcej o rywalizacji lotnisk na Mazowszu piszemy tutaj.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Dwóch zainteresowanych rozbudową lotniska w Radomiu

Infrastruktura i lotniska

Dwóch zainteresowanych rozbudową lotniska w Radomiu

Emilia Derewienko 20 listopada 2018

LOT i PPL: Przekonamy UE, by dofinansowała CPK

Infrastruktura i lotniska

LOT i PPL: Przekonamy UE, by dofinansowała CPK

Roman Czubiński 03 grudnia 2018

Radom-Sadków: Trzeci przetarg. Tym razem na obiekty kubaturowe

Infrastruktura i lotniska

Radom-Sadków: Trzeci przetarg. Tym razem na obiekty kubaturowe

Aleksander Domański 29 października 2018

 

Small Planet wkrótce złoży wniosek o upadłość

Pasażer i linie lotnicze

Small Planet wkrótce złoży wniosek o upadłość

29 stycznia 2019

Boeing dostarczył pierwsze cysterny KC-46A Pegasus

Biznes i przemysł

Boeing dostarczył pierwsze cysterny KC-46A Pegasus

29 stycznia 2019

CPK: Rewolucja w transporcie

Infrastruktura i lotniska

CPK: Rewolucja w transporcie

28 stycznia 2019

Kijów: 100-tysięczy pasażer w pociągu na lotnisko Boryspol

Infrastruktura i lotniska

Kijów: 100-tysięczy pasażer w pociągu na lotnisko Boryspol

28 stycznia 2019

EASA: ETOPS powyżej 180 minut dla A330neo

Biznes i przemysł

EASA: ETOPS powyżej 180 minut dla A330neo

28 stycznia 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5