Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Spółka CPK wybrała projektanta tunelu KDP w Łodzi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Spółka CPK wybrała projektanta tunelu KDP w Łodzi
fot. MJ
Spółka Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnęła przetarg na zaprojektowanie tunelu kolei dużych prędkości na terenie Łodzi. O zamówienie ubiegają się trzy podmioty. Tunel będzie elementem trasy kolejowej łączącej Warszawę z Łodzią i Wrocławiem, która ma zostać uruchomiona jednocześnie z Portem Solidarność.

– Polska zaczyna nadrabiać zaległości. W ostatnich tygodniach wybrani zostali wykonawcy prac na odcinku Warszawa – Łódź i dla węzła kolejowego CPK. W tym tygodniu ogłosiliśmy postępowanie ramowe na Studia Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe dla setek km nowych tras, a dzisiaj w decydującą fazę wchodzi przetarg dla tunelu dalekobieżnego, dzięki któremu Łódź Fabryczna będzie mogła wreszcie wykorzystać swój potencjał jako dworzec dla Kolei Dużych Prędkości – mówi Mikołaj Wild, prezes spółki CPK.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej i dokumentacji projektowej dla budowy tunelu dalekobieżnego w Łodzi w ciągu linii kolejowej nr 85, na zachód od stacji Łódź Fabryczna, wraz z włączeniem w linię kolejową nr 14. Przewidziano też zadania opcjonalne – m.in. niezbędną aktualizacje i złożenie przygotowanych w ramach, sporządzenie projektu budowlanego oraz uzyskanie decyzji zezwalających na budowę PODG Retkinia, sporządzenie materiałów niezbędnych do ogłoszenia przetargu czy nadzór autorski.

Termin składania ofert minął w marcu. Wystartowały trzy firmy. Wszystkie oferty zmieściły się w budżecie określonym na kwotę 148,273 mln zł brutto (w tym 135,811 mln zł na zadanie podstawowe). Wczoraj (25 maja) zamawiający rozstrzygnął postępowanie. Najtańsza oferta firmy Multiconsult Polska i najdroższa oferta konsorcjum firm Egis Poland, Egis Structures & Environnement, SWS Engineering zostały odrzucone. Wygrało konsorcjum firm Biuro Projektów Metroprojekt i SUD-Architekt Polska, które zaproponowało cenę 73,616 mln zł brutto.

Koncepcja programowo-przestrzenna ma zostać opracowana w ciągu czterech miesięcy od zawarcia umowy. Dokumentacja wraz z uzyskaną decyzją środowiskową ma być gotowa do końca października 2022 r.

Czterokilometrowy tunel będzie zaprojektowany na maksymalną prędkość od 160 do 200 km/h, co zostanie określone w toku prac projektowych. Na potrzeby systemu kolei dużych prędkości CPK zakłada zastosowanie zasilania 25 kV AC.

Tunel ma być ważnym elementem szprychy nr 9, czyli nowej kolejowej trasy z Warszawy przez CPK, Łódź i Sieradz, a dalej w stronę Wrocławia i Poznania. Zakładany w harmonogramach CPK czas budowy tunelu to lata 2023-2027. Szacowany wstępnie koszt realizacji kolejowego całego odcinka Warszawa – CPK – Łódź (wraz z tunelem) wynosi ok. 10 mld zł.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czy polski rynek zamówień publicznych jest zbyt liberalny?

Prawo i polityka

Czy polski rynek zamówień publicznych jest zbyt liberalny?

Jakub Madrjas 16 września 2023

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Michał Szymajda 15 września 2023

RegioJet chciałby kursować z Przemyśla do Hanoweru

Pasażer i linie lotnicze

RegioJet chciałby kursować z Przemyśla do Hanoweru

Michał Szymajda 17 września 2023

Zobacz również:

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Roman Czubiński 15 września 2023

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

CPK z trzema ofertami na projekt tunelu KDP w Łodzi. Bardzo dobre ceny

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Czy polski rynek zamówień publicznych jest zbyt liberalny?

Prawo i polityka

Czy polski rynek zamówień publicznych jest zbyt liberalny?

Jakub Madrjas 16 września 2023

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Michał Szymajda 15 września 2023

RegioJet chciałby kursować z Przemyśla do Hanoweru

Pasażer i linie lotnicze

RegioJet chciałby kursować z Przemyśla do Hanoweru

Michał Szymajda 17 września 2023

Zobacz również:

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Roman Czubiński 15 września 2023

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

CPK z trzema ofertami na projekt tunelu KDP w Łodzi. Bardzo dobre ceny

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5