Partnerzy serwisu:
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

CPK: Znamy wykonawców prac wstępnych dla KDP z Warszawy przez Łódź do Wrocławia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-07-2021
Ostatnia modyfikacja:
03-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
CPK/ Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
CPK: Znamy wykonawców prac wstępnych dla KDP z Warszawy przez Łódź do Wrocławia
fot. PKP PLK
Spółka Centralny Port Komunikacyjny wybrała najkorzystniejsze oferty w dwóch przetargach na prace przygotowawcze dla odcinków: Łódź – Sieradz – Wrocław i Wrocław – Świdnica – Wałbrzych –granica z Czechami. To łącznie ponad 260 km nowej linii kolejowej, na której pociągi będą się rozpędzały do 250 km/h.

Pierwsze z postępowań dotyczy planowanej nowej linii kolejowej nr 85 na odcinku: Łódź–Sieradz Północny i nr 86: Sieradz Północny–Kępno–Czernica Wrocławska–Wrocław Główny (to łącznie ok. 200 km). Drugie to nowa ponad 60-kilometrowa linia kolejowa nr 267 i 268: Żarów–Świdnica–Wałbrzych–granica państwa. Przedmiotem zamówienia są studia techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ), czyli kluczowa dokumentacja przedprojektowa.

W pierwszym przetargu za najkorzystniejszą spółka CPK uznała ofertę z kwotą 38,1 mln zł netto złożoną przez konsorcjum firm: Multiconsult Polska, Arcadis, Transport Gdański i IDOM Inżynieria. O wyborze zdecydowały: cena (w 60 proc.) i doświadczenie personelu (40 proc.). W drugim postępowaniu najkorzystniejsza okazała się oferta firmy BBF: 15,1 mln zł netto. W tym przypadku przy wyborze oferenta cena stanowiła 70 proc., a doświadczenie personelu 30 proc. Dwa rozstrzygnięte przetargi stanowią kontynuację linii dużych prędkości z Warszawy Zachodniej do Łodzi Fabrycznej, dla której spółka CPK popisała umowę na prace przygotowawcze na początku czerwca w obecności premiera Mateusza Morawieckiego. Odcinki te będą jej przedłużeniem w kierunku południowo-zachodnim.

– Dwa kolejne odcinki to łącznie ponad 260-kilometrowy kluczowy element tzw. szprychy nr 9, który połączy Łódź z Sieradzem, Wrocławiem, Wałbrzychem i Lubawką w rejonie granicy polsko-czeskiej – mówi Mikołaj Wild, prezes spółki CPK. – To istotna linia z punktu widzenia obsługi Portu Solidarność. Przede wszystkim jednak jest ona jedną z najbardziej oczekiwanych tras kolejowych w Polsce. Realizowana inwestycja docelowo połączy się z inwestycją przygotowywaną przez Czechów. Razem stworzymy nowe połączenie kolejowe z Pragą – dodaje.

Zgodnie z prawem zamówień publicznych przed zakończeniem postępowań powinny zostać dopełnione wszystkie formalności. W przetargach zostały złożone odwołania, co ma wpływ na przedłużenie procedury. Jej zwieńczeniem będzie podpisanie umów z wykonawcami, którzy na przygotowanie STEŚ będą mieli odpowiednio: 11 i 14 miesięcy (realizacja i rozliczenie umów może potrwa pięć miesięcy dłużej, ponieważ w zakres przedmiotu zamówienia wchodzą także: dokumentacja geologiczną i mapy do celów projektowych). W ramach STEŚ wykonawcy dostarczą CPK m.in. prognozy ruchu, a także analizy - np. techniczne, środowiskowe i wielokryterialne – oraz przygotują dokumentację geologiczno-inżynierską i mapy do celów projektowych. Celem STEŚ jest opracowanie specjalistycznej dokumentacji na potrzeby projektowe wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu linii kolejowej. Następnym etapem – po wykonaniu STEŚ – będzie opracowanie dokumentacji projektowej, czyli m.in. projektu koncepcyjnego i projektu budowlanego.

Na obu odcinkach pociągi mają się rozpędzać do maksymalnie 250 km/h. Inwestycje będą oznaczały liczne korzyści dla pasażerów. Po wybudowaniu „szprychy” nr 9 skróci się czas podróży z Łodzi: do Sieradza do 25 min (zamiast godziny – jak obecnie), a do Wrocławia do 1 godz. 10 min (dziś jeździmy tą trasą 3 godz. 25 min). Z Wrocławia dojedziemy do CPK w 1 godz. 40 min, do Warszawy w 1 godz. 55 min (zamiast 3 godz. 40min), a w drugą stronę: do Wałbrzycha w 40 min (dziś jedziemy 60 min) i do Pragi w 2,5 godz. (dwa razy krócej niż obecnie).

Według harmonogramu pierwsze roboty budowlane mają ruszyć w 2023 r. Spółka zakłada, że odcinek linii łączący Łódź przez CPK z Warszawą zostanie oddany do użytku przed końcem 2027 r. Program inwestycji kolejowych CPK #KolejNaPolske oznacza dla woj. łódzkiego budowę ok. 219 km nowych linii kolejowych i modernizację ok. 305 km linii istniejących. W zasięgu transportu kolejowego znajdzie się wtedy ponad 2 mln mieszkańców województwa łódzkiego. Dla Dolnego Śląska te liczby wyglądają odpowiednio tak: ok. 119 km nowych linii kolejowych, 126 km linii do modernizacji i ponad 2,3 mln mieszkańców w zasięgu kolei.

Program Kolejowy CPK zakłada budowę łącznie prawie 1800 km nowych linii, które mają powstać do końca 2034 r. Na te inwestycje składa się w sumie 12 tras kolejowych, w tym 10 „szprych” prowadzących z różnych regionów Polski do Warszawy i CPK. Zakres prac i ich postępy, przyjęte harmonogramy i szczegóły przygotowywanych zadań wraz z m.in. zakładanymi czasami przejazdów i korzyściami dla pasażerów można śledzić na stronie www.kolejnapolske.pl i w mediach społecznościowych pod hasztagiem #KolejNaPolske.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Tunel KDP w Łodzi coraz bliżej. Spółka CPK z kompletem decyzji lokalizacyjnych

Infrastruktura i lotniska

Tunel KDP w Łodzi coraz bliżej. Spółka CPK z kompletem decyzji lokalizacyjnych

inf. pras. 30 listopada 2022

CPK: Wariant inwestorski linii kolejowej do Rzeszowa wybrany

Infrastruktura i lotniska

CPK: Projektujemy pierwszy odcinek KDP w Polsce. Umowy już podpisane

Infrastruktura i lotniska

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Tunel KDP w Łodzi coraz bliżej. Spółka CPK z kompletem decyzji lokalizacyjnych

Infrastruktura i lotniska

Tunel KDP w Łodzi coraz bliżej. Spółka CPK z kompletem decyzji lokalizacyjnych

inf. pras. 30 listopada 2022

CPK: Projektujemy pierwszy odcinek KDP w Polsce. Umowy już podpisane

Infrastruktura i lotniska

CPK: Siedmiu oferentów na projekt koncepcji układu dróg wokół lotniska

Infrastruktura i lotniska

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Tunel KDP w Łodzi coraz bliżej. Spółka CPK z kompletem decyzji lokalizacyjnych

Infrastruktura i lotniska

Tunel KDP w Łodzi coraz bliżej. Spółka CPK z kompletem decyzji lokalizacyjnych

inf. pras. 30 listopada 2022

CPK: Wariant inwestorski linii kolejowej do Rzeszowa wybrany

Infrastruktura i lotniska

CPK: Projektujemy pierwszy odcinek KDP w Polsce. Umowy już podpisane

Infrastruktura i lotniska

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Tunel KDP w Łodzi coraz bliżej. Spółka CPK z kompletem decyzji lokalizacyjnych

Infrastruktura i lotniska

Tunel KDP w Łodzi coraz bliżej. Spółka CPK z kompletem decyzji lokalizacyjnych

inf. pras. 30 listopada 2022

CPK: Projektujemy pierwszy odcinek KDP w Polsce. Umowy już podpisane

Infrastruktura i lotniska

CPK: Siedmiu oferentów na projekt koncepcji układu dróg wokół lotniska

Infrastruktura i lotniska

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5