Spółka Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnęła przetarg na kolejne studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe – tym razem dla nowych linii kolejowych łączących Żarów, Świdnicę i Wałbrzych z Czechami. Ten nowy korytarz międzynarodowy ma stanowić łącznik pomiędzy polskimi i czeskimi odcinkami Kolei Dużych Prędkości (KDP).
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla projektu budowy nowych linii kolejowych na odcinku
Żarów – Świdnica – Wałbrzych – granica państwa.
Projekt zakłada powstanie dwóch nowych linii – nr 267, łączącej linię kolejową nr 274 (szlak Żarów – Jaworzyna Śl.) ze stacją Świdnica Miasto oraz nr 268, pomiędzy stacjami Świdnica Miasto i Lubawka oraz dalej do granicy z Czechami (w okolicy miejscowości Královec). Niektóre warianty zakładają budowę podziemnej stacji w Świdnicy. Infrastruktura nowych linii ma zostać przystosowana do prędkości wynoszącej 250 km/h. Więcej o założeniach piszemy
tutaj.
Oferty poznaliśmy pod koniec marca. Wystartowało sześć firm, które zaproponowały kwoty od 18,548 mln zł brutto do 41,973 mln zł brutto. To powyżej budżetu określonego na kwotę 7,010 mln zł brutto.
Ostatecznie jednak zamawiający postanowił dopłacić i w piątek 4 czerwca rozstrzygnął postępowanie. Wygrała firma BBF z Poznania, która złożyła najtańszą propozycję. Na realizację całości zamówienia przeznaczono 584 dni.