Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

CPK: Umowa ramowa na STEŚ dla 800 km nowych linii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
CPK: Umowa ramowa na STEŚ dla 800 km nowych linii
fot. CPK (Zaha Hadid Architects)
Spółka Centralny Port Komunikacyjny uruchomiła szybkie postępowanie wykonawcze na odcinki Kolei Dużych Prędkości: Sieradz – Kalisz – Pleszew oraz Pleszew – Poznań o łącznej długości ok. 160 km.

W ciągu najbliższych dni planowane jest kolejne postępowanie na wykonanie analogicznego opracowania na studia techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) dla odcinka KDP węzeł CPK – Płock – Włocławek o łącznej długości ok. 120 km.

Dotychczas podpisano umowy na STEŚ dla tras kolejowych o łącznej długości ok. 1 000 km. Wśród tych inwestycji znalazły się m.in. takie odcinki: Warszawa – Łódź – Sieradz – Wrocław – granica z Czechami, Ostrołęka – Łomża – Giżycko, Łętownia – Rzeszów, Katowice – Ostrawa i Trawniki – Zamość – Bełżec. – Dla nich wszystkich trwają już prace przygotowawcze, których przejawem są np. konsultacje z mieszkańcami i samorządowcami odbywające się w różnych częściach Polski. W przypadku każdej z tych umów wykonawca został wybrany w osobnym przetargu – wyjaśnił Konrad Majszyk, rzecznik CPK.



Inwestycje w ramach programu kolejowego CPK to łącznie prawie 1 800 km. – Dobra wiadomość jest taka, że dla pozostałych ok. 800 km spółka CPK przeprowadziła i rozstrzygnęła jedno postępowanie ramowe podzielone na dwie części podstawową i specjalistyczną). Naszym celem było wybranie na podstawie określonych kryteriów grupy wykonawców, którym będziemy następnie zlecać zadania w uproszczonym trybie postępowań wykonawczych – podkreślił Majszyk.



W zakres postępowań STEŚ wchodzą m.in. następujące inwestycje kolejowe CPK: odcinek „igreka” do Poznania (Sieradz – Kalisz – Pleszew – Poznań), odcinek CMK-Północ do Trójmiasta (CPK –
Płock – Włocławek – Gdańsk), i odcinek Kraków – Katowice wraz z tzw. Węzłem Małopolsko-Śląskim.

Umowa ramowa, której całkowita wartość końcowa to ponad 350 mln zł netto, zawarta została z następującymi wykonawcami:

W części podstawowej:
- konsorcjum Multiconsult Polska, Transprojekt Gdańsk i Egis Poland,
- konsorcjum Voessing Polska, Infra Centrum Doradztwa, Instytutu Kolejnictwa i Infrares,
- konsorcjum Sweco Polska z Tecnica y Proyectos,
- Databout,
- konsorcjum IDOM, BBF i Arcadis.

W części specjalistycznej:
- konsorcjum Multiconsult Polska, Transprojekt Gdańsk i Egis Poland, Egis Rail
- Databout,
- konsorcjum IDOM, BBF i Arcadis.

Na etapie postępowania o udzielenie umowy ramowej wykonawcy zostali wskazani na podstawie kryteriów jakościowych, np. doświadczenia personelu. Dopiero na etapie postępowań wykonawczych, jako jedno z kryteriów oceny, będzie liczyła się cena. – Innymi słowy: wyselekcjonowani przez CPK wykonawcy, którzy zagwarantują nam rękojmię dobrego wykonania, będą wskazywani do kontraktów w szybkich postępowaniach wykonawczych na podstawie kryterium cenowego. Korzyści są oczywiste. Pozwoli to zagwarantować jakość, usprawnić procedury zamówień i skrócić czas – zaznaczył Majszyk. – Wykorzystując mechanizm umów ramowych, planujemy zlecić w kolejnych miesiącach wszystkie pozostałe 800 km, żeby objąć pracami przygotowawczymi w sumie 1 800 km – podsumował rzecznik CPK.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

CPK: Tysiąc hektarów kupionych pod budowę lotniska

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Mateusz Kieruzal 04 września 2023

Pozostałe z wątku:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

CPK: Tysiąc hektarów kupionych pod budowę lotniska

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Mateusz Kieruzal 04 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5