Podczas zorganizowanego przez Centralny Port Komunikacyjny wydarzenia "CPKLive!" padło ważne stanowisko dotyczące master planu, czyli specjalistycznego opracowania, które będzie źródłem szczegółowych danych dotyczących m.in. prognoz ruchu lotniczego, zwymiarowania elementów infrastruktury, etapowania budowy oraz dokumentacji przedprojektowej.
Pod koniec ubiegłego roku przetarg na wykonawcę master planu Portu Solidarność
został unieważniony przez CPK. Powodem tej decyzji był fakt, że żadna z ofert złożonych przez globalne firmy nie spełniała kryteriów formalnych postępowania, co potwierdziła Krajowa Izba Odwoławcza.
– Nie możemy sobie pozwolić na opóźnienia, dlatego, działając wspólnie z współpracującymi już z nami ekspertami, przeprowadzimy część prac, które planowaliśmy powierzyć master plannerowi – ujawnił Mikołaj Wild. – Prace będą odbywały się równolegle z nowym postepowaniem przetargowym, które wyłoni master plannera – podkreślił prezes CPK, dodając, że niezmiennym celem pozostaje rozpoczęcie prac budowlanych, czyli wbicie pierwszej łopaty, przed końcem 2023 roku.
Spółka ogłosiła przetarg na tzw. integratora, czyli specjalistyczną firmę, której rolą będzie wsparcie zespołu CPK w zarządzaniu megaprojektem. Oferty można składać do 22 marca, a rozstrzygnięcie przetargu planowane jest na drugi kwartał bieżącego roku.
– Integrator to jeden z naszych najważniejszych wykonawców na drodze prowadzącej do realizacji CPK. Przedstawiciele tej firmy będą pracowali razem z nami ręka w rękę, dbając o to, żeby wszelkie projekty i analizy były składane na czas, żeby miały odpowiednią jakość, pamiętając o tym, że celem nadrzędnym jest wbicie pierwszej łopaty przed końcem 2023 roku – przypomniał Wild.