Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

COMAC coraz bliżej zakończenia testów. Piąty model już na niebie


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Romanowska

Data publikacji:
2019-11-05 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

COMAC coraz bliżej zakończenia testów. Piąty model już na niebie
Fot. Comac
Chiny pracują intensywnie nad uzyskaniem certyfikatu dla swojego samolotu pasażerskiego, który ma konkurować z boeingiem 737 i airbusem A320. Piąty z sześciu planowanych prototypów C919 wzniósł się w powietrze 24 października br.
COMAC C919 o oznaczeniu 105 rozpoczął swój, trwający 1 godzinę i 37 min, lot w Shanghai Pudong International Airport. Jest to jeden z sześciu samolotów zaplanowanych w programie testowym.

W programie przewidziano poddanie maszyny ekstremalnym warunkom, takim jak  bardzowysokie i niskie temperatury. Samoloty są też sprawdzane pod względem wymagań środowiskowych, działania energii elektrycznej i odwadniania. Podobnie jak modele 101, 102, 103 i 104, model 105 przechodzi szereg prób w locie, ale także sprawdzianów statycznych i testów naziemnych.

Poprzednie cztery modele prototypowe odbyły loty w prowincjach Xian, Nanchang i Shandong. Ostatni z zaplanowanych prototypów, C919 106, odbędzie swój pierwszy lot jeszcze do końca bieżącego roku.

COMAC (Commercial Aircraft Corp of China) liczy na uzyskanie certyfikatu dla C919 do 2021 r. Licencja wydana przez Administrację Lotnictwa Cywilnego Chin będzie obowiązywać tylko w Chinach i ewentualnie Azji. COMAC musi jeszcze uzyskać wszystkie zgody amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), aby umożliwić sprzedaż C919 na tamtejszych rynkach.

Przypominamy, że 26 września br. rozpoczęła się seryjna produkcja tych samolotów. Choć C919 nie odbył jeszcze żadnego lotu komercyjnego, już sprzedano ponad 300 sztuk. Jest to prawdopodobnie wynik działań Chińskiego przemysłu, który chce konkurować z takimi markami jak Boeing i Airbus. Dlatego COMAC C919 jest tańszy od popularnych B737 czy A320 o około 40 proc.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
C919 dziełem chińskich cyberprzestępców?

Prawo i polityka

C919 dziełem chińskich cyberprzestępców?

Aleksander Domański 16 października 2019

COMAC: Rozpoczyna się seryjna produkcja C919

Biznes i przemysł

COMAC: Rozpoczyna się seryjna produkcja C919

Aleksander Domański 05 października 2019

C919: Przygotowania do kolejnej fazy testów

Biznes i przemysł

C919: Przygotowania do kolejnej fazy testów

Aleksander Domański 01 sierpnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5