Partner serwisu
Biznes i przemysł

COMAC: Rozpoczyna się seryjna produkcja C919

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-10-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airlinerwatch.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
COMAC: Rozpoczyna się seryjna produkcja C919
fot. airlinerwatach.com
Commercial Aircraft Corp of China (COMAC) 26 września rozpoczął seryjną produkcję dwusilnikowego odrzutowca wąskokadłubowego. Obecnie celem producenta jest uzyskanie certyfikatu i dostarczenie do China Eastern Airlines pierwszej maszyny za dwa lub trzy lata.

Należy pamiętać, że certyfikat wydany przez Administrację Lotnictwa Cywilnego Chin będzie obowiązywać tylko w Chinach i ewentualnie Azji. COMAC musi jeszcze uzyskać wszystkie zgody amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego, aby umożliwić sprzedaż C919 na tamtejszych rynkach. Do tej pory samolot zgromadził zamówienia na 305 sztuk C919 oraz na 703 w opcji. Klientami są głównie linie z Państwa Środka.

Teraz cztery odrzutowce C919 – prototypy 101, 102, 103 i 104 – przechodzą intensywne testy w locie, statyczne i testy naziemne w trzech chińskich bazach. Kolejne dwa nowe odrzutowce, 105 i 106, zostaną przetestowane w tym roku. C919 musi jeszcze przejść szereg sprawdzianów, aby wykazać, że jest to bezpieczny, oszczędny i wygodny samolot. Chiński przemysł chce dzięki C919 stać się liczącym się graczem na rynku producentów samolotów. Służy temu też między innymi jak na razie nieudana próba przejęcia ukraińskiego producenta silników samolotowych.

C919 w zależności od konfiguracji pomieści od 158 do 168 pasażerów na pokładzie. Maksymalny zasięg samolotu to od 4075 do 5555 km. Według producenta maszyna ma stanowić konkurencję dla najpopularniejszych samolotów w ofercie Airbusa i Boeinga – odpowiednio A320 i B737.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Airbus studzi nastroje Chin. C919 to „kopiuj-wklej” A320

Biznes i przemysł

Airbus studzi nastroje Chin. C919 to „kopiuj-wklej” A320

Mateusz Kieruzal 26 marca 2025

Samoloty COMAC C919 przewiozły już ponad milion pasażerów

Biznes i przemysł

COMAC debiutuje modelem C919 na arenie międzynarodowej

Biznes i przemysł

COMAC debiutuje modelem C919 na arenie międzynarodowej

Tomasz Śniedziewski 20 lutego 2024

Amerykańskie ograniczenia w eksporcie opóźniają program COMAC C919

Prawo i polityka

COMAC: Do testów dołączyła szósta maszyna C919

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus studzi nastroje Chin. C919 to „kopiuj-wklej” A320

Biznes i przemysł

Airbus studzi nastroje Chin. C919 to „kopiuj-wklej” A320

Mateusz Kieruzal 26 marca 2025

Samoloty COMAC C919 przewiozły już ponad milion pasażerów

Biznes i przemysł

COMAC debiutuje modelem C919 na arenie międzynarodowej

Biznes i przemysł

COMAC debiutuje modelem C919 na arenie międzynarodowej

Tomasz Śniedziewski 20 lutego 2024

Amerykańskie ograniczenia w eksporcie opóźniają program COMAC C919

Prawo i polityka

COMAC: Do testów dołączyła szósta maszyna C919

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij