Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

COMAC: Rozpoczyna się seryjna produkcja C919


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-10-05 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airlinerwatch.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

COMAC: Rozpoczyna się seryjna produkcja C919
fot. airlinerwatach.com
Commercial Aircraft Corp of China (COMAC) 26 września rozpoczął seryjną produkcję dwusilnikowego odrzutowca wąskokadłubowego. Obecnie celem producenta jest uzyskanie certyfikatu i dostarczenie do China Eastern Airlines pierwszej maszyny za dwa lub trzy lata.
Należy pamiętać, że certyfikat wydany przez Administrację Lotnictwa Cywilnego Chin będzie obowiązywać tylko w Chinach i ewentualnie Azji. COMAC musi jeszcze uzyskać wszystkie zgody amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego, aby umożliwić sprzedaż C919 na tamtejszych rynkach. Do tej pory samolot zgromadził zamówienia na 305 sztuk C919 oraz na 703 w opcji. Klientami są głównie linie z Państwa Środka.

Teraz cztery odrzutowce C919 – prototypy 101, 102, 103 i 104 – przechodzą intensywne testy w locie, statyczne i testy naziemne w trzech chińskich bazach. Kolejne dwa nowe odrzutowce, 105 i 106, zostaną przetestowane w tym roku. C919 musi jeszcze przejść szereg sprawdzianów, aby wykazać, że jest to bezpieczny, oszczędny i wygodny samolot. Chiński przemysł chce dzięki C919 stać się liczącym się graczem na rynku producentów samolotów. Służy temu też między innymi jak na razie nieudana próba przejęcia ukraińskiego producenta silników samolotowych.

C919 w zależności od konfiguracji pomieści od 158 do 168 pasażerów na pokładzie. Maksymalny zasięg samolotu to od 4075 do 5555 km. Według producenta maszyna ma stanowić konkurencję dla najpopularniejszych samolotów w ofercie Airbusa i Boeinga – odpowiednio A320 i B737.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
C919: Przygotowania do kolejnej fazy testów

Biznes i przemysł

C919: Przygotowania do kolejnej fazy testów

Aleksander Domański 01 sierpnia 2019

Ethiopian Airlines z C919 zamiast MAX-ów?

Biznes i przemysł

Ethiopian Airlines z C919 zamiast MAX-ów?

Aleksander Domański 23 kwietnia 2019

Czy COMAC skorzysta na kłopotach boeingów 737 MAX?

Biznes i przemysł

Czy COMAC skorzysta na kłopotach boeingów 737 MAX?

Tomasz Śniedziewski 18 marca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5