Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Clark, Emirates: Czas zakończyć spór z amerykańskimi liniami


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-03-05 10:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Business Insider

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Clark, Emirates: Czas zakończyć spór z amerykańskimi liniami
fot. Emirates
Dyrektor zarządzający Emirates Tim Clark uważa, że rozejm dubajskiego przewoźnika w z amerykańskimi największymi liniami lotniczymi: American, Delta i United Airlines może być bardzo korzystny dla wszystkich zaangażowanych. Apeluje przy tym o zakończenie konfliktu z operatorami znad Zatoki Perskiej.
Długoletni szef Emirates potępił taktykę stosowaną przez jego rywali. – Muszą dorosnąć i potrzebować dojrzałego sposobu prowadzenia działalności – powiedział w wywiadzie dla Business Insidera.

Przedstawiciel dubajskich linii odniósł się tym samym do zerwanej przez American Airlines współpracy codeshare z przewoźnikami znad Zatoki Perskiej. Spór, do którego włączyły się Delta i United Airlines, dotyczy domniemanego łamania porozumień zawartych w ramach tzw. Open Skies. Linie naciskały na rząd amerykański, by przyjrzał się bliżej dwustronnym umowom zawartym z Katarem i Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi. Pomimo toczącego się sporu i rosnącej niechęci między przewoźnikami, Qatar Airways nadal wyrażają chęć zakupu 10% akcji American Airlines. W tej chwili walczą o zniesienie ograniczenia wprowadzonego przez amerykańskie linie, które pozwala na zakup maksymalnie 4,75%.

Według Clarka, amerykańskie linie nie były w stanie wykazać żadnej bezpośredniej szkody wyrządzonej im przez obecność Emirates i innych przewoźników Bliskiego Wschodu Etihad i Qatar Airways na rynku amerykańskim. Dyrektor Emirates powiedział, że amerykańscy rywale muszą dorosnąć i zakończyć najgorszy spór w branży lotniczej.

Trójka amerykańskich linii oskarżyła przewoźników z Bliskiego Wschodu o to, że otrzymały ponad 52 miliardów dolarów pomocy publicznej w ostatnim dziesięcioleciu, które, jak twierdzą American, United i Delta Airlines, naruszają porozumienie Otwartego Nieba.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lotnisko Chopina: Nie ma warunków dla A380

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Chopina: Nie ma warunków dla A380

Magdalena Wosińska 01 marca 2018

Emirates: A380 znów poleci do Houston

Biznes i przemysł

Emirates: A380 znów poleci do Houston

Magdalena Wosińska 26 lutego 2018

Gigant A380 będzie latał z Okęcia? Emirates stawia warunki

Biznes i przemysł

Gigant A380 będzie latał z Okęcia? Emirates stawia warunki

Emilia Derewienko 22 lutego 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5