Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

China Southern wzorem innych chińskich przewoźników wyzbywa się działalności cargo


Wstecz Dalej

Autor:

Tomasz Śniedziewski

Data publikacji:
2020-01-06 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

China Southern wzorem innych chińskich przewoźników wyzbywa się działalności cargo
fot. Maarten Visser
Firma China Southern Air Holding, właściciel linii lotniczych China Southern Airlines, zadecydowała o utworzeniu wydzielonej firmy zajmującej się przewozami cargo. Tym samym sam przewoźnik nie będzie bezpośrednio zajmował się przewozem frachtu lotniczego.
Nowo założona firma będzie dysponowała kapitałem zakładowym w wysokości 1 mld juanów, czyli około 143 mln dolarów. Powołanie do życia nowej spółki jest częścią działań zmierzających do konsolidacji majątku cargo w drodze reform państwowych.

Państwo reformuje


Decyzja o wydzieleniu osobnego przedsiębiorstwa zapadła 24 grudnia i teraz, dzięki przesłaniu wniosku do Narodowego Systemu Publicznej Informacji Kredytowej Przedsiębiorstw, dowiedziała się o niej opinia publiczna. Posunięcie jest częścią działań, które obecnie wspiera rząd Chin, zmierzających do ustanowienia mieszanej własności przedsiębiorstw. W zamierzeniu ma to być lekarstwo na bolączki sektora przedsiębiorstw państwowych, który boryka się z przerostem zatrudnienia oraz zadłużeniem. China Southern należy do grupy 96 przedsiębiorstw państwowych pozostających pod zarządem Komisji Nadzoru i Administracji Majątku Państwowego (SASAC).

Zmiana oznacza, że linie lotnicze China Southern Airlines przeniosą swój oddział zajmujący się przewozami cargo do nowo utworzonego przedsiębiorstwa. Jak poinformowała SASAC, stałoby się to w październiku 2020 r. Do tamtego czasu, nowo utworzone przedsiębiorstwo cargo przejęłoby także inne części majątku niezbędne do obsługi przewozów towarów, takie jak firmę zajmującą się obsługą przewozów w przestrzeni cargo samolotów pasażerskich, terminale cargo, a także międzynarodową działalność logistyczną.

– Działalność przewozów cargo będzie zarządzana w sposób rynkowy i stanie się źródłem znacznych zysków – przekonuje SASAC.

Chińska wielka trójka wyzbywa się cargo

Deklaracje Komisji Nadzoru i Administracji Majątku Państwowego o planach osiągnięcia znacznych zysków poprzez działalność cargo, w obecnej, trudnej sytuacji rynkowej branży cargo, należy odczytywać bardziej jako propagandę sukcesu w wydaniu władz Chin niż realną ocenę szans rentowności. Według danych Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Lotniczych (IATA), w 2019 r. branża cargo odnotowała 3,3 proc. spadek przewozów, podczas gdy dane TAC Index pokazują, że w tym samym czasie linie lotnicze musiały borykać się również z konsekwencjami topniejących stawek za przewozy.

Jednym z głównych powodów tego stanu rzeczy był konflikt handlowy pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Chinami, który, ze względu na własność państwową linii lotniczych z grupy tzw. “Chińskiej wielkiej trójki” mocno dotyka tych przewoźników. Wszystko to, w połączeniu z faktem, że jeszcze przez wybuchem wojny handlowej przewoźnicy państwowi z Chin mieli problemy z osiąganiem wysokich marż, doprowadziło do decyzji linii lotniczych z Państwa Środka o wyzbyciu się działalności cargo, tak aby niepewność rynkowa dotycząca tego sektora nie ciągnęła w dół łącznych wyników finansowych przedsiębiorstw. W 2017 r. firma China Eastern Air Holding sprzedała prawię połowę udziałów w swoim oddziale cargo czterem firmom. W ubiegłym roku, na wydzielenie działalności cargo i przeniesienie jej do nowo utworzonej firmy zdecydował się przewoźnik narodowy Państwa Środka, linie lotnicze Air China.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lufthansa oraz ANA zapowiadają zacieśnienie współpracy w dziedzinie cargo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa oraz ANA zapowiadają zacieśnienie współpracy w dziedzinie cargo

Tomasz Śniedziewski 03 grudnia 2019

Lufthansa Cargo przyspiesza odejście MD-11F zamówieniem kolejnych B777F

Biznes i przemysł

Lufthansa Cargo przyspiesza odejście MD-11F zamówieniem kolejnych B777F

Piotr Bożyk 10 listopada 2019

IATA: Już blisko rok spadków przewozów cargo

Biznes i przemysł

IATA: Już blisko rok spadków przewozów cargo

Tomasz Śniedziewski 07 listopada 2019

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5