Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Gepard Express połączy Brno z lotniskiem stolicy Austrii. Czesi zabiegają o regularne kursy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-02-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Gepard Express połączy Brno z lotniskiem stolicy Austrii. Czesi zabiegają o regularne kursy
fot. Vienna Airport
We wtorek 22 lutego odjedzie z Brna na wiedeńskie lotnisko Schwechat pierwszy pociąg Gepard Express - informuje czeski serwis "zdopravy.cz". Co prawda będzie to tylko pokazowy przejazd, bowiem ostateczna decyzja o regularnym kursowaniu i wyborze przewoźnika jeszcze nie zapadła, niemniej włodarze miasta Brno i regionu Moraw Południowych zabiegają, aby pociągi kursowały kilka razy dziennie.

Gepard Express obsługuje już z Brna połączenie autobusowe na wiedeńskie lotnisko, kursujące sześć razy dziennie. Podróż trwa 110 minut. W Austrii pociąg ma jeździć na licencji prywatnego krajowego przewoźnika. Wśród zaproszonych gości do pokazowego przejazdu, oprócz szeregu polityków regionalnych, przedstawicieli Izby Gospodarczej czy Konsula Honorowego, będą również obecni na pokładzie przedstawiciele Kolei Czeskich czy Ministerstwa Transportu.

Wygodniejsza przesiadka na loty rejsy po całym świecie

Przewoźnik udostępni również jeden wagon dla zwykłych pasażerów. Bilety można kupić za 490 koron na oficjalnej stronie internetowej Gepard Express.

O połączeniu kolejowym między Brnem a wiedeńskim lotniskiem Schwechat dyskutuje się od zeszłego roku. Radni Brna i Moraw Południowych zaaprobowali już zamiar utworzenia takiego połączenia, które powinno zapewnić mieszkańcom regionu oraz czeskiego miasta wygodniejszą przesiadkę na loty ze stolicy Austrii do wielu miejsc docelowych na całym świecie.

Dlaczego Wiedeń, a nie lokalne lotnisko Turany?

Regionalny port przekierował działalność bardziej na cargo i skupia się na budowaniu nowych hangarów i magazynów. Pasażerski ruch praktycznie nie istnieje, poza jedynymi obsługiwanymi aktualnie rejsami Ryanaira do lotniska Londyn-Stansted. Włodarze miasta Brna i regionu Moraw Południowych większe możliwości dostrzegają w porcie stolicy Austrii, który ma ugruntowaną pozycję nie tylko na Starym Kontynencie, ale również w Ameryce Północnej i Azji. Powołano nawet specjalną grupę roboczą, w składzie której znaleźli się nie tylko lokalni działacze, ale również nawet przedstawiciele Ministerstwa Transportu i przewoźników kolejowych. Jej zadaniem będzie wypracowanie optymalnego rozwiązania, czyli regularnych kursów pociągów do Wiednia.

– Dla miasta Brno, liczącego 380 tys. mieszkańców oraz całej aglomeracji, w której mieszka 600 tys. osób, czy też dla ponad miliona obywateli regionu południowych Moraw, jakość transportu międzynarodowego jest bardzo ważnym czynnikiem dalszego rozwoju. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego jest szybsze, wygodniejsze, a przede wszystkim bezpośrednie połączenie kolejowe między Brnem a lotniskiem w Wiedniu – podkreśliła podczas prezentacji planów Markéta Vaňková, burmistrz Brna.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czy polski rynek zamówień publicznych jest zbyt liberalny?

Prawo i polityka

Czy polski rynek zamówień publicznych jest zbyt liberalny?

Jakub Madrjas 16 września 2023

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Michał Szymajda 15 września 2023

Nie będzie bezpośrednich pociągów z Katowic na lotnisko Pyrzowice

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wiedeń: Ponad 2 mln pasażerów w marcu. Coraz bliżej poziomu z 2019

Infrastruktura i lotniska

Wiedeń: Ponad 2 mln pasażerów w marcu. Coraz bliżej poziomu z 2019

Rafał Dybiński 19 kwietnia 2023

Gepard Express za RegioJet na trasie z Brna do lotniska w Wiedniu

Pasażer i linie lotnicze

Wiedeń: Ponad 1,8 mln pasażerów w listopadzie

Infrastruktura i lotniska

Wiedeń: Ponad 1,8 mln pasażerów w listopadzie

Rafał Dybiński 20 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Czy polski rynek zamówień publicznych jest zbyt liberalny?

Prawo i polityka

Czy polski rynek zamówień publicznych jest zbyt liberalny?

Jakub Madrjas 16 września 2023

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Nocne pociągi ze Sztokholmu do Berlina przez cały rok

Michał Szymajda 15 września 2023

Nie będzie bezpośrednich pociągów z Katowic na lotnisko Pyrzowice

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wiedeń: Ponad 2 mln pasażerów w marcu. Coraz bliżej poziomu z 2019

Infrastruktura i lotniska

Wiedeń: Ponad 2 mln pasażerów w marcu. Coraz bliżej poziomu z 2019

Rafał Dybiński 19 kwietnia 2023

Gepard Express za RegioJet na trasie z Brna do lotniska w Wiedniu

Pasażer i linie lotnicze

Wiedeń: Ponad 1,8 mln pasażerów w listopadzie

Infrastruktura i lotniska

Wiedeń: Ponad 1,8 mln pasażerów w listopadzie

Rafał Dybiński 20 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5