Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PRAWO I POLITYKA

Cham Wings: Na Białoruś woziliśmy tylko studentów


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2022-05-19 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Cham Wings: Na Białoruś woziliśmy tylko studentów
fot. Cham Wings Airlines / Facebook
– Nie sprzedawaliśmy biletów lotniczych na rejsy Damaszek – Mińsk. Biura podróży czarterowały nasze samoloty, to oni byli odpowiedzialni za to, kto kupował bilet – wyznał w rozmowie z Rynkiem Lotniczym, podczas odbywających się w Dubaju Arabskich Targów Turystycznych (ATM), Osama Satea, dyrektor ds. rozwoju i PR syryjskich linii lotniczych Cham Wings, komentując kryzys migracyjny na granicy Polski z Białorusią. 
– Organizowaliśmy te loty, by przewozić na Białoruś studentów, którzy uczą się na uniwersytetach w Mińsku i innych miastach – zapewniał nasz rozmówca.

Mateusz Kieruzal, Rynek Lotniczy: Co Cham Wings, jako prywatne linie, oferują dla Syrii?

Osama Satea, dyrektor ds. rozwoju i Public Relations  syryjskich linii lotniczych Cham Wings: Nasze linie to jedna z wiodących firm w Syrii, która została założona w pod koniec 2007 roku. Jesteśmy w pełni prywatną spółką, będącą własnością biznesmena Issama Shammouta. Linie są częścią rodzinnej firmy – grupy Shammout, która działa w sektorach motoryzacyjnym, stalowym i towarowym. Jesteśmy ważnym elementem gospodarki naszego kraju, wspieramy jej rozwój, dostarczamy nowe miejsca pracy. Na początku nasza działalność skupiała się na oferowaniu sieci tras regionalnych, ale przed pandemią koronawirusa zaczęliśmy oferować coraz więcej kierunków. Nasze samoloty poleciały do Moskwy czy państw w Zatoce Perskiej. Obecnie latamy do prawie 20 destynacji.

Do jakich destynacji oferujecie swoje usługi?

Z Damaszku, naszego hubu, latamy m.in. do pobliskiego Bejrutu, do którego lot trwa zaledwie 25 minut, Kuwejtu, Szardży, Maskatu, Bagdadu, Basry, Nadżafu, Teheranu, Moskwy i innych miejsc. W sezonie letnim zaoferujemy naszym klientom loty do armeńskiego Erywania, które będą odbywać się z międzylądowaniem z Aleppo. Od grudnia zeszłego roku oferujemy loty do Karaczi w Pakistanie, jest to nasza najdłuższa trasa. Otwarcie bezpośredniego połączenia między Damaszkiem a Pakistanem ma na celu zaspokojenie występującego popytu pasażerów, a także aktywizację lokalnego biznesu i ogólnie ruchu lotniczego między tymi dwoma krajami.

Na jakich rynkach chcielibyście się rozwijać? Loty do Polski weszłyby w grę?

Chcielibyśmy latać do Europy. W krajach Unii Europejskiej żyje na stałe duża liczba Syryjczyków. Niemcy byłyby największym rynkiem, to największa syryjska diaspora. Bylibyśmy także zainteresowani otwarciem lotów do Holandii, a także Polski, gdzie studiuje bardzo dużo młodych Syryjczyków. Nie wykluczamy też Francji czy Szwajcarii.

Osama Satea (w środku). Źródło: Cham Wings Airlines/Facebook


Chciałbym spytać o przewożenie migrantów, głównie z Iraku na Białoruś.

Nie sprzedawaliśmy biletów lotniczych na rejsy Damaszek – Mińsk. Biura podróży czarterowały nasze samoloty, to oni byli odpowiedzialni za to, kto kupował bilety i jaka trasę przelotu. Organizowaliśmy te loty, by przewozić na Białoruś studentów, którzy uczą się na uniwersytetach w Mińsku i innych miastach. Nie zostaliśmy zaangażowani w transport ludzi, którzy nielegalnie przekraczali granice. Kiedy to się rozpoczęło, przestaliśmy sprzedawać loty agencjom turystycznym. Chcę podkreślić, nie sprzedawaliśmy biletów na własną rękę. Aby powstrzymać kryzys, ogłosiliśmy decyzję o zaprzestaniu lotów do Mińska.

Wasza flota składa się z airbusów A320, myślicie o zamówieniu nowych maszyn?

W celu zaspokojenia dużego popytu, zwłaszcza w sezonie letnim, eksploatujemy w pełni nasze airbusy A320. Posiadamy cztery takie samoloty. My te samoloty posiadamy na własność. Jesteśmy zainteresowani zakupem, nie leasingiem, nowych airbusów.

Co z sankcjami nałożonymi na Syrię? [W 2016 roku linie zostały objęte sankcjami Stanów Zjednoczonych. W grudniu 2021 roku Unia Europejska i Szwajcaria nałożyła sankcje na Cham Wings Airlines, oskarżając je o przewożenie migrantów na granicę białorusko-polską i zaostrzanie kryzysu migracyjnego, od red.]. Jak to wpływa na waszą działalność?

Sankcje, narzucone przez USA, potem przez UE i jej Agencję ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), uniemożliwiają naszym liniom ekspansję. Zasady te uniemożliwiają rozbudowę sieci połączeń. Nie jest możliwe uzyskanie zezwoleń na loty do określonych destynacji, na których moglibyśmy się rozwijać, a przede wszystkim zaoferować potencjalnym klientom wygodną opcję podróży. Do Syrii łatwo jest teraz wjechać np. w celach turystycznych. Aby ubiegać się o wizę wystarczy wysłać kopię strony z danymi osobowymi w paszporcie do portu imigracyjnego. Po przylocie otrzymuje się wizę wklejaną do paszportu.

Jak wygląda odbudowa ruchu Cham Wings po załamaniu się branży wywołanego przez COVID-19?

Kryzys dotyczy wszystkich innych linii lotniczych na świecie. Liczba lotów i pasażerów spadła, ale mimo COVID-19 nie przestaliśmy nigdy latać. Lataliśmy tylko do kilku miejsc, gdzie władze państwowe to umożliwiały. Od końca 2020 roku ponownie rozszerzyliśmy się sieć połączeń Cham Wings i dodaliśmy nowe destynacje, takie jak Abu Zabi, Karaczi. Wróciliśmy do Armenii, Rosji, Omanu, irackiego Kurdystanu i Libanu.

Bejrut to jeden z kluczowych rynków?

Tak, są one bardzo ważne dla nas, ale także dla pasażerów podróżujących do Europy. Jest ich bardzo dużo. Z powodu braku bezpośrednich lotów do Europy wozimy pasażerów do Bejrutu, skąd mogą lecieć dalej. Z tego powodu podpisaliśmy także umowę z saudyjskimi liniami lotniczymi flynas. My zabieramy pasażerów z Damaszku do Kuwejtu, gdzie na pokładzie samolotów saudyjskiego przewoźnika lecą dalej w świat.

Czy organizowaliście loty ewakuacyjne dla Syryjczyków mieszkających na Ukrainie, kiedy zaczęła się wojna?

Tak, na początku wysłaliśmy samolot po syryjskich obywateli, głównie studentów, którzy studiowali w Kijowie.

Jaka sytuacja jest obecnie w Syrii?

Jest bezpiecznie, stabilnie, po zakończeniu wojny nie ma terrorystów. Zapraszam wszystkich do naszego pięknego kraju.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Nowy podatek na Węgrzech uderzy w PLL LOT

Prawo i polityka

Nowy podatek na Węgrzech uderzy w PLL LOT

Redakcja/inf. pras. 07 czerwca 2022

Kolejny kraj zakazał Belavii lotów z migrantami z Bliskiego Wschodu

Prawo i polityka

Kolejny kraj zakazał Belavii lotów z migrantami z Bliskiego Wschodu

Rafał Dybiński 15 listopada 2021

Turkish Airlines i Belavia: Imigranci już nie polecą do Mińska

Prawo i polityka

Turkish Airlines i Belavia: Imigranci już nie polecą do Mińska

simetrArtur Bogdanowicz/ współpraca Simetra 12 listopada 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5