Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

British Airways przestały działać z powodu wyciągniętej wtyczki


Wstecz Dalej

Autor:

Michał Szatkowski

Data publikacji:
2017-06-08 11:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

British Airways przestały działać z powodu wyciągniętej wtyczki
fot. Airwolfhound CC BY-SA 2.0
Prezes IAG, spółki matki linii British Airways, zapowiada niezależne śledztwo w sprawie niedawnej awarii, która uwięziła na lotniskach 75 tys. osób. Wygląda jednak na to, że kozłem ofiarnym stanie się anonimowy technik, który miał wyłączyć i włączyć wtyczkę w systemie zasilania. Prezes IAG twierdzi, że awaria nie ma związku z cięciem kosztów w firmie.
Obecny na międzynarodowym szczycie IATA w Cancun Willie Walsh (prezes IAG, spółki matki British Airways) przyznał, że brytyjskie linie nie stanęły na wysokości zadania jeśli chodzi o informowanie pasażerów po awarii, która uwięziła na lotniskach 75 tys. osób. BA zarządziły już niezależne śledztwo w sprawie przyczyny incydentu (nie wiadomo jeszcze jakiej firmie zostało zlecone). Ma być ono skoncentrowane na wątku technika, który odłączył i włączył zasilanie w centrum danych linii.

– Technik miał uprawnienia do przebywania na terenie centrum, ale nie do obsługi zasilania. Mogę sobie wyobrazić, że ktoś przez pomyłkę wyłącza zasilanie. Mam problem ze zrozumieniem, jak można przez przypadek podłączyć je z powrotem. A to właśnie spowodowało kłopoty – zasilanie zostało przywrócone w niekontrolowany sposób, co wyrządziło fizyczne uszkodzenia serwerów. Gdyby zasilanie przywrócono w sposób kontrolowany, problem udałoby się rozwiązać w kilka godzin, a loty nie zostałaby odwołane – mówił Walsh.

– Nie twierdzę, że linie British Airways wywiązały się dobrze z obowiązku informowania pasażerów. Te trzy dni na pewno uderzyły w nasz wizerunek, ale nie naruszyły go w poważny sposób. Wychodziliśmy już z gorszych kłopotów. Marka British Airways jest niewiarygodnie wytrzymała. Nie życzyłbym nikomu, żadnej innej linii lotniczej, podobnych kłopotów. Wierzę, że branża wyciągnie wnioski z tego wydarzenia i że w rezultacie wszyscy będziemy lepiej przygotowani – kontynuował swoją wypowiedź Walsh.

Prezes IAG bronił jednak polityki cięcia kosztów, krytykowanej przez związki zawodowe, a także przez część analityków z londyńskiego City. Zwolniono setki informatyków, a załogi samolotów planują w połowie czerwca kolejny strajk w proteście przeciwko zbyt niskim pensjom. Walsh utrzymuje, że awaria systemu nie była wynikiem błędów działu IT i zaprzeczył jakoby cięcia kosztów w firmie okazały się nieproduktywne. – Gdyby nie działania skierowane na zwiększenie efektywności, nie byłoby nas dziś w biznesie – podkreślał prezes.

Linie British Airways są krytykowane za jakość obsługi klienta i pogarszającą się jakość usług. Chodzi między innymi o upychanie większej liczby siedzeń w niektórych samolotach, a także o wycofanie darmowego poczęstunku na trasach krótkodystansowych. – Jeśli wziąć pod uwagę wysokość naszych inwestycji w nowe samoloty i wyposażenie, nie powinno dziwić, że szukamy sposobów na zbilansowanie budżetu – komentował Walsh. Prezesa IAG wsparł Alexandre de Juniac. – Problemy branży nie mają nic wspólnego z ograniczaniem kosztów. Wyzwaniem są coraz większe i bardziej skomplikowane systemy IT. To cud, że działają tak sprawnie – komentował przewodniczący IATA.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ukraina integruje się lotniczo z UE

Pasażer i linie lotnicze

Ukraina integruje się lotniczo z UE

Michał Szatkowski 08 czerwca 2017

Trump prywatyzuje amerykański system kontroli ruchu. Linie lotnicze są za

Prawo i polityka

Trump prywatyzuje amerykański system kontroli ruchu. Linie lotnicze są za

Justyna Urbaniak 07 czerwca 2017

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5