Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

British Airways powróci do Sydney. Dreamliner zastąpi B777

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-02-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
British Airways powróci do Sydney. Dreamliner zastąpi B777
fot. Piotr Bożyk
Brytyjskie linie lotnicze British Airways przywrócą loty do Australii, wznawiając rejsy z Londynu-Heathrow przez Singapur do Sydney. Trasę obsłużą boeingi B787-9 Dreamliner. 

Pierwszy wylot do Australii odbędzie się pierwszego dnia letniego sezonu lotniczego na półkuli północnej, tj. 27 marca. Dwa dni później nastąpi pierwszy rejs powrotny do Wielkiej Brytanii z Australii. Wznowienie rejsów następuje po prawie dwuletniej nieobecności przewoźnika w Australii spowodowanego pandemią COVID-19. Połączenie wystartuje pięć tygodni po tym, jak Australia otworzy swoje granice dla w pełni zaszczepionych 21 lutego.

Nie powinno być zaskoczeniem, że British Airways przywrócą loty do Sydney. Przewoźnik chęć wznowienia lotów do Australii deklaruje od kilku miesięcy. Jednak po raz pierwszy potwierdzono to oficjalnie, tuż po tym jak pojawiły się informacje, że granica kraju zostanie otwarta.

Loty do Sydney będą oferowane raz dziennie zgodnie z następującym harmonogramem. Po raz pierwszy na tej trasie pojawi się boeing B787-9, zastępujący większego B777-300ER, który pokonywał tą trasę od 2013 roku. B787-9 należący do British Airways to samolot wyposażony w osiem apartamentów w klasie pierwszej i 35 foteli w klasie biznes Club World. Loty odbywać się będą według następującego rozkładu:

  • BA15: Londyn-Heathrow 21:25 – Singapur 17:45+1
  • BA15: Singapur 19:25 – Sydney 06:10+1
  • BA16: Sydney 15:15 – Singapur 21:05
  • BA16: Singapur 22:35 – Londyn-Heathrow 05:10+1

    Wznowienie rotacji do Sydney oznacza, że British Airways zakończą swoje loty, o numerach BA11 i BA12, do i z miasta lwa. Działanie podjęte przez brytyjskiego przewoźnika wydaje się rozsądne, biorąc pod uwagę zmniejszony popyt na podróże do i z Azji. Jest to spowodowane dalszym zamknięciem granic dla zagranicznych podróżnych. A ciągła niepewność źle wpływa na planowanie siatki połączeń. Oznacza to, że British Airways będzie mniej zależny od singapurskiego rynku lotów z punktu do punktu (ang. P2P), a przez wznowienie lotów do Sydney, samoloty zostaną wypełnione pasażerami lecącymi do Australii. Rejsy BA11 i BA12 mają zostać wznowione 30 października, pierwszego dnia zimowego sezonu lotniczego.

    Jedna z trzech bezpośrednich tras do Australii

    Usługa British Airways do Sydney jest jedną z trzech bezpośrednich tras do Australii, gdzie „bezpośrednie połączenie” oznacza usługę wykonywaną z międzylądowaniem. Tymczasowy postój Qantas na lotach do Londynu wykonywany w Darwin zakończy się, a powrócą wcześniejsze wykorzystywane do tankowania porty lotnicze w Perth oraz Singapurze. Qantas ponownie wykona loty non-stop z Perth do Londynu.

    Z Heathrow do Australii można jeszcze polecieć lotem linii Qantas o numerze QF10 (Londyn-Heathrow – Perth – Melbourne) oraz, przez Singaur, Qantasem i British Airways. Podczas gdy wszystkie trzy rotacje będą wykonywane przy użyciu B787-9 zaplanowano wykorzystanie dwupokładowego airbusa A380. Największym pasażerskim samolotem świata będzie można polecieć rejsem QF1 od 19 czerwca i QF2 od 20 czerwca.

    Najszybciej z Emirates

    Logiczne jest założenie, że najszybszym sposobem dotarcia do Sydney byłaby bezpośrednia trasa, z wykonaniem międzylądowania, ale bez zmiany samolotu, ale tak nie jest. Spoglądając na ostatni tydzień marca, podróż na pokładzie samolotu brytyjskich linii zajmuje 22 godziny i 45 minut, podczas gdy Qantas (rotacja również wykonywana przez Singapur) jest o 20 minut dłuższy. Natomiast podróż australijskimi liniami lotniczymi przez Perth będzie o 25 minut szybsza.

    Najszybsze możliwe połączenie oferują Emirates, gdyż po 22 godzinach i dziesięciu minutach docierają się do Sydney. Podróż emirackimi liniami zakłada wylot z Londynu-Heathrow o godz. 14:20, 90-minutowej przesiadce w Dubaju i przybyciu do Sydney następnego dnia o godzinie 22:30. W przypadku tak rozległej podróży, obejmującej ponad 16 tys. kilometrów w jedną stronę, zaoszczędzenie od kilkunastu do kilkudziesięciu minut może niewiele znaczyć.
  • Tagi geolokalizacji:

    Podziel się z innymi:

    Pozostałe z wątku:

    Olsztyn-Mazury: Nowe połączenie do Niemiec

    Infrastruktura i lotniska

    Olsztyn-Mazury: Nowe połączenie do Niemiec

    Redakcja/inf. pras. 29 stycznia 2025

    Dwie nowe krajowe trasy SAS. Stolica zyskała loty na południe

    Pasażer i linie lotnicze

    Amerykańskie linie lotnicze omijają Polskę

    Pasażer i linie lotnicze

    Amerykańskie linie lotnicze omijają Polskę

    Mateusz Kieruzal 11 lutego 2025

    Zobacz również:

    British Airways inwestują w bazę MRO w Cardiff, aby obsłużyć A350

    Biznes i przemysł

    British Airways inwestują w bazę MRO w Cardiff, aby obsłużyć A350

    Piotr Bożyk 30 listopada 2024

    Trzy nowe trasy British Airways do Włoch

    Pasażer i linie lotnicze

    Trzy nowe trasy British Airways do Włoch

    Rafał Dybiński 02 grudnia 2024

    British Airways prezentuje nową klasę pierwszą (zdjęcia)

    Pasażer i linie lotnicze

    Pozostałe z wątku:

    Olsztyn-Mazury: Nowe połączenie do Niemiec

    Infrastruktura i lotniska

    Olsztyn-Mazury: Nowe połączenie do Niemiec

    Redakcja/inf. pras. 29 stycznia 2025

    Dwie nowe krajowe trasy SAS. Stolica zyskała loty na południe

    Pasażer i linie lotnicze

    Amerykańskie linie lotnicze omijają Polskę

    Pasażer i linie lotnicze

    Amerykańskie linie lotnicze omijają Polskę

    Mateusz Kieruzal 11 lutego 2025

    Zobacz również:

    British Airways inwestują w bazę MRO w Cardiff, aby obsłużyć A350

    Biznes i przemysł

    British Airways inwestują w bazę MRO w Cardiff, aby obsłużyć A350

    Piotr Bożyk 30 listopada 2024

    Trzy nowe trasy British Airways do Włoch

    Pasażer i linie lotnicze

    Trzy nowe trasy British Airways do Włoch

    Rafał Dybiński 02 grudnia 2024

    British Airways prezentuje nową klasę pierwszą (zdjęcia)

    Pasażer i linie lotnicze

    Kongresy
    SZKOLENIE ON-LINE
    Śledź nasze wiadomości:
    Zapisz się do newslettera:
    Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
    • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
    • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
    Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
    Współpraca:
    Rynek Kolejowy
    Transport Publiczny
    Rynek Infrastruktury
    TOR Konferencje
    ZDG TOR
    ZDG TOR
    © ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5