Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Brexit może kosztować brytyjski przemysł lotniczy 2,3 miliarda funtów


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-05-28 16:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Brexit może kosztować brytyjski przemysł lotniczy 2,3 miliarda funtów
fot. Pexels
Brexit może kosztować brytyjski przemysł lotniczy i obronny 2,3 miliarda funtów – prognozuje organizacja ADS. Podczas, gdy linie lotnicze, jak Wizz Air i Ryanair, przygotowują się na twarde skutki „Brexitu”, organizacja branżowa ADS przewiduje, ile przemysł lotniczy zapłaci za decyzję Wielkiej Brytanii o wyjściu z UE.
Podczas, gdy linie lotnicze, jak Wizz Air i Ryanair, przygotowują się na twarde skutki „Brexitu”, organizacja branżowa ADS przewiduje, ile przemysł lotniczy zapłaci za decyzję Wielkiej Brytanii o wyjściu z UE.

Ustalenia celne, zwane szerzej jako „max fax” czyli maksymalne ułatwienie popierane przez zwolenników zerwania kosztowałoby sektory lotniczy i przemysłu obronnego 2,3 mld funtów, więcej od szacowanych 1,5 mld z ubiegłego roku –
wylicza ADS.

Wzrost ten ma wynikać ze zwiększenia wartości eksportu do Unii sektorów lotnictwa, obrony, bezpieczeństwa i technik kosmicznych, w których brytyjskie firmy są mocno zaangażowane w zintegrowanych łańcuchach dostaw. Wszystkie brytyjskie firmy muszą liczyć się z kosztami do 20 mld funtów rocznie, jeśli mają dostosować się do rozwiązania „max fac”.

ADS powiedział, że obie opcje mogą spowodować problemy w brytyjskim przemyśle lotniczym i obronnym, który zatrudnia 380 000 osób i generuje eksport o wartości 41 miliardów funtów. Organizacja sugeruje także, by brytyjski rząd pozostał w unii celnej z Unią, co znacznie ułatwiłoby handel z tym blokiem, ale ograniczyłoby możliwość W. Brytanii zawierania niezależnych umów handlowych – podaje Reuters.

Tymczasem węgierska tania linia lotnicza Wizz Air właśnie potwierdziła, że uzyskała certyfikat brytyjskiego przewoźnika lotniczego i licencję na obsługę lotów, aby zabezpieczyć swoje rejsy po Brexicie. Na podobny krok zdecydował się Ryanair. Szef przewoźnika zapowiedział, że jest „ostrożnie optymistyczny”, co do okresu przejściowego, który potrwa do marca 2019 roku, czyli do momentu wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Uprzedził, że jeśli Wielka Brytania wyjdzie z Unii bez zawarcia z nią umowy w sprawie otwartego nieba, to Ryanair zostanie zmuszony do ograniczenia prawa głosu wszystkich brytyjskich udziałowców, aby zapewnić większościową własność w nim inwestorom z Unii Europejskiej, by zachować licencje i prawa do latania po Europie. Więcej na ten temat piszemy tutaj



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Wizz Air przygotowany do Brexitu. Ma brytyjską licencję

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air przygotowany do Brexitu. Ma brytyjską licencję

Justyna Urbaniak 03 maja 2018

Brexit „twardy” czy „miękki”? Niepewność branży lotniczej

Prawo i polityka

Brexit „twardy” czy „miękki”? Niepewność branży lotniczej

Roman Czubiński (współpraca: Łukasz Malinowski) 16 marca 2018

Ryanair wierzy w życie po Brexicie

Prawo i polityka

Ryanair wierzy w życie po Brexicie

Magdalena Wosińska 08 marca 2018

 

Co Modlin przygotował na lato

Pasażer i linie lotnicze

Co Modlin przygotował na lato

27 czerwca 2018

Radom: Jest zgoda na umowę dzierżawy z PPL

Infrastruktura i lotniska

Radom: Jest zgoda na umowę dzierżawy z PPL

27 czerwca 2018

Ryanair po raz kolejny staje w obliczu strajku

Prawo i polityka

Ryanair po raz kolejny staje w obliczu strajku

27 czerwca 2018

Lotnisko w Dublinie do pilnej rozbudowy

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dublinie do pilnej rozbudowy

27 czerwca 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS