Partner serwisu
Prawo i polityka

Trudne życie po Brexicie. Linie lotnicze dostaną siedem dodatkowych miesięcy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-02-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ The Financial Times

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Trudne życie po Brexicie. Linie lotnicze dostaną siedem dodatkowych miesięcy
Fot. British Airways
Unia Europejska jest skłonna przyznać liniom lotniczym siedem miesięcy na dostosowanie się do reguł własności po Brexicie, czyli wyjściu Wielkiej Brytanii ze związku państw europejskich – donosi The Financial Times.

Wszystkie linie lotnicze będą musiały dostosować swoją strukturę akcjonariatu do dnia 27 października 2019 roku. Tak, aby większość akcji pozostała pod kontrolą jednostek unijnych, w momencie gdy brytyjscy inwestorzy przestaną być uważani za takowych. Jeśli linia lotnicza tego nie zrobi, straci status europejskiego przewoźnika i wszystkie związane z nim korzyści, takie jak dostęp do otwartego nieba w Unii.

Nowe ramy regulacyjne mogą mieć wpływ na linie lotnicze zbazowane w Wielkiej Brytanii, takie jak IAG International Airlines Group, British Airways i easyJet, dotyczyć to również będzie niskokosztowego Ryanaira. Ten tani przewoźnik, mimo że jest zarejestrowany w Irlandii, jest również notowany na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych i w Wielkiej Brytanii ma znaczną liczbę akcjonariuszy.

Zgodnie z obecnie obowiązującym prawem, linie lotnicze będą również musiały przedstawić plan utrzymania certyfikatu przewoźnika lotniczego UE (AOC) dla organów regulacyjnych w ciągu dwóch tygodni od przyjęcia ustawy. „Plan ten określa w sposób kompletny i precyzyjny, środki zmierzające do osiągnięcia pełnej zgodności z wymogami własności i kontroli UE od dnia 27 października 2019 r. Jeżeli przewoźnik lotniczy nie przedstawił planu w ramach [dwutygodniowego] terminu, właściwy organ wydający licencję cofa licencję na prowadzenie działalności” – głosi przytoczony przez Financial Times projekt.

Większość przewoźników, w tym easyJet, Ryanair i Wizz Air, założyła już filie z certyfikatem przewoźnika lotniczego, aby zachować prawa przewozowe w obu jurysdykcjach po Brexicie. IAG z kolei stara się spierać z organami regulacyjnymi, że ze względu na rejestrację w Hiszpanii powinien zachować swój status UE.

Wielka Brytania planuje wyjście z Unii Europejskiej 29 marca 2019 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Pasażer i linie lotnicze

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Emilia Derewienko 08 grudnia 2020

EasyJet: Niepewność dotycząca Brexitu odbija się czkawką

Prawo i polityka

Tomasik: Brexit może wstrząsnąć branżą lotniczą

Prawo i polityka

Szef Airbusa o “hańbie” niepewności w sprawie brexitu

Prawo i polityka

Szef Airbusa o “hańbie” niepewności w sprawie brexitu

Tomasz Śniedziewski 25 stycznia 2019

IATA: Niepewna przyszłość po odrzuceniu umowy ws. brexitu

Prawo i polityka

IATA obawia się „twardego brexitu”

Prawo i polityka

IATA obawia się „twardego brexitu”

Aleksander Domański 14 grudnia 2018

Zobacz również:

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Pasażer i linie lotnicze

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Emilia Derewienko 08 grudnia 2020

EasyJet: Niepewność dotycząca Brexitu odbija się czkawką

Prawo i polityka

Tomasik: Brexit może wstrząsnąć branżą lotniczą

Prawo i polityka

Szef Airbusa o “hańbie” niepewności w sprawie brexitu

Prawo i polityka

Szef Airbusa o “hańbie” niepewności w sprawie brexitu

Tomasz Śniedziewski 25 stycznia 2019

IATA: Niepewna przyszłość po odrzuceniu umowy ws. brexitu

Prawo i polityka

IATA obawia się „twardego brexitu”

Prawo i polityka

IATA obawia się „twardego brexitu”

Aleksander Domański 14 grudnia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5