Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

Trudne życie po Brexicie. Linie lotnicze dostaną siedem dodatkowych miesięcy


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-02-11 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ The Financial Times

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Trudne życie po Brexicie. Linie lotnicze dostaną siedem dodatkowych miesięcy
Fot. British Airways
Unia Europejska jest skłonna przyznać liniom lotniczym siedem miesięcy na dostosowanie się do reguł własności po Brexicie, czyli wyjściu Wielkiej Brytanii ze związku państw europejskich – donosi The Financial Times.
Wszystkie linie lotnicze będą musiały dostosować swoją strukturę akcjonariatu do dnia 27 października 2019 roku. Tak, aby większość akcji pozostała pod kontrolą jednostek unijnych, w momencie gdy brytyjscy inwestorzy przestaną być uważani za takowych. Jeśli linia lotnicza tego nie zrobi, straci status europejskiego przewoźnika i wszystkie związane z nim korzyści, takie jak dostęp do otwartego nieba w Unii.

Nowe ramy regulacyjne mogą mieć wpływ na linie lotnicze zbazowane w Wielkiej Brytanii, takie jak IAG International Airlines Group, British Airways i easyJet, dotyczyć to również będzie niskokosztowego Ryanaira. Ten tani przewoźnik, mimo że jest zarejestrowany w Irlandii, jest również notowany na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych i w Wielkiej Brytanii ma znaczną liczbę akcjonariuszy.

Zgodnie z obecnie obowiązującym prawem, linie lotnicze będą również musiały przedstawić plan utrzymania certyfikatu przewoźnika lotniczego UE (AOC) dla organów regulacyjnych w ciągu dwóch tygodni od przyjęcia ustawy. „Plan ten określa w sposób kompletny i precyzyjny, środki zmierzające do osiągnięcia pełnej zgodności z wymogami własności i kontroli UE od dnia 27 października 2019 r. Jeżeli przewoźnik lotniczy nie przedstawił planu w ramach [dwutygodniowego] terminu, właściwy organ wydający licencję cofa licencję na prowadzenie działalności” – głosi przytoczony przez Financial Times projekt.

Większość przewoźników, w tym easyJet, Ryanair i Wizz Air, założyła już filie z certyfikatem przewoźnika lotniczego, aby zachować prawa przewozowe w obu jurysdykcjach po Brexicie. IAG z kolei stara się spierać z organami regulacyjnymi, że ze względu na rejestrację w Hiszpanii powinien zachować swój status UE.

Wielka Brytania planuje wyjście z Unii Europejskiej 29 marca 2019 roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ryanair ze stratami za III kwartał 2018, ale gotowy na brexit

Biznes i przemysł

Ryanair ze stratami za III kwartał 2018, ale gotowy na brexit

Aleksander Domański 07 lutego 2019

Szef Airbusa o “hańbie” niepewności w sprawie brexitu

Prawo i polityka

Szef Airbusa o “hańbie” niepewności w sprawie brexitu

Tomasz Śniedziewski 25 stycznia 2019

IATA: Niepewna przyszłość po odrzuceniu umowy ws. brexitu

Prawo i polityka

IATA: Niepewna przyszłość po odrzuceniu umowy ws. brexitu

Aleksander Domański 16 stycznia 2019

 

UIA powitały pierwszego Embraera 195

Biznes i przemysł

UIA powitały pierwszego Embraera 195

15 marca 2019

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

Biznes i przemysł

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

15 marca 2019

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

Infrastruktura i lotniska

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

15 marca 2019

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

15 marca 2019

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

15 marca 2019

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

Pasażer i linie lotnicze

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

14 marca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5