Partner serwisu
Biznes i przemysł

Branża cargo oczekuje odbicia cen

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-04-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Branża cargo oczekuje odbicia cen
fot. Maarten Visser, Flickr
Z końcem marca lotnicza branża cargo zmagała się ze spadkami cen na trasach transatlantyckich, zastojem cenowym na trasach pomiędzy Europą i Azją oraz wyczekiwała odbicia cen na trasach przez Pacyfik.

Z rynku lotniczych przewozów cargo napływają mieszane sygnały, choć da się zauważyć pewne sygnały odbicia, wynika z najnowszych danych TAC Index. Branża spodziewa się, że w najbliższych tygodniach wzrosną stawki za przewozy na trasach transpacyficznych, po tym gdy z końcem marca osiągnęły najniższą wartość w tym roku. Według danych TAC Index, średnia marcowa cena przewozów cargo pomiędzy Hongkongiem i Ameryką Północną wynosiła 3,38 dolarów za kg.

FIS, uznany broker derywatów ogłosił, iż pod koniec marca rynek osiągnął swój punkt bazowy i od tego czasu “wyraźnie odbija się na pozytywny obszar”. Opinię tę podziela firma spedycyjna Flexport, która ogłosiła w ubiegłym tygodniu, że rynek przewozów z Hongkongu, szczególnie na Wschodnie Wybrzeże Stanów Zjednoczonych, wykazuje ożywienie.

 

W ciągu ostatnich kilku lat stawki przewozowe na trasach transpacyficznych wykazywały tendencję wzrostową w okresie od marca do maja, po okresie spadku po świętach Bożego Narodzenia oraz Chińskiego Nowego Roku, przypomina Aircargo News. Mimo to, w porównaniu z tym samym okresem przed rokiem, średnie ceny na tych trasach spadły o 7,4 proc., co jest odbiciem słabnącego od roku popytu.

Wzrosty na trasach pomiędzy Europą i Azją

W marcu 7-proc. wzrost cen rok do roku do poziomu 2,61 dolarów za kg został odnotowany na trasach z Hongkongu do Europy, jednak ceny pozostały na niezmienionym poziomie w porównaniu z lutym. FIS zauważa, że stawki na tych szlakach przewozowych są dość słabe, pomimo napływających danych rynkowych wskazujących na wzrost tonażu. Z raportów Flexport wynika, że rynek na trasach z Chin i Hongkongu do Europy ulega poprawie. Dane empiryczne z poprzednich lat wskazują, że stawki na trasach pomiędzy Europą i Azją zaczynają wzrastać na przełomie marca i kwietnia.

– Pomimo iż dane ze szlaków pomiędzy Chinami i Europą oraz Hongkongiem i Europą przedstawiają niejednoznaczny obraz, nie wolno zapominać iż stawki na obu trasach są wyższe niż poziomy zanotowane w marcu 2016 oraz 2017 r. – zauważa Aircargo News.

Trudna sytuacja na trasach transatlantyckich

Marzec nie przyniósł wzrostu stawek na trasach transatlantyckich – średnia cena przewozów na szlakach pomiędzy Frankfurtem i Ameryką Północną była aż o 21,6 proc. niższa niż przed rokiem.

– Przewozy na trasach transatlantyckich w dalszym ciągu naznaczone są trudnymi do przewidzenia wahaniami cen, wyrażonymi dramatycznym spadkiem, który obecnie jest charakterystyczny dla tych tras – czytamy w cotygodniowym komentarzu rynkowym FIS. Mimo silnego spadku rok do roku, marcowe ceny na trasach transatlantyckich wzrosły w porównaniu z cenami z lutego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Sichuan Airlines zainaugurowały loty cargo do Warszawy

Biznes i przemysł

Sichuan Airlines zainaugurowały loty cargo do Warszawy

Piotr Bożyk 13 lutego 2024

Airbus Beluga Transport (AiBT) może latać do USA

Biznes i przemysł

Budapeszt z rekordem i kolejną trasą cargo

Biznes i przemysł

Budapeszt z rekordem i kolejną trasą cargo

Tomasz Śniedziewski 28 grudnia 2023

Zobacz również:

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Biznes i przemysł

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Rafał Dybiński 17 września 2022

Dr hab. Kozuba: Lokalizacja lotnisk pomaga działalności cargo

Biznes i przemysł

Kloskowski: Nie ma w Gdańsku cargo i nie będzie. Szukam innych przychodów

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Sichuan Airlines zainaugurowały loty cargo do Warszawy

Biznes i przemysł

Sichuan Airlines zainaugurowały loty cargo do Warszawy

Piotr Bożyk 13 lutego 2024

Airbus Beluga Transport (AiBT) może latać do USA

Biznes i przemysł

Budapeszt z rekordem i kolejną trasą cargo

Biznes i przemysł

Budapeszt z rekordem i kolejną trasą cargo

Tomasz Śniedziewski 28 grudnia 2023

Zobacz również:

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Biznes i przemysł

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Rafał Dybiński 17 września 2022

Dr hab. Kozuba: Lokalizacja lotnisk pomaga działalności cargo

Biznes i przemysł

Kloskowski: Nie ma w Gdańsku cargo i nie będzie. Szukam innych przychodów

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5