Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Bombardier i Airbus pokazali pierwszego A220 dla Delty

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy,pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Bombardier i Airbus pokazali pierwszego A220 dla Delty
fot. Bombardier Media
Pierwszy airbus A220-100 w barwach Delta Air Lines został zaprezentowany po zakończeniu malowania w Mirabel, w stanie Quebec (Kanada), gdzie znajduje się linia montażu końcowego tych samolotów. Delta będzie pierwszą amerykańską linią lotniczą, która odbierze A220, wyposażonego w najnowocześniejsze wnętrze i zapewniającego najlepszą w swojej klasie wydajność paliwową.

Teraz, gdy samolot posiada już barwy Delty, przejdzie przygotowanie do pierwszego lotu technicznego, który jest zaplanowany jesienią tego roku. Nowe maszyny zaczną zastępować we flocie stare MD-88, a na pokład zabiorą 110 pasażerów.

W 2016 r. amerykańska linia zamówiła 75 bombardierów CSeries CS100 z opcjami na kolejnych 50 maszyn tego typu. Jest to największe jak dotąd zamówienie na samoloty tego typu. W oparciu o ceny katalogowe samolotów, Delta zapłaciłaby za maszyny 5,6 mld dolarów. Delta zagwarantowała sobie także prawo do konwersji zamówionych CS100 (A220-100) na większy model CS300 (A220-200). Pod koniec tego roku przewoźnik odbierze 15 takich samolotów. Na siatkę połączeń maszyny wejdą na początku przyszłego roku. Według informacji, do których dotarliśmy, nastąpi to w połowie stycznia 2019 roku.

Znany kiedyś pod nazwą Bombardier CSeries, a obecnie Airbus A220, to najnowszy produkt kanadyjskiego producenta. Jest to dwusilnikowy, wąskokadłubowy samolot odrzutowy średniego zasięgu. Rodzina nowych maszyn została pierwotnie podzielona na dwa modele: CS100 oraz CS300, obecnie A220-100 i A220-200, które zabiorą na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów.

Produkcja tych maszyn jest mocno opóźniona - samolot miał wejść do użytku już w 2013 r. Przez słabą sprzedaż i koszty produkcji Bombardier popadł w tarapaty finansowe, a projekt został uratowany w 2014 roku przez dofinansowanie rządu regionalnego kanadyjskiej prowincji Quebec, a w tym roku poprzez przejęcie połowy udziałów przez Airbusa.

Flota Delta Air Lines składa się obecnie z 885 samolotów: 180 airbusów z rodziny A320, 42 A330, 11 A350-900, 91 boeingów B717, 189 z rodziny B737NG, 127 B757, 79 B767, 18 B777, 97 MD-88 oraz 51 MD-90.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

easyJet odebrał 400. airbusa z rodziny A320

Pasażer i linie lotnicze

easyJet odebrał 400. airbusa z rodziny A320

Piotr Bożyk 14 kwietnia 2024

Airbus sprzedał w marcu aż 137 odrzutowców i dostarczył 63 maszyny

Biznes i przemysł

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Biznes i przemysł

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2024

Zobacz również:

Linie lotnicze przed widmem miliardowych kar. Co z ustawą o PNR?

Biznes i przemysł

Linie lotnicze przed widmem miliardowych kar. Co z ustawą o PNR?

Łukasz Malinowski 30 marca 2024

Radom: Itaka skasowała Kretę. Szybszy koniec lotów do Egiptu

Pasażer i linie lotnicze

Radom: Itaka skasowała Kretę. Szybszy koniec lotów do Egiptu

Mateusz Kieruzal, wsp. Ł. Malinowski 19 lutego 2024

WestJet wchłaniają niskokosztowe Swoop

Pasażer i linie lotnicze

WestJet wchłaniają niskokosztowe Swoop

Rafał Dybiński 13 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

easyJet odebrał 400. airbusa z rodziny A320

Pasażer i linie lotnicze

easyJet odebrał 400. airbusa z rodziny A320

Piotr Bożyk 14 kwietnia 2024

Airbus sprzedał w marcu aż 137 odrzutowców i dostarczył 63 maszyny

Biznes i przemysł

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Biznes i przemysł

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2024

Zobacz również:

Linie lotnicze przed widmem miliardowych kar. Co z ustawą o PNR?

Biznes i przemysł

Linie lotnicze przed widmem miliardowych kar. Co z ustawą o PNR?

Łukasz Malinowski 30 marca 2024

Radom: Itaka skasowała Kretę. Szybszy koniec lotów do Egiptu

Pasażer i linie lotnicze

Radom: Itaka skasowała Kretę. Szybszy koniec lotów do Egiptu

Mateusz Kieruzal, wsp. Ł. Malinowski 19 lutego 2024

WestJet wchłaniają niskokosztowe Swoop

Pasażer i linie lotnicze

WestJet wchłaniają niskokosztowe Swoop

Rafał Dybiński 13 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5