Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Boeingi 747 znikną wkrótce z floty Air India? Przewoźnik (jeszcze) zaprzecza


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-03-12 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeingi 747 znikną wkrótce z floty Air India? Przewoźnik (jeszcze) zaprzecza
fot. Piotr Bożyk
Linie lotnicze Air India planują wycofać z eksploatacji boeingi 747-400 – donoszą media z największego kraju Azji Południowej. Sam przewoźnik nie potwierdził jeszcze tej informacji i zapewnia, że "Królowa Przestworzy" pozostanie integralną częścią jego floty.
Air India posiadają jeszcze cztery popularne Jumbo-Jety. Trzy z nich zostały zaparkowane w magazynie, a czwarty z rejestracją VT-EVA, po raz ostatni poleciał z pasażerami 28 lutego bieżącego roku.

Narodowy przewoźnik największego kraju Azji Południowej pierwszą "Queen of the skies" odebrał w 1971 roku. Do 2000 roku we flocie linii lotniczych z Indii było czternaście boeingów 747-200. Między 1998 a 2008 rokiem podróżnych obsługiwały również trzy boeingi 747-300, a od 1993 roku dziesięć wersji 747-400, z których pozostały wspomniane wyżej cztery. Każdy z "ocalałych" Jumbo-Jetów może zabrać na pokład 423 pasażerów. Średnia wieku tych samolotów wynosi 25,7 lat.

"Doniesienie niektórych mediów sugerują, że Air India ma zamiar wycofać Boeingi 747. To nieprawda. B747 pozostanie integralną częścią naszej floty" - zamieścił niedawno wpis na Twitterze narodowy przewoźnik Indii, który wcześniej zapowiadał stopniowe wycofywanie największych swoich samolotów.

Taka decyzja Air India nie jest odosobniona w branży lotniczej, bowiem "Królowa Przestworzy" to już przeszłość we flocie British Airways, Virgin Atlantic czy Qantas. Linie z Delhi dołączą więc tylko do tej powiększającej się listy przewoźników, którzy stawiają na mniejsze, wydajniejsze i bardziej przyjazne dla środowiska samoloty. Narodowy przewoźnik Indii, ze względu na spadek zainteresowania podróżami długodystansowymi, wykorzystywał ostatnio "Queen of the skies" jedynie do misji rządowych i VIP.

Reszta floty Air India, obsługującej rejsy międzykontynentalne, składa się z szesnastu boeingów 777, w tym trzech wersji -200LR oraz trzynastu wersji -300ER, a także 27 boeingów 787-8. Średni wiek Dreamlinerów wynosi zaledwie niespełna siedem lat, natomiast pozostałych ponad jedenaście. Wiele wskazuje na to, że to właśnie one zastąpią w najbliższych latach wycofywane systematycznie Jumbo-Jety.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Dalekie trasy Air India. Kolejne połączenie do USA wkrótce

Pasażer i linie lotnicze

Dalekie trasy Air India. Kolejne połączenie do USA wkrótce

Emilia Derewienko 14 stycznia 2021

Air India bliskie prywatyzacji? Konglomerat Tata składa ofertę

Biznes i przemysł

Air India bliskie prywatyzacji? Konglomerat Tata składa ofertę

Tomasz Śniedziewski 15 grudnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5