Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing kończy produkcję pasażerskiego Jumbo Jeta

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-07-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing kończy produkcję pasażerskiego Jumbo Jeta
fot. Alex Beltyukov CC BY-SA 3.0
W najbliższych dniach Boeing dostarczy Boeinga 747-8 liniom Korean Air. Jest to prawdopodobnie ostatni wyprodukowany pasażerski egzemplarz popularnego na całym świecie samolotu.

Samolot nosi numer seryjny 60411, a wkrótce zyska oznaczenie HL7644. Na razie kończy testowe przeloty na północnym wschodzie Stanów Zjednoczonych, jednakże wkrótce trafi do linii Korean Air jako dziesiąty i ostatni z zamówionych egzemplarzy. To nie tylko ostatni 747-8 wyprodukowany dla Korean Air – jeśli nie zdarzy się cud, będzie to prawdopodobnie ostatni pasażerski Jumbo jaki opuści fabrykę Boeinga. Żadne nowe zamówienie nie pojawia się na horyzoncie – również Iran Air, dotąd najwierniejszy użytkownik modelu 747, nie wyraża chęci zakupu.

W produkcji pozostanie 747-8 F, wersja przeznaczona do przewozu cargo. Popyt na ten samolot utrzymuje się, między innymi dzięki możliwości załadunku przez dziób, co pozwala na umieszczenie na pokładzie większych elementów. UPS zamówił ostatnio 14 egzemplarzy. Jeśli chodzi o podstawowy model, to nawet szef marketingu Boeinga, Randy Tinseth, godzi się z faktem, że dostawa dla Korean Air zakończy erę pasażerskiego Jumbo. Przyszłość tego modelu to według niego wersje cargo i VIP.

Nawet biorąc pod uwagę zamówienia na modele VIP i cargo, całkowite zamknięcie programu jest prawdopodobne i to w niedługim czasie. Boeing przyznaje, że jeśli nie uda mu się zdobyć wystarczającej liczby zamówień, nie będzie ryzykował dalszych strat i zakończy produkcję 747. Pierwszy lot Boeinga 747 odbył się 9 lutego 1969 roku, a wprowadzony został do służby w 1970 na amerykańskich liniach Pan Am (na trasie Nowy Jork – Londyn). Przez 37 lat (aż do powstania Airbusa A380) 747 był rekordzistą jeśli chodzi o liczbę mieszczących się na pokładzie pasażerów. Firma zakładała, że model stanie się przestarzały w okolicach 400-setnego wyprodukowanego egzemplarza, ale zaskoczył wszystkich niemalejącą popularnością. Do czerwca 2017 roku wyprodukowano 1532 samoloty tego typu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Suparna z rejsami cargo B747 w Warszawie. Znamy wstępny rozkład lotów

Pasażer i linie lotnicze

Suparna z rejsami cargo B747 w Warszawie. Znamy wstępny rozkład lotów

Piotr Bożyk 26 września 2025

Turkish Airlines pozyskają do 225 boeingów

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines pozyskają do 225 boeingów

Mateusz Kieruzal 26 września 2025

Lotnisko Radom obsłużyło B777-300ER

Pasażer i linie lotnicze

Lotnisko Radom obsłużyło B777-300ER

Mateusz Kieruzal 26 września 2025

10 Boeing 737 MAX 8 we flocie Enter Air

Pasażer i linie lotnicze

10 Boeing 737 MAX 8 we flocie Enter Air

Enter Air 25 września 2025

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Piotr Bożyk 24 września 2025

Uzbekistan Airways zamawiają boeingi B787-9

Pasażer i linie lotnicze

Uzbekistan Airways zamawiają boeingi B787-9

Piotr Bożyk 23 września 2025

Zobacz również:

Suparna z rejsami cargo B747 w Warszawie. Znamy wstępny rozkład lotów

Pasażer i linie lotnicze

Suparna z rejsami cargo B747 w Warszawie. Znamy wstępny rozkład lotów

Piotr Bożyk 26 września 2025

Turkish Airlines pozyskają do 225 boeingów

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines pozyskają do 225 boeingów

Mateusz Kieruzal 26 września 2025

Lotnisko Radom obsłużyło B777-300ER

Pasażer i linie lotnicze

Lotnisko Radom obsłużyło B777-300ER

Mateusz Kieruzal 26 września 2025

10 Boeing 737 MAX 8 we flocie Enter Air

Pasażer i linie lotnicze

10 Boeing 737 MAX 8 we flocie Enter Air

Enter Air 25 września 2025

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Piotr Bożyk 24 września 2025

Uzbekistan Airways zamawiają boeingi B787-9

Pasażer i linie lotnicze

Uzbekistan Airways zamawiają boeingi B787-9

Piotr Bożyk 23 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij