Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing i Embraer potwierdzają szczegóły transakcji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-12-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing i Embraer potwierdzają szczegóły transakcji
fot. Boeing Media
Producenci samolotów z obu Ameryk porozumieli się w sprawie powołania spółki typu joint venture. To przybliża nas do kolejnej dużej konsolidacji na rynku. W lipcu tego roku europejski Aribus przejął program CSeries od kanadyjskiego Bombardiera.

Rozmowy Amerykanów z Brazylijczykami trwały od końca zeszłego roku. Nie były łatwe, ale tak wielka konsolidacja na rynku lotniczym nie jest codziennością. Po drodze porozumienie musiało przejść batalię prawną w brazylijskich sądach. W końcu obie strony potwierdzają warunki umowy, o których nieoficjalnie mówiło się od miesięcy – spółka joint venture będzie w 80% należeć do Boeinga. Pozostała część, tak jak wojskowa odnoga Embraera, pozostała w rękach Brazylijczyków. Amerykanie zapłacą za udziały Embraera 4,2 miliarda dolarów. Nowa spółka będzie mieć siedzibę w Brazylii, ale jej szef będzie podlegać pod szefa Boeinga. Firma rodem z Seattle będzie też miała bezpośrednią kontrolę nad stroną operacyjną i zarządczą nowo powołanej spółki.

Aby transakcja była możliwa potrzeba jeszcze zatwierdzenia ze strony brazylijskiego rządu. Wszystko wskazuje, że nie będzie z tym problemu. Potem głos będzie należeć do akcjonariuszy i organów nadzoru z obu państw. Boeing i Embraer spodziewają się, że wszystko powinno zakończyć się złożeniem podpisów przez obie strony do końca przyszłego roku.

Obydwie firmy zapowiadają również współpracę przy KC-390 – dwusilnikowym wojskowym samolocie transportowym, który, gdy powstanie, będzie najcięższą maszyną wyprodukowaną przez Embraera w jego dotychczasowej historii. Boeing ma przejąć 49% udziałów w programie. Reszta pozostaje u dotychczasowego właściciela.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Embraery E-Jet E2 z ETOPS-em 120 minut

Biznes i przemysł

Embraery E-Jet E2 z ETOPS-em 120 minut

Piotr Bożyk 16 marca 2024

Embraer: 13 proc. wzrost dostaw samolotów w 2023 r.

Biznes i przemysł

Embraer dostarczył 1600. samolot rolniczy Ipanema

Biznes i przemysł

Embraer pokazał pierwszego E-Jeta E190F

Biznes i przemysł

Embraer pokazał pierwszego E-Jeta E190F

Piotr Bożyk 15 grudnia 2023

Korea Południowa wybrała embraery C-390 Millennium

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Embraery E-Jet E2 z ETOPS-em 120 minut

Biznes i przemysł

Embraery E-Jet E2 z ETOPS-em 120 minut

Piotr Bożyk 16 marca 2024

Embraer: 13 proc. wzrost dostaw samolotów w 2023 r.

Biznes i przemysł

Embraer dostarczył 1600. samolot rolniczy Ipanema

Biznes i przemysł

Embraer pokazał pierwszego E-Jeta E190F

Biznes i przemysł

Embraer pokazał pierwszego E-Jeta E190F

Piotr Bożyk 15 grudnia 2023

Korea Południowa wybrała embraery C-390 Millennium

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5