Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Beluga XL po raz pierwszy wzbiła się w powietrze! (ZDJĘCIA)


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2018-07-19 12:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Beluga XL po raz pierwszy wzbiła się w powietrze! (ZDJĘCIA)
fot. Piotr Bożyk
Beluga XL po raz pierwszy wzbiła się w powietrze! (ZDJĘCIA)
Beluga XL po raz pierwszy wzbiła się w powietrze! (ZDJĘCIA)
Beluga XL po raz pierwszy wzbiła się w powietrze! (ZDJĘCIA)
Beluga XL po raz pierwszy wzbiła się w powietrze! (ZDJĘCIA)
Beluga XL po raz pierwszy wzbiła się w powietrze! (ZDJĘCIA)
Transportowy Airbus Beluga XL wyruszył dziś (19.07) w swój pierwszy techniczny lot z Tuluzy. Punktualnie o godzinie 10:30 maszyna wzbiła się w powietrze. Jej start był poprzedzony startem obecnej Belugi ST wraz tzw. low passem czyli niskim przelotem nad drogą startową. Wkrótce zaprezentujemy obszerną fotorelację z tego wydarzenia.
Rejs potrwa około 2-3 godziny i można go śledzić na stronie Flightradar24.com.

Na pokładzie maszyny znajduje się 5 członków załogi w tym dwóch pilotów: kapitan Christophe Cail i pierwszy oficer Bernardo Saez-Benito Hernandez, a także trzech inżynierów Airbusa: Laurent Lapierre, Jean Michel Pin oraz Philippe Foucault.

Nowa maszyna oparta jest na modelu A330-200F, które zastąpią wysłużone i zmodyfikowane A300-600ST. Kiedyś projekt uważany przez Airbusa za pomyłkę na stronie internetowej, stał się w końcu faktem i wzbił się w powietrze. Dane przedstawione przez Airbusa pokazują, że duża cześć komponentów modelu A330 jest wykorzystana w Belugach XL, ale nos samolotu z obniżonym kokpitem oraz usterzenie na ogonie samolotu zostały zaprojektowane całkowicie od nowa.

Według najnowszych informacji Airbus potrzebować będzie pierwszych nowych maszyn w przedziale 2019-2021. Pierwszy samolot ma wejść do służby w połowie 2019 r. Natomiast do 2025 r. Airbus chce wymienić wszystkie obecne samoloty A300 Beluga na nowe modele XL.

Odświeżenie floty transportowej producenta wpłynie pozytywnie na zwiększenie możliwości produkcyjnych. Samolot A300-600ST z ładunkiem 40 ton ma zasięg około 1500 mil morskich, podczas gdy Beluga XL z ładunkiem 53 ton będzie mogła przelecieć 2200 mil morskich. To duża różnica. Beluga XL (A330-200) będzie również dłuższa o około 7 metrów niż model oparty na A300-600ST (56,3 m).

Airbus chce wykorzystać większe transportowce do osiągnięcia planowanego tempa produkcji najnowszego modelu A350XWB na poziomie 13-15 sztuk miesięcznie. Producent chce również zwiększyć możliwość produkcji wąskokadłubowej rodziny A320 powyżej 50 sztuk miesięcznie. Większy transportowiec przyda się producentowi także przy zwiększonej produkcji wojskowego A400M oraz nowego A330neo.

Obecnie flota pięciu Airbusów Beluga wykonuje ponad 60 lotów w każdym tygodniu do 11 miejsc w Europie, przewożąc kluczowe części do wszystkich programów Airbusa, w tym także do A380. Belugi są obsługiwane przez Airbus Transport International (ATI), zależną linię lotniczą Airbusa. Załoga każdej maszyny składa się z dwóch pilotów oraz technika pokładowego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Emirates SkyCargo: Dwa lotniska, jeden hub, milion przetransportowanych kontenerów

Infrastruktura i lotniska

Emirates SkyCargo: Dwa lotniska, jeden hub, milion przetransportowanych kontenerów

Emilia Derewienko 15 września 2018

Nowe połączenie lotnicze FedEx Express do Hanoi

Biznes i przemysł

Nowe połączenie lotnicze FedEx Express do Hanoi

Emilia Derewienko 27 lipca 2018

Airbus: Beluga XL rozpoczęła kampanie testów w locie

Biznes i przemysł

Airbus: Beluga XL rozpoczęła kampanie testów w locie

Piotr Bożyk 23 lipca 2018

 

Enter Air: Po pierwszym półroczu 34-proc. wzrost przychodów

Biznes i przemysł

Enter Air: Po pierwszym półroczu 34-proc. wzrost przychodów

02 października 2018

Ryanair podwaja liczbę samolotów bazujących w Pradze

Infrastruktura i lotniska

Ryanair podwaja liczbę samolotów bazujących w Pradze

02 października 2018

Nowe lotnisko dla Izraela kosztowym "białym słoniem"?

Infrastruktura i lotniska

Nowe lotnisko dla Izraela kosztowym "białym słoniem"?

02 października 2018

Lufthansa wykorzystuje opcje na 27 Airbusów A320neo

Biznes i przemysł

Lufthansa wykorzystuje opcje na 27 Airbusów A320neo

01 października 2018

Linie lotnicze dla "millenialsów" rozbudowują swoją siatkę

Pasażer i linie lotnicze

Linie lotnicze dla "millenialsów" rozbudowują swoją siatkę

01 października 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS