Beluga XL po raz pierwszy wzbiła się w powietrze! (ZDJĘCIA) - Rynek Lotniczy
 
Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Beluga XL po raz pierwszy wzbiła się w powietrze! (ZDJĘCIA)


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2018-07-19 12:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Beluga XL po raz pierwszy wzbiła się w powietrze! (ZDJĘCIA)
fot. Piotr Bożyk
Beluga XL po raz pierwszy wzbiła się w powietrze! (ZDJĘCIA)
Beluga XL po raz pierwszy wzbiła się w powietrze! (ZDJĘCIA)
Beluga XL po raz pierwszy wzbiła się w powietrze! (ZDJĘCIA)
Beluga XL po raz pierwszy wzbiła się w powietrze! (ZDJĘCIA)
Beluga XL po raz pierwszy wzbiła się w powietrze! (ZDJĘCIA)
Transportowy Airbus Beluga XL wyruszył dziś (19.07) w swój pierwszy techniczny lot z Tuluzy. Punktualnie o godzinie 10:30 maszyna wzbiła się w powietrze. Jej start był poprzedzony startem obecnej Belugi ST wraz tzw. low passem czyli niskim przelotem nad drogą startową. Wkrótce zaprezentujemy obszerną fotorelację z tego wydarzenia.
Rejs potrwa około 2-3 godziny i można go śledzić na stronie Flightradar24.com.

Na pokładzie maszyny znajduje się 5 członków załogi w tym dwóch pilotów: kapitan Christophe Cail i pierwszy oficer Bernardo Saez-Benito Hernandez, a także trzech inżynierów Airbusa: Laurent Lapierre, Jean Michel Pin oraz Philippe Foucault.

Nowa maszyna oparta jest na modelu A330-200F, które zastąpią wysłużone i zmodyfikowane A300-600ST. Kiedyś projekt uważany przez Airbusa za pomyłkę na stronie internetowej, stał się w końcu faktem i wzbił się w powietrze. Dane przedstawione przez Airbusa pokazują, że duża cześć komponentów modelu A330 jest wykorzystana w Belugach XL, ale nos samolotu z obniżonym kokpitem oraz usterzenie na ogonie samolotu zostały zaprojektowane całkowicie od nowa.

Według najnowszych informacji Airbus potrzebować będzie pierwszych nowych maszyn w przedziale 2019-2021. Pierwszy samolot ma wejść do służby w połowie 2019 r. Natomiast do 2025 r. Airbus chce wymienić wszystkie obecne samoloty A300 Beluga na nowe modele XL.

Odświeżenie floty transportowej producenta wpłynie pozytywnie na zwiększenie możliwości produkcyjnych. Samolot A300-600ST z ładunkiem 40 ton ma zasięg około 1500 mil morskich, podczas gdy Beluga XL z ładunkiem 53 ton będzie mogła przelecieć 2200 mil morskich. To duża różnica. Beluga XL (A330-200) będzie również dłuższa o około 7 metrów niż model oparty na A300-600ST (56,3 m).

Airbus chce wykorzystać większe transportowce do osiągnięcia planowanego tempa produkcji najnowszego modelu A350XWB na poziomie 13-15 sztuk miesięcznie. Producent chce również zwiększyć możliwość produkcji wąskokadłubowej rodziny A320 powyżej 50 sztuk miesięcznie. Większy transportowiec przyda się producentowi także przy zwiększonej produkcji wojskowego A400M oraz nowego A330neo.

Obecnie flota pięciu Airbusów Beluga wykonuje ponad 60 lotów w każdym tygodniu do 11 miejsc w Europie, przewożąc kluczowe części do wszystkich programów Airbusa, w tym także do A380. Belugi są obsługiwane przez Airbus Transport International (ATI), zależną linię lotniczą Airbusa. Załoga każdej maszyny składa się z dwóch pilotów oraz technika pokładowego.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Rośnie ruch cargo w Katowice Airport

Infrastruktura i lotniska

Rośnie ruch cargo w Katowice Airport

Emilia Derewienko 18 lipca 2018

Qatar Airways finalizuje zamówienie na 5 frachtowców Boeing 777

Biznes i przemysł

Qatar Airways finalizuje zamówienie na 5 frachtowców Boeing 777

Emilia Derewienko 17 lipca 2018

FedEx Express zamawia 24 frachtowce Boeinga

Biznes i przemysł

FedEx Express zamawia 24 frachtowce Boeinga

Magdalena Wosińska 20 czerwca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS