Partner serwisu
Biznes i przemysł

Avianca szuka oszczędności. Rezygnacja z 17 airbusów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-03-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Avianca szuka oszczędności. Rezygnacja z 17 airbusów
Fot. Airbus Media
Pogrążony w kryzysie narodowy przewoźnik Kolumbii, druga po KLM najstarsza linia świata, zrezygnował z zakupu 17 airbusów A320neo. Pozwoli to spółce zaoszczędzić 2,6 mld dolarów.

Kupią, ale mniej

W lutym 2015 roku linie będące własnością Germána Efromovicha syna polskich Żydów, którzy wyemigrowali do Ameryki Południowej po II WŚ, podpisały memorandum z Airbusem na zakup 97 sztuk A320neo. Celem transakcji było odmłodzenie floty wąskokadłubowej przewoźnika. Szerokokadłubową stanowi trzynaście boeingów 787-8.

W latach 2020-2022 do Avianki miało trafić 35 nowych A32neo. Trafi ich o 17 mniej. Według linii lotniczych anulowanie zamówień i opóźnienia dostaw są częścią nowej strategii, która ma na celu przejście od modelu wzrostów do modelu biznesowego opartego o rentowność i wydajność operacyjną. Nie jest przypadkiem, że w dobie zaostrzającej się konkurencji i wyższych cen paliw, w Aviance pojawia się taki pomysł na prowadzenie interesu. Choćby na naszym, europejskim podwórku, podobne ruchy wykonuje Norwegian.

W ostatnich latach Avianca rozszerzyła swoją sieć o nowe kierunki w kilku krajach w Ameryce Południowej, Stanach Zjednoczonych i Europie. Powieliły więc błędy wielu linii, które jak w 2017 roku zauważyli analitycy Scope, w czasach prosperity nie podjęły aktywnych działań na rzecz ograniczenia lub zmniejszenia kosztów tylko zwiększały wydatki, w szczególności na nowe samoloty.

Express Americas

Renegocjacje umowy z Airbusem to pierwszy krok w drodze do znalezienia optymalnego i opartego o realia finansowe rozwiązania dla floty przewoźnika. Kolejnym jest rezygnacja z dziesięciu starych embraerów E190 oraz przeniesienie 15 sztuk ATR 72 i dwóch ATR 42, do regionalnej linii lotniczej Express Americas, która będzie obsługiwać połączenia regionalne w Kolumbii. Warto dodać, że państwo to ma powierzchnię ponad 3,5 razy większą od Polski i o 10 mln więcej od niej mieszkańców.     

– Negocjacje z Airbusem są częścią planu transformacji związanego z uproszczeniem i optymalizacją naszej floty, którą rozpoczęliśmy w zeszłym roku – powiedział dyrektor generalny Avianca Hernán Rincón.

Według Rincóna rezygnacja z części zamówień nie zmienia dążenia przewoźnika do odmłodzenia floty, tak by średnia wieku samolotów liczyła siedem lat. Linia nie zamierza również pozbywać się maszyn. Jej celem jest utrzymanie dzisiejszej siatki połączeń.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Qatar Airways: Cała flota B777 z Internetem od Starlink

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways: Cała flota B777 z Internetem od Starlink

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Avianca leasinguje kolejne airbusy A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Avianca leasinguje kolejne airbusy A320neo

Piotr Bożyk 10 czerwca 2025

Avianca potwierdza zamówienie 88 airbusów A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Qatar Airways: Cała flota B777 z Internetem od Starlink

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways: Cała flota B777 z Internetem od Starlink

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Avianca leasinguje kolejne airbusy A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Avianca leasinguje kolejne airbusy A320neo

Piotr Bożyk 10 czerwca 2025

Avianca potwierdza zamówienie 88 airbusów A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij