ASL Aviation Holdings DAC (ASL) poinformowało, że wykorzystuje opcje na kolejne frachtowce od Boeinga. Umowa obejmuje zakup 10 samolotów B737-800BCF. Zgodnie z zamówieniem z Paris Air Show 2019 liczba łącznie zamówionych przez ASL maszyn wzrasta obecnie do 20.
Pierwszy samolot 737-800BCF dla ASL z paryskiego zamówienia został dostarczony i wszedł do służby w zeszłym miesiącu w spółce ASL Airlines France. Drugi samolot będzie latał w lini joint-venture ASL, K-Mile Asia w tym miesiącu i ma rozpocząć loty cargo na początku kwietnia z bazy na lotnisku Bangkok Suvarnabhumi. Będzie to także pierwszy 737-800BCF zarejestrowany w Tajlandii. Kolejne dwa samoloty tego typu mają zostać wprowadzone do eksploatacji w najbliższych tygodniach. Według informacji ASL następne cztery maszyny są obecnie w trakcie przebudowy w Chinach.
–
Wydajność i niezawodność 737-800BCF sprawiają, że idealnie pasuje on do naszych programów rozwoju i odnowy naszej floty, dlatego potwierdziliśmy 10 opcji wcześniej niż planowaliśmy. Samolot ten stanowi doskonałą opcję dla naszych klientów zajmujących się przewozami ekspresowymi, którzy rozwijają swoje sieci, aby sprostać zapotrzebowaniu w nadchodzących latach. Ma odpowiednią ładowność i zasięg, a także oferuje zwiększoną wydajność, którą ASL i nasi klienci postrzegają jako istotny element planowania floty – powiedział Andrew Dave, dyrektor generalny ASL Aviation Holdings.
W 2020 roku linie lotnicze ASL przetransportowały 810 tys. ton ładunków na całym świecie w ramach lotów ACMI dla klientów oraz własnych regularnych rejsów ASL. Samoloty 737-800BCF będą obsługiwane głównie przez europejskie linie lotnicze ASL i zostanie wprowadzony w celu spełnienia wymagań klientów ASL z branży ekspresowych przesyłek. Tutaj warto wspomnieć o
Amazon Air, który otworzył swoje pierwsze regionalne centrum frachtu lotniczego w Europie na lotnisku w Lipsku (Leipzig-Halle). Gigant e-commerce poinformował, że w celu rozpoczęcia działalności w swoim pierwszym regionalnym hubie lotniczym w Europie, wydzierżawił dwa boeingi B737-800. "Europejskie" samoloty są obsługiwane przez ASL Airlines Ireland w imieniu Amazon Air w Europie.
B737-800BCF, który zadebiutował na Le Bourget w 2019 r., to najnowszy produkt Boeinga. Łącznie producentowi udało się dotąd zebrać zamówienia na nieco ponad 160 samolotów 737-800BCF od kilku podmiotów. B738 BCF jest do 15 proc. oszczędniejszy i ma niższą emisję CO2 niż 737-400SF. Maszyny te mogą zabrać na pokład do 23,9 ton ładunków oraz mają zasięg 3750 km. Modyfikacje związane z przebudową samolotu z wersji pasażerskiej na towarową obejmujące m.in. instalacje głównego pokładu cargo, systemu obsługi ładunku, drzwi oraz miejsc dla czterech dodatkowych osób załogi, prowadzone są w zakładach Boeing Shanghai Aviation Services oraz Taikoo (Shandong) Aircraft Engineering w Chinach.